• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Wretched schreef:
    (...)
    Feesten kan me gestolen worden. Dat heb ik nooit leuk gevonden. Ik breng die tijd liever door met familie (daar vallen mn vriend en zn familie ook onder) en vrienden.

    @ Merrow
    Dat vuurtje stookte je zeker nog erger aan. Maar daarna zwakte het ook weer af omdat er idd ook veel dingen zijn die geld, tijd en moeite kosten.

    @ Hashirama
    Ik heb spaargeld maar dat is niet zo veel door omstandigheden (ziekenhuis; heb ik al vaker iets over gezegd in het topic. maar het maakt neit zo uit)
    Maar ik wil sws nu eerst nog sparen,

    Al de reacties van iedereen heeft me wel beter laten nadenken over of het een goed idee is om nu te trouwen en aan kinderen te beginnen. Ik denk er ook zeker nog een lange tijd over na en zie ook wel hoe het gaat als we een maand op elkaars lippen zitten.


    Ik vind het echt goed van je dat je om andermans meningen vraagt om zo beter zicht te kunnen krijgen op een situatie en je eigen mening op aan te kunnen passen, dat getuigt dat je wel volwassen bent en je niet puberaal gedraagt met dit idee. Niet dat je alle meningen wegslaat en perse door wilt drukken of gelijk iemand anders mening helemaal overneemt. Vind ik heel zelfstandig.
    Ik vind het trouwens ook een heel goed idee om eerst te kijken hoe tijdens die maand gaat en dan verder te gaan denken.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het echt goed van je dat je om andermans meningen vraagt om zo beter zicht te kunnen krijgen op een situatie en je eigen mening op aan te kunnen passen, dat getuigt dat je wel volwassen bent en je niet puberaal gedraagt met dit idee. Niet dat je alle meningen wegslaat en perse door wilt drukken of gelijk iemand anders mening helemaal overneemt. Vind ik heel zelfstandig.
    Ik vind het trouwens ook een heel goed idee om eerst te kijken hoe tijdens die maand gaat en dan verder te gaan denken.


    Ik vind ook niet dat je iets van één kant moet bekijken en ik twijfelde zelf al wel een beetje. Dat ik het heel graag wil betekend niet dat ik het ook meteen kan. En om een realistischer beeld te krijgen heb je niet alleen de positieve dingen nodig. En iedereen kijkt er anders tegenaan.

    Maar ik zal eens gaan slapen. Het is mn laatste schoolweek met alleen maar toetsen :O
    En dan nog 3 weken stage en veel toetsen inhalen die ik vanwege ziekte gemist heb.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:51 ]

    Ik vind dat je moet trouwen wanneer je wilt, proficiat. Ik denk persoonlijk dat je ook een paar jaartjes kan wachten op kinderen, zodat jullie wat langer samenwonen en op elkaar ingespeeld zijn in het dagelijkse leven. Vooral omdat jullie jong én jong getrouwd zijn is juist de stadia opbouwen misschien beter en gezonder voor jezelf en jullie relatie dan het alles vrij snel te doen of over te slaan. Jullie hebben nog zoveel tijd en de kinderen komen er vast wel, geniet eerst van jullie eerste huwelijksjaren en van de bijzondere momenten als bij elkaar intrekken, het huwelijk, huwelijksreis, appartement langzaam verbouwen naar mooie(re) meubels en decoratie en ten slotte: de alles bevestigende zwangerschapstest: you are pregnant. Dan kan ook best even wachten.

    En jouw vrienden vind ik ronduit gemeen en asociaal, sorry, maar ze kunnen toch ook positief reageren over je huwelijk en de keuze van kinderen. Het is jóúw leven, niet die van hun. Niets vaan aantrekken, gewoon laten zien dat het wél de goede beslissing is!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wrennah schreef:
    Als je echt veel iemand hou, vind ik dat leeftijd geen probleem hoort te zijn ;)


    26 - 02 - '16

    Ik vind dat een stel zelf mag weten wanneer ze willen trouwen, kinderen krijgen e.d. Alleen dan moeten ze wel klaar zijn voor dat leven, want het vrije gedeelte sluit toch iets af op dat moment. Ze kunnen geen, of in elk geval niet vaak, dingen met z’n tweeën doen of risico’s nemen waarbij het kind schade zal krijgen. Daarmee bedoel ik dat ze wel op de thuissituatie moeten letten en als je bijvoorbeeld even niet oplet.
    Alleen doen als jullie het allebei heel zeker weten! Dan doen deze reactie er ook niet zoveel aan, want het blijft nog altijd jullie keuze. Immers zou ik wel denken aan de financiën, vrije tijd, dingen waar je rekening mee moet houden, etc. De bruiloft zelf zal ook wel een duit kosten, de jurk en alles. Dat zal wel ook in de andere posts staan. Ikzelf vind het eigenlijk te jong om daarover na te denken of überhaupt te doen, maar trek je vooral van mij niets aan. Iedereen heeft een eigen mening over trouwen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Vooral niet naar anderen luisteren. Als jullie er allebei van overtuigd zijn dat jullie er klaar voor zijn moet je het gewoon doen.


    Bad decisions make good stories.

    Ik zou een paar jaartjes wachten en eerst gaan samenwonen. ^^
    Verder klink je in dit topic zeer volwassen, net zoals Assassin dat al eerder zei.
    Heel veel succes en ik hoop dat we nog een kleine update krijgen. (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik moet er in ieder geval niet aan denken om op die leeftijd te trouwen of aan kinderen te beginnen. Je hebt nog een heel leven voor je. Als ik negentien ben, wil ik feesten, studeren, hard werken en vooral veel plezier maken. Ik wil zolang mogelijk genieten van mijn vrijheid en ga grote verantwoordelijkheden zoals mijn eigen kinderen opvoeden liever nog zo'n vijftien jaar uit de weg.
    Toch moet jij het zelf weten en als het voor jou goed voelt, moet je je niet tegen laten houden. Ik wil alleen wel zeggen dat ik de reactie van je vriendinnen heel goed begrijp.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Als je het echt wilt, zou ik er voor gaan.
    Je weet nooit of het wel de juiste persoon is, maar dat is dus het risico dat je moet nemen, niet alle huwelijken mislukken.
    Mijn oma trouwde op haar 18de en ze is heel haar leven bij mijn opa gebleven tot hij stierf.
    Zelfs nu, 7 jaar na zijn dood, blikt ze nog steeds terug naar haar huwelijk.
    Ze was echt gelukkig met hem en soms kan ze nog even verliefd zijn als op haar 18de, ook al is hij er niet meer.

    Alleen zou ik er wel voor zorgen dat jullie niet meer op school zitten en een goede job hebben.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    als jullie het allebei graag willen en weten dat dit de persoon is waarmee je je leven wilt delen, zie ik geen reden om te wachten.
    je moet natuurlijk wel zeker weten dat je er allebei klaar voor bent, mischien is het handiger om eerst een tijdje samen te gaan wonen, maar eigenlijk denk ik niet dat dat echt nodig is. als je echt van elkaar houd: laat de rest, je trouwt voor elkaar en niet voor de rest van de wereld.

    in ieder geval, proficiat!


    me: 5% reality, 95% dreams

    Het is jouw keuze. Als jij denkt dat je er gelukkig van zult worden moet je dat maar doen, fuck wat de rest denkt. Als het dan later blijkt dat je toch niet de juiste keuze hebt genomen ben jij diegene die de gevolgen moet dragen, niet je vriendinnen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.