• Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, Freud is een nogal ver geleerde psychiater die heel veel onderzoeken heeft gedaan naar dromen en ik durf hem best te geloven als ik kijk naar de methode waarmee hij werkt. Het boek vertelt echt ontzettend veel en ik vind niet dat Freud zomaar onderschat mag worden, tenzij het tegendeel duidelijk bewezen kan worden. Want als je zijn boek eenmaal leest, vind ik wel dat hij een goed punt heeft met betrekking op dromen. Het is idd zijn theorie, maar de evolutie-theorie is ook een theorie en toch vind ik die veel waarschijnlijker dan het creationisme om een duidelijk voorbeeld te noemen.
    Freud is gewoon een prof in zijn werk en ik denk dat hij gelijk heeft, maar mocht hij dat niet hebben dan denk ik niet dat wij het tegendeel kunnen bewijzen, daar ben ik jammer genoeg niet intelligent genoeg voor en heb ook niet echt de spullen voor zijn proef. :P

    Mag je zeker denken ^^ Maar ik wil enkel benadrukken dat wat hij heeft gezegd nog niet de waarheid hoeft te zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Found schreef:
    (...)

    Vroeger wilde ik het dol- en dolgraag worden. Nu... Tja... You bleed.

    Oh god. I laughed harder then I should :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Limits schreef:
    Om de een of andere reden had ik een keertje gedroomd dat ik aan het vechten was en er lag overal bloed. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was ik ongesteld (cat)
    sahah dat had ik pas ook, ik droomde dat ik zwanger was en moest bevallen maar alles fout ging en poef ik werd wakker en voila party hard


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik wil gerust wel mee doen (ik herinner mijn dromen altijd en schrijf ze vaak ook op). Ik weet er ook best van, omdat ik me heel lang heb beziggehouden met wicca (waarin het occulte -dus ook dromen en de maancyclus- een belangrijke rol speelt). Maaaaaaaaar... ik slik de pil (nu ook door, omdat het vakantie is), dus ik weet niet of het handig is?


    | Reality is for people that lack imagination |

    Cherbourg schreef:
    (...)
    Mag je zeker denken ^^ Maar ik wil enkel benadrukken dat wat hij heeft gezegd nog niet de waarheid hoeft te zijn.


    Kan ik mee leven :P
    Als je het tegendeel kan bewijzen dan hoor ik het graag en zal ik toegeven dat ik hier eigenlijk maar uit me nek hebt zitten lullen, maar tot op heden klopt het nog vrij aardig. De tijd zal het leren.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    CherokeeRose schreef:
    (...)

    Oh inderdaad... ben blij! Hoe later hoe beter, geloof me.

    This. Ik ben het al sinds m'n tiende. No happy times.
    fuck you cramps, acting like you're gonna make my belly explode

    Anyway, ik onthoud van iets van één of twee dromen in de week, en ik slik de pil voor de vakantie dus ik denk dat ik je niet kan helpen. c:

    Ik ben niet aan de pil, maar ik wil m'n menstruatiecyclus en m'n dromen het liefst voor mezelf houden. Desondanks, veel succes met je onderzoek! (:


    The sun will rise and we will try again.

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, Freud is een nogal ver geleerde psychiater die heel veel onderzoeken heeft gedaan naar dromen en ik durf hem best te geloven als ik kijk naar de methode waarmee hij werkt. Het boek vertelt echt ontzettend veel en ik vind niet dat Freud zomaar onderschat mag worden, tenzij het tegendeel duidelijk bewezen kan worden. Want als je zijn boek eenmaal leest, vind ik wel dat hij een goed punt heeft met betrekking op dromen. Het is idd zijn theorie, maar de evolutie-theorie is ook een theorie en toch vind ik die veel waarschijnlijker dan het creationisme om een duidelijk voorbeeld te noemen.
    Freud is gewoon een prof in zijn werk en ik denk dat hij gelijk heeft, maar mocht hij dat niet hebben dan denk ik niet dat wij het tegendeel kunnen bewijzen, daar ben ik jammer genoeg niet intelligent genoeg voor en heb ook niet echt de spullen voor zijn proef. :P


    Freud is een zieke gozer. Trust me, I have philosophy.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Freud is een zieke gozer. Trust me, I have philosophy.


    Een beetje maar :P
    Maar je kunt niet ontkennen dat hij wel weet waar hij over praat.
    Afgezien van dat hij een beetje ziekelijke gedachtes heeft, vind ik wel dat hij goede punten in zijn boek beschrijft.
    Mijn conclusie is dus dat hij een beetje ziek is, maar wel erg slim.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.