• Ik heb al vaker research gedaan -Alleen, met hulp, met hulp van uitgestrekte bloedlijnen die veel dichter bij de bron kunnen komen, etc-, maar zo af en toe dingen uitzoeken over de afkomst van je familienaam blijft leuk. Mijne gaat ongelofelijk ver terug (eigenlijk verder ook dan dit stuk, zoals het min of meer aangeeft) en zit barstensvol interessante verhalen en personen. Makes me so proud to bear the name with an uplifted head!

    Nu deel ik even een heel klein stukje van de lap tekst die ik voor m'n neus heb met jullie, gewoon omdat dat kan en leuk is. :Y)
    Voel je vrij om ook over je eigen familielijn te beginnen of om simpelweg dingen op te merken/vragen over mijne. Heh.

    Anyway, ik ga verder op "jacht". Have fun reading, if you like. It goes back to before 1100ac. :Y)

    Short Historical Lineal Outline of the Seton Family

    It was during the reign of King David I that the Seton Family firmly established themselves in Scotland. Before that the family was previously known as de Lens, of the House of Boulogne and seniors of the ancient Carolingian line descended from the Emperor Charlemagne from the eldest son of Count Lambert de Lens from his first marriage. It was Count Lambert's eldest son, the Seigneur (or Seier) de Lens who held lands in both Northumbria and Scotland. Seier is the corrupted scots-french word from old French for Baron, from "Seigneur".

    Count Lambert died when the boys were too young to administer to the important estate of Lens, and thus they followed the Flemish military contingent into England with their half-sister's husband, Duke William of Normandy, in his quest for the English crown and settled there in the north following William's success. Count Lambert himself was the second son of his father, Eustace I of Boulogne, and brother of Eustace II, and they were lineally descended in both Eustace I’s mother and father from King Charles I, Charlemagne, Holy Roman Emperor and the first of the Carolingian Empire.

    Unlike fables and stories and legends written throughout the ages, these were the actual descendants of those people. Their story unravels with the history of Europe, going from Palestine, to Rome, to Auquitaine, to the Frankish Empire and Flanders… they migrated to England and settled in Scotland.

    (Meer hier)


    Til hug og blod.

    Het oudst wat ik zo snel kan vinden waarbij de achternaam ook echt Busschers is, is 1628. Probleem is dat Busschers ook heel anders geschreven kan worden. Zoals Buschers, Busscher, Buscher en zo door. Te lui om verder te zoeken.

    Maar het is zeker vet om zoiets te vinden. Ik weet wel dat de oma van mijn oma een prinses was, maar dat heeft opgegeven toen ze met een "normale" man trouwde. Geen idee of ik gek ben geworden, want of bij mijn oma is het ook gebeurd of mijn hoofd heeft 2 verhalen door elkaar gehaald :'D

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 16:06 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Het oudst wat ik zo snel kan vinden waarbij de achternaam ook echt Busschers is, is 1628. Probleem is dat Busschers ook heel anders geschreven kan worden. Zoals Buschers, Busscher, Buscher en zo door. Te lui om verder te zoeken.

    Maar het is zeker vet om zoiets te vinden. Ik weet wel dat de oma van mijn oma een prinses was, maar dat heeft opgegeven toen ze met een "normale" man trouwde.


    Heh, dat is ook leuk ja. Een van de laatste dingen die ik weet over de bloedlijn waar ik rechtstreeks vanaf kom, is dat ene meneer Seton met wat broers naar Nederland kwam. Zodra hij zich settelde in de kustomgeving waar wij nu niet zo ver vandaan wonen, heeft hij een leuk vrouwtje gevonden om 13 kinderen cadeau te doen en zie daar; Niet eens zo gek veel later in historische tijden (pak hem beet 100 jaar denk ik) zit hier een van de vele resultaten. Vraag me af of mijn predecessor zich om zou draaien in zijn graf of stiekem wel moet glimlachen erom. :Y)


    Til hug og blod.

    Een van mijn oudooms heeft eens een enorme stamboom gemaakt van de familie Draisma, die echt heel ver terugging. Het enige wat ik weet over verre familie is dat er een kans is dat ik verwant ben aan Eibert Draisma, die sukkel in dat Vodafone-spotje waarin hij een mobieltje in de wasmachine stopt. :W

    Bovendien is men nogal geneigd om Draisma als 'Draaisma' te spellen, en zou het me niets verbazen als sommige Draisma-ers dat ook verkeerd zouden doen. Net als 99 procent van mijn leraren.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 14:51 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mijn oom heeft een stamboom van onze familie, maar dat is van moederskant. Mijn eigen achternaam weet ik niet zoveel over, alleen dat het uit Breda of zo komt. We maken thuis altijd grapjes dat onze voorouders aan een beek hebben gewoond (Beekers) maar goed het is zeker interessant om zoiets uit te zoeken.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik was waarschijnlijk een lijfeigene van iemand van adel.
    Explains my submissive nature, hurrr! Oh god yes.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn familie is best lastig om terug te zoeken. Er zijn namelijk heel veel 'van der Berg' die geen familie van mij zijn en gewoon ook zo heten.
    Van mijn moeders kant is het wel veel interessanter, want dan kom je uit in Denemarken. Mijn opa's opa kwam uit Denemarken met de achternaam Westergaard en was een matroos die in Rotterdam aanmeerde. Daar ontmoette hij een Franse vrouw van stand (maar de naam ben ik kwijt, had het wel ergens) die van adel bleek te zijn. Ze zijn getrouwd en ze is onterft, waarna ze in Rotterdam zijn gaan wonen, waar opa's familie tot aan hem toe bleef wonen.


    Your make-up is terrible

    Hm, jammer dat Brouwer net iets te veel voorkomt :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik ben laatst erachter gekomen dat mijn oudoom 5 minuten bij mij vandaan woont.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben van beide kanten van de familie Duits, ongeveer 15 %, voel me ook een echte Duitser (Jawuhl!). Ik weet wel dat mijn achternaam (Stolte) niet vaak voorkomt, maar ook van oorsprong Duits is (stolz = trots in het Duits). In de tijd van Napoleon leefde mijn familie dus in Duitsland. En ik weet dat we een familiewapen hebben. Ik weet alleen niet hoe die eruit ziet. Maar momenteel schrijft mijn familie wel geschiedenis, want de broer en zus van mijn opa zijn toen ze ongeveer 20 waren naar Nieuw-Zeeland verhuisd en zijn inmiddels zo geïntegreerd in de gemeenschap daar, dat de familie daar bekend staat als de "Stolte-clan" en als lokale beroemdheden worden beschouwd. Dat maakt mij toch wel even stolz op mijn achternaam :Y)


    From these ashes, I will rise

    Vorig jaar moest ik een stamboom maken voor geschiedenis. Uiteindelijk ben ik tot een jaar of 1500 gekomen omdat mijn oma een best bijzondere achternaam had, maar helaas ging het verder in Frankrijk en kan ik er vrij weinig nog over vinden.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Als ik naar Garthoff op zoek ga, kom ik bij Bert Garthoff uit: een achter-achter-oom volgens mij... We zijn wel verwant though.
    Maar ik herinner me nog wel uit mijn geschiedenislessen uit de derde dat een Garthoff iets te doen had met Indonesië ten tijden van dat stelsel, toen Nederland daar een kolonie had. That's all I know.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Mijn achternaam -dat is de naam van mijn vaderskant- is niet zo heel bijzonder: Kok. 3x raden wat mijn voorvader was ten tijde van Napoleon. Maar mijn moeders naam is wel bijzonder, want iedereen in Nederland met die naam is familie van mij. Ze heet namelijk van Holst Pellekaan. Ook al heeft mijn moeder twee namen, ze is niet van adel, wat wel heel vaak wordt gedacht. Ik weet niet of jullie haar kennen, maar Karin van Holst Pellekaan is dus ook familie van mij. Ze zit in de politiek, schrijft kinderboeken en heeft in de serie Loenatik gespeeld. Verder weet ik dat mijn moeders familie een familiewapen hebben en dat er ooit een speciaal boek is gemaakt met de familiegeschiedenis en de stamboom. Daar staat mijn moeder nog wel in, maar van later niet meer, dus ik sta er niet in. Maar volgens mij had ze ook zo iets gezegd dat alleen mensen die van Holst Pellekaan er in kwamen, dus kinderen van vrouwen stonden er niet in.
    En er is ergens in Suriname een eilandje wat ooit eigendom was van de opa van mijn moeders oma: Stoelman eiland.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik ben hoogstwaarschijnlijk een nakomeling van Willem II. Volgens onderzoeken had hij twee kinderen verwekt bij een dame voordat hij trouwde, wat natuurlijk een schande was. De kinderen, Willem en Marianne, werden naar Frederiksoord gestuurd en werden daar in huis genomen door een simpel echtpaar. Keihard bewijs is er niet, het was immers niet de bedoeling dat iemand er ooit vanaf zou weten. Toch bezocht een koets één keer in het jaar het bos waar de kinderen woonden, gordijnen voor de ramen, geheimzinnig gedoe.
    Het is wel grappig om Der Nederlanden te heten, een jongen uit mijn vorige klas was er heilig van overtuigd dat ik van adel ben en vroeg me regelmatig hoe het met prins Friso gaat e.d. :Y).


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    Ik ben hoogstwaarschijnlijk een nakomeling van Willem II. Volgens onderzoeken had hij twee kinderen verwekt bij een dame voordat hij trouwde, wat natuurlijk een schande was. De kinderen, Willem en Marianne, werden naar Frederiksoord gestuurd en werden daar in huis genomen door een simpel echtpaar. Keihard bewijs is er niet, het was immers niet de bedoeling dat iemand er ooit vanaf zou weten. Toch bezocht een koets één keer in het jaar het bos waar de kinderen woonden, gordijnen voor de ramen, geheimzinnig gedoe.
    Het is wel grappig om Der Nederlanden te heten, een jongen uit mijn vorige klas was er heilig van overtuigd dat ik van adel ben en vroeg me regelmatig hoe het met prins Friso gaat e.d. :Y).

    All bow for our heir.

    Also, ik zou het niet weten. Van mijn moeders kant weet ik het niet, mijn oma is nogal lastig, en van mijn vader was het hoogstwaarschijnlijk slavernij in de stamboom. :\
    Ik zoek het wel even op.

    De Jong en Gerritsma. Word ik niet echt vrolijk van. :c
    Ik ben omhooggevallen schroot, I guess. De achternamen zijn veel te common, daar ga ik echt nooit wat over vinden dat met mij te maken heeft.
    Wat ik wel weet, is dat ik familie van de apen ben. Ik voel altijd een connectie tussen ons als ik voor het dierentuin raam sta.


    "Well, well. Look who we've got here!"