• Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Sinistre schreef:
    Mijn menstruatiecyclus hou ik liever voor me zelf.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik droom echt bizar vage dingen. Ik weet niet zeker of ik die hier wel moet delen als ik nog enigszins serieus genomen wil worden op deze site.. :']


    ars moriendi

    Destined schreef:
    (...)

    Ik roep inderdaad conclusies, maar ze zijn niet gebaseerd op niets. Misschien zou je in het vervolg beter eerst kunnen vragen waarop ik mijn conclusie baseer, voordat je me gaat veroordelen. Maar omdat je het zo 'vriendelijk' vraagt zou ik het even uitleggen waarop ik het baseer, namelijk wetenschap.

    Mensen dromen vaak over dingen wie ze de dag ervoor hebben meegemaakt, dat komt doordat de hersenen de dingen van die dag nog aan het verwerken zijn wanneer jij aan het slapen bent. Dat hoeft niet altijd te zijn hoe jij het die dag hebt meegemaakt, maar dat kan ook heel anders in een vorm van een metafoor of iets. Dus alles wat je in die dag hebt gedaan, aan hebt gedachte, hebt gelezen, hebt gezien kan in zo'n droom voorkomen echt alles.

    Een droom is dus eigenlijk iets wat je de dag ervoor hebt meegemaakt en wat je hersenen dus verwerken. Daarom maakt het weinig uit of er nou een maan schijnt of dat klaar daglicht is. Menstruatie kan miss effect hebben doordat het de persoon in kwestie onrustiger maakten dromen sneller kan verbreken, maar dat weet ik niet zeker vanwege het geen ervaring hebben deel.

    Voor meer informatie raad ik het boek De Droomduiding van mijn goede vriend Sigmundje Freud aan. Want daar wordt dieper ingegaan op hoe complex dromen zijn en hoe het precies werkt.

    Duidelijk? :P
    Je mag aantekeningen maken als je wilt.


    Oke fuck mijn vorige post, ik ga toch reageren met een droom die ik vorige week had.

    Ik droomde pasgeleden dat ik met Arjen Robben naar de Efteling ging en ik boos werd omdat hij de entree niet voor me wilde betalen. Ik bedoel hallo, die man heeft geld als water. (cat) Mijn beste vriendin die bleef logeren hoorde me zelfs hardop boos worden in mijn slaap.

    Ben ik toch benieuwd hoe je die gaat uitleggen. (cat)


    ars moriendi

    Ik weet niet of ik het wel 3 maanden zou kunnen bijhouden, ik geef sommige dingen nogal snel op xD


    16 - 09 - '17

    Ribery schreef:
    (...)

    Oke fuck mijn vorige post, ik ga toch reageren met een droom die ik vorige week had.

    Ik droomde pasgeleden dat ik met Arjen Robben naar de Efteling ging en ik boos werd omdat hij de entree niet voor me wilde betalen. Ik bedoel hallo, die man heeft geld als water. (cat) Mijn beste vriendin die bleef logeren hoorde me zelfs hardop boos worden in mijn slaap.

    Ben ik toch benieuwd hoe je die gaat uitleggen. (cat)

    als ik droom over celebs zijn die ook raar. laatst droomde ik dat ik een oempa loempa was en harry en niall van one direction moest redden

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 12:19 ]


    night thinking, day dreaming

    Ribery schreef:
    (...)

    Oke fuck mijn vorige post, ik ga toch reageren met een droom die ik vorige week had.

    Ik droomde pasgeleden dat ik met Arjen Robben naar de Efteling ging en ik boos werd omdat hij de entree niet voor me wilde betalen. Ik bedoel hallo, die man heeft geld als water. (cat) Mijn beste vriendin die bleef logeren hoorde me zelfs hardop boos worden in mijn slaap.

    Ben ik toch benieuwd hoe je die gaat uitleggen. (cat)


    Een punt in dromen is dat ze niet realistisch hoeven te zijn, dus het feit dat Arjen geld heeft als water hoeft niet in jouw droom te betekenen dat hij dat heeft. Dromen zijn neit altijd logisch, maar ze bevatten wel altijd een kern van waarheid. Het zou kunnen dat je graag met een jongen die jij adoreert uit wilt gaan. Misschien was je wel boos op een jong wie iets niet betaalde en las je de dag daarvoor iets vergelijkbaars als dat over Arjen. Het kan vele verschillende dingen betekenen, maar wat het betekent dat kan je zelf veel beter uitzoeken dan ik. Er is iets de dag daarvoor gebeurd, waardoor je dat zo zag in je droom.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Maakt het uit waar je gestudeerd hebt, als je antwoord juist is?

    over droomanalyse is namelijk veel informatie te vinden en ik ben zo type die niet alleen op school leert wat hij moet leren. Ik leer soms ook weleens dingen voor de lol, omdat ik geïnteresseerd ben in kennis. Daarom lees ik ook weleens boeken en daar leer je van. Een diploma is namelijk niet de enige manier om te bewijzen dat je dingen weet, lijkt me.


    true (: self-education = the only Real education naar mijn geloof. dingen die je gedwongen wordt om te leren vergeet je toch door de jaren heen.
    maar ot; je zegt / concludeert dat dromen niets met maanstanden te maken zou kunnen hebben ? die heb je niet beargumenteerd (; ben wel benieuwd waarom dat je dat denkt. er gebeuren namelijk Enorm veel onopvallende / onverklaarbare dingen met volle maan (;


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Om de een of andere reden had ik een keertje gedroomd dat ik aan het vechten was en er lag overal bloed. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was ik ongesteld (cat)

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 20:08 ]

    Destined schreef:
    (...)

    Ik roep inderdaad conclusies, maar ze zijn niet gebaseerd op niets. Misschien zou je in het vervolg beter eerst kunnen vragen waarop ik mijn conclusie baseer, voordat je me gaat veroordelen. Maar omdat je het zo 'vriendelijk' vraagt zou ik het even uitleggen waarop ik het baseer, namelijk wetenschap.

    Mensen dromen vaak over dingen wie ze de dag ervoor hebben meegemaakt, dat komt doordat de hersenen de dingen van die dag nog aan het verwerken zijn wanneer jij aan het slapen bent. Dat hoeft niet altijd te zijn hoe jij het die dag hebt meegemaakt, maar dat kan ook heel anders in een vorm van een metafoor of iets. Dus alles wat je in die dag hebt gedaan, aan hebt gedachte, hebt gelezen, hebt gezien kan in zo'n droom voorkomen echt alles.

    Een droom is dus eigenlijk iets wat je de dag ervoor hebt meegemaakt en wat je hersenen dus verwerken. Daarom maakt het weinig uit of er nou een maan schijnt of dat klaar daglicht is. Menstruatie kan miss effect hebben doordat het de persoon in kwestie onrustiger maakten dromen sneller kan verbreken, maar dat weet ik niet zeker vanwege het geen ervaring hebben deel.

    Voor meer informatie raad ik het boek De Droomduiding van mijn goede vriend Sigmundje Freud aan. Want daar wordt dieper ingegaan op hoe complex dromen zijn en hoe het precies werkt.

    Duidelijk? :P
    Je mag aantekeningen maken als je wilt.

    Ja, en Freud weet alles. Da's ook gebaseerd op zijn eigen theorie, net zoals er tal van andere theorieën zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik droomde pas dat ik van mijn fiets viel en toen ik wakker werd lag ik naast mijn bed.


    26 - 02 - '16

    notyourhero schreef:
    (...)

    true (: self-education = the only Real education naar mijn geloof. dingen die je gedwongen wordt om te leren vergeet je toch door de jaren heen.
    maar ot; je zegt / concludeert dat dromen niets met maanstanden te maken zou kunnen hebben ? die heb je niet beargumenteerd (; ben wel benieuwd waarom dat je dat denkt. er gebeuren namelijk Enorm veel onopvallende / onverklaarbare dingen met volle maan (;


    Nou, dat heb ik niet verklaart, omdat het voor iedereen denk ik anders kan zijn. Het ligt er zelf aan wat voor waarde je aan de maan geeft en hoe jij je die maan herinnert oftewel hoe slaat jouw brein die maan op. Doet die maan jou denken aan de nacht waarop je dronken naar huis ging, dan zou je bewijzen van spreken een maan in je droom kunnen aantreffen wie een bierflesje vasthoudt. Het is niet zo zeer dat het de maanstand uitmaakt, maar meer hoe jij dat moment of die maanstand herinnert. Het zit gewoon eigenlijk dus allemaal in je hoofd en het is vooral hoe je iets herinnert of opslaat in je geheugen dat uitmaakt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Een punt in dromen is dat ze niet realistisch hoeven te zijn, dus het feit dat Arjen geld heeft als water hoeft niet in jouw droom te betekenen dat hij dat heeft. Dromen zijn neit altijd logisch, maar ze bevatten wel altijd een kern van waarheid. Het zou kunnen dat je graag met een jongen die jij adoreert uit wilt gaan. Misschien was je wel boos op een jong wie iets niet betaalde en las je de dag daarvoor iets vergelijkbaars als dat over Arjen. Het kan vele verschillende dingen betekenen, maar wat het betekent dat kan je zelf veel beter uitzoeken dan ik. Er is iets de dag daarvoor gebeurd, waardoor je dat zo zag in je droom.

    Haha, ach weet je, ik denk dat ik gewoon teveel met voetbal bezig. _O_


    ars moriendi

    Cherbourg schreef:
    (...)
    Ja, en Freud weet alles. Da's ook gebaseerd op zijn eigen theorie, net zoals er tal van andere theorieën zijn.


    Nou, Freud is een nogal ver geleerde psychiater die heel veel onderzoeken heeft gedaan naar dromen en ik durf hem best te geloven als ik kijk naar de methode waarmee hij werkt. Het boek vertelt echt ontzettend veel en ik vind niet dat Freud zomaar onderschat mag worden, tenzij het tegendeel duidelijk bewezen kan worden. Want als je zijn boek eenmaal leest, vind ik wel dat hij een goed punt heeft met betrekking op dromen. Het is idd zijn theorie, maar de evolutie-theorie is ook een theorie en toch vind ik die veel waarschijnlijker dan het creationisme om een duidelijk voorbeeld te noemen.
    Freud is gewoon een prof in zijn werk en ik denk dat hij gelijk heeft, maar mocht hij dat niet hebben dan denk ik niet dat wij het tegendeel kunnen bewijzen, daar ben ik jammer genoeg niet intelligent genoeg voor en heb ook niet echt de spullen voor zijn proef. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ribery schreef:
    (...)
    Haha, ach weet je, ik denk dat ik gewoon teveel met voetbal bezig. _O_



    Of dat zo verkeerd is :P
    Voetbal is een awesome sport.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    mellet schreef:
    (...)
    als ik droom over celebs zijn die ook raar. laatst droomde ik dat ik een oempa loempa was en harry en niall van one direction moest redden
    Ok die is echt wel grappig

    OT: Ik heb nog geen maandstonden dus ik kan je niet helpen sorry


    Sidera nostra contrahent solem lunamque