• Goed, hier zit ik al heel lang mee en moest het kwijt. Dus ik dacht, waarom niet op Quizlet? :]
    Zoals jullie hebben begrepen, is paardrijden een sport. Dat snap ik niet echt, want je zit op zo'n paard en bestuurt 'm. Hetzelfde als achter de computer zitten, vind ik. Dus ik vind paardrijden helemaal geen sport.
    Wat vinden jullie hiervan? (:


    Some people are art and do art at the same time

    ItsNiall schreef:
    Tja... Ik zit niet op paardrijden, maar ik geloof wel dat het zwaarder is dan dat het er uit ziet. Ik zit zelf op Atletiek en ik geloof alleen niet dat paardrijden zwaarder is dan hardlopen. I'm sorry. :Y)


    Ik heb beide gedaan en ik kan je vertellen dat het allebei even zwaar is, maar op een andere manier.
    Hardlopen is meer fysiek zwaar naar mijn mening.
    Bij paardrijden krijg je ook nog eens te maken met een dier met een eigen wil, waardoor het mentaal ook zwaar kan zijn/is.
    Heb echt regelmatig hoofdpijn gehad tijdens het oefenen van mijn proeven omdat hij niet luisterde of dwars ging lopen doen en ik steeds weer iets nieuws moest verzinnen haha.

    =') ow de eeuwige discussie iedereen die zegt dat het geen sport is moet zelf ff een uurtje stevig gaan rijden en de volgende ochten kan je echt niet normaal opstaan


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind het echt idioot dat iedereen begint over lichamelijke inspanningen. Schaken is ook een sport en daar krijg je geen spierpijn van. Als je dat als reden moet aanvoeren dat het een sport is, zou ik toch eens twee keer nadenken of het wel een sport is. (cat)


    Your make-up is terrible

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik dacht hetzelfde hoor Emma :W
    Het zal vast wel zwaar zijn hoor, daar niet van, maar het ziet er niet echt sportschtig uit


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Even een voorbeeld (misschien niet het beste voorbeeld, maar om een beeld te creëren):
    Je hebt een vrij angstige hond, dus je hond schrikt van veel dingen en je moet je best doen hem te laten zien dat niet alles eng is. Je wilt hem trainen. Hierbij wil je graag dat je hond zijn hoofd op een bepaalde manier "draagt" zodat zijn rug niet wordt belast, zijn lichaam netjes draait in de richting waar je naartoe wilt en als je hem heel hard hebt getraind zo het ook nog leuk zijn als hij een keertje "pootje over" doet of jullie een sprongetje kunnen maken. Hij moet harder en zachter gaan lopen op commando en stoppen als jij dat wilt. Houd hierbij rekening dat je het er niet in kan slaan, want dan heb je een getraumatiseerde hond die je net zo goed in kan gaan laten slapen omdat hij niet meer met mensen om kan gaan. Je moet het op zo'n manier brengen dat je hond graag voor je wilt werken en goed zijn best doet en alle "kunstjes" mooi kan. Ja?
    Nu is je hond drie keer zo groot, probeer het nu nog maar een keer.

    Paardrijden is zo'n sport die er makkelijk uitziet, maar puntje bij paaltje toch wel een stuk moeilijker is. Een paard blijft een levend wezen en er zitten echt geen knopjes op die je indrukt en dat hij dan netjes gaat lopen. En omdat het een levend wezen is zie je de beginners ook alleen maar hele makkelijke dingen doen en op hele rustige paarden zitten. Het kost heel veel tijd en training om een beetje fatsoenlijk paard te kunnen rijden.


    From these ashes, I will rise

    Och paardrijden valt mee maar ik vind dammen en schaken geen sport. Van sporten moet je kcal kwijt geraken


    I'm a girl in the world

    SeaLife schreef:
    Och paardrijden valt mee maar ik vind dammen en schaken geen sport. Van sporten moet je kcal kwijt geraken


    "Sport kan omschreven worden als een fysieke krachtmeting (bijvoorbeeld zwemmen / paardrijden), een fysiek spel (voetbal) of denkspel (schaken)."

    ~Definitie van sport volgens wikipedia & woordenboek.


    Schaken is dus wél een sport, net als paardrijden ^^'

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 9:49 ]


    We need a bigger boat.

    Schaken is een denksport ja. Maar als je zou zeggen: "ik ga even sporten." Zouden de meeste mensen niet denken dat je even gaat schaken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb paard gereden en geloof me het is een sport. Je moet de hele tijd in beweging blijven. Je moet goed zitten anders val je er af dus het is wel een sport. Van paardrijden krijg je echter spierpijn.


    Stay strong

    ItsNiall schreef:
    Schaken is een denksport ja. Maar als je zou zeggen: "ik ga even sporten." Zouden de meeste mensen niet denken dat je even gaat schaken.


    Dat ligt denk ik ook aan de leeftijd van de persoon die het zegt :')


    We need a bigger boat.

    Het is een sport
    Als je het niet leuk vind, wat boeit het jou dan


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Dragneel schreef:
    Ik vind het een sport, al ben ik geen paardenfan :\
    Ik heb er altijd een hekel aan hoe een paar vriendinnen van me me altijd voor gek verklaren omdat ik toevallig niet van paarden houd. sigh


    they come, they go

    Cannibal schreef:
    (...)
    Misschien moet je lezen, voordat je ergens op in gaat.
    Dat autoracen was maar een voorbeeld, van "dan doet de auto ook het werk" ik heb ook schaken genoemd.
    En ik heb niet gezegd dat het bij paardrijden niet gaat om fysieke kracht. Alleen dat jullie het daarom een sport noemen. En sport niet alleen gaat om fysieke kracht. Maar misschien had ik dat iets beter kunnen verworden. maar dat je zegt tegen mensen, die zeggen dat Paardrijden geen sport is vind ik prima, maar niet tegen mij. Want ik heb vroeg vaak genoeg op een paard gezet en je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe het werkt. Ik zeg toch ook niet tegen jou, "ja, dan nodig ik jou uit om een dag mee te gaan op militairen bootcamp training." Omdat dat veel zwaarder Dan paardrijden is. Dan kots je namelijk heel de boel onder, omdat het te zwaar word, maar je door moet gaan. Omdat je anders alleen maar meer moet doen. Dat is pas afzien. Dus niet zielig doen nu. Het is je eigen keuze om een sport te doen, in wat voor vermaat dan ook. Je weet van tevoren dat paarden lastig kunnen doen. Daar zijn het dieren voor.


    Oké, 's cool :Y). Wist niet dat je meteen zou beginnen over militaire bootkamp en shit. Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, want je reageert nogal aangevallen, terwijl ik alleen maar wat probeerde te verduidelijken. Maar aangezien je er alles van af weet en zo, hou ik al op hoor.


    i put the fun in funeral

    Ik doe zelf paardrijden, en geloof me het is een sport..
    Bij draf moet je ook zelf mee bewegen(zitten en dan gaan staan de hele tijd).
    En je moet jezelf in een bepaalde houding houden waardoor je best spierpijn kan hebben de volgende dag.


    Groetjes!


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Tuuuuurlijk is het een sport, ik vind niet dat je sowieso iets kunt beordelen als je het nog nooit gedaan hebt.
    Ik was net op de kermis waar kleine kinderen een rondje kunnen hobbelen op paarden die tegen de dertig aanlopen, en dán vind ik het géen sport.
    Maar Anky van Grunsven en Edward Gal, hállo. Je werkt samen met een dier die keihard een eigen wil heeft. Dressuur is al moeilijk, laat staan dat je er mee gaat springen. Dan kun je echt niet zomaar even wat gaan doen.

    Darten, dat vind ik geen sport.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales