• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Assassin schreef:
    Ik snap niet dat mensen zeggen dat trouwen niets toevoegt, want dat doet het zeker wel, zeker als je kinderen krijgt. Het is serieus een stuk minder gedoe met heel veel dingen als je getrouwde ouders hebt.
    Daarbij kost kinderopvang helemaal niet zoveel omdat je een groot deel van je gemeente vergoed krijgt, alleen de uren dat je niet werkt en je kind wel naar de opvang gaat krijg je niet vergoed.

    Op stages van mij gingen ineens heel veel kinderen van de opvang af omdat de ouders het te duur vonden :')


    -

    Assassin schreef:
    Ik snap niet dat mensen zeggen dat trouwen niets toevoegt, want dat doet het zeker wel, zeker als je kinderen krijgt. Het is serieus een stuk minder gedoe met heel veel dingen als je getrouwde ouders hebt.
    Daarbij kost kinderopvang helemaal niet zoveel omdat je een groot deel van je gemeente vergoed krijgt, alleen de uren dat je niet werkt en je kind wel naar de opvang gaat krijg je niet vergoed.


    Mijn ouders zijn niet getrouwd, maar ik ben door mijn vader erkend. Op dat moment hebben mijn ouders dezelfde rechten en plichten als een getrouwd stel.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Genius schreef:
    (...)
    Op stages van mij gingen ineens heel veel kinderen van de opvang af omdat de ouders het te duur vonden :')


    Ja, tegenwoordig krijg je ook 'maar' 40% van de uren dat je niet werkt vergoed als je dat opgeeft en dat vinden ze blijkbaar teveel.


    Your make-up is terrible

    Merrow schreef:
    Kinderen kosten geld, true that, maar met een gewoon inkomen kan je zeker wel een kind grootbrengen hoor. Anders zouden wij het hier ook niet redden :'D Wanneer ze naar school gaan, is het natuurlijk andere koek en betaal je al snel meer. Maar in dat geval, als je daar naar moet kijken financieel, zou tegenwoordig geen enkel doorsnee gezin meer kinderen kunnen krijgen :'D of je nu 20 (19 is voor mij bijna 20:'D), 30, 40 of 50 ben :'D


    Wat vind je een gewoon inkomen? Ik krijg 600 euro studiefinanciering op dit moment en moet nog een baantje zoeken, omdat dat nu niet gaat met mijn lange schooldagen en stages. Ik denk alleen neit dat ik het met mijn 600 euro in de maand ga redden om voor een kind te zorgen (zonder het inkomen van mijn vriend).

    Ik ben het met je eens over dat niemand meer kinderen zou kunnen krijgen in deze tijd.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:22 ]

    Wretched schreef:
    (...)

    Wat vind je een gewoon inkomen? Ik krijg 600 euro studiefinanciering op dit moment en moet nog een baantje zoeken, omdat dat nu niet gaat met mijn lange schooldagen en stages. Ik denk alleen neit dat ik het met mijn 600 euro in de maand ga redden om voor een kind te zorgen (zonder het inkomen van mijn vriend).

    Ik ben het met je eens over dat niemand meer kinderen zou kunnen krijgen in deze tijd.


    600? Jezus :O


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Wretched schreef:
    (...)

    Wat vind je een gewoon inkomen? Ik krijg 600 euro studiefinanciering op dit moment en moet nog een baantje zoeken, omdat dat nu niet gaat met mijn lange schooldagen en stages. Ik denk alleen neit dat ik het met mijn 600 euro in de maand ga redden om voor een kind te zorgen (zonder het inkomen van mijn vriend).

    Ik ben het met je eens over dat niemand meer kinderen zou kunnen krijgen in deze tijd.


    Ik weet dat mijn ouders altijd rondkwamen van 1500 euro per maand (omgerekend) en met 3 kinderen. Maar je krijgt natuurlijk ook kinderbijslag.


    Your make-up is terrible

    Zo lang je er de consuqenties maar van inziet kan ik er geen probleem inzien. (:


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Wretched schreef:
    (...)

    Wat vind je een gewoon inkomen? Ik krijg 600 euro studiefinanciering op dit moment en moet nog een baantje zoeken, omdat dat nu niet gaat met mijn lange schooldagen en stages. Ik denk alleen neit dat ik het met mijn 600 euro in de maand ga redden om voor een kind te zorgen (zonder het inkomen van mijn vriend).

    Ik ben het met je eens over dat niemand meer kinderen zou kunnen krijgen in deze tijd.

    Je krijgt niet voor eeuwig stufi he :') Dan is het ook maar net de vraag hoelang het duurt voordat jij een echte baan krijgt na je studie.


    -

    Wretched schreef:
    (...)

    Wat vind je een gewoon inkomen? Ik krijg 600 euro studiefinanciering op dit moment en moet nog een baantje zoeken, omdat dat nu niet gaat met mijn lange schooldagen en stages. Ik denk alleen neit dat ik het met mijn 600 euro in de maand ga redden om voor een kind te zorgen (zonder het inkomen van mijn vriend).

    Ik ben het met je eens over dat niemand meer kinderen zou kunnen krijgen in deze tijd.


    Zou je niet eerst kijken of jullie samen kunnen wonen? De stap tussen een relatie en samenwonen is al behoorlijk groot.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Daar kan ik heel kort in zijn.
    Niet doen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wretched schreef:
    (...)

    Wat leuk dat ik niet de enige ben (:

    Je hebt wel gelijk over dat realiseren. Ik denk niet dat we na een korte verloving al gaan trouwen. Eerst een tijdje samenwonen/weten hoe het is om lang bij elkaar te zijn lijkt me erg handig.

    Je hebt ook wel gelijk over dat ik zonder samengewoond te hebben niet weet wat ik ga mee maken.
    Maar ik denk dat een dikke maand in de vakantie een goede periode is om te zien hoe we met elkaar omgaan als we elkaar zoveel zien.
    Ik ben wel eens meer dan een hele week bij hem geweest, maar dat is natuurlijk te kort.


    Met een maand zit je ongeveer wel goed ja, dat heb ik ook gehad, daarom weet ik ook dat het goed zal komen vanaf morgen. (:
    Veel succes. ;D


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Destined schreef:
    Daar kan ik heel kort in zijn.
    Niet doen.


    Dan ben ik wel benieuwd waarom je vind van niet.
    (:

    Requille schreef:
    (...)

    Met een maand zit je ongeveer wel goed ja, dat heb ik ook gehad, daarom weet ik ook dat het goed zal komen vanaf morgen. (:
    Veel succes. ;D


    Oke, dan wacht ik dat eerst af (:
    Ik denk dat het wel goed komt, we hebben nog nooit ruzie gehad in deze anderhalf jaar ^^

    Trouwen moet je doen wanneer je er zin in hebt, daar zie ik het probleem niet van in. Maar ik vind wel dat als je kinderen neemt, je er zeker van moet zijn dat je er op lange termijn voor kunt zorgen. Daarmee bedoel ik dus een dak boven het hoofd en een stabiel inkomen. Anders raadt ik het je heel erg af.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:35 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Trouwen moet je doen wanneer je er zin in hebt, daar zie ik het probleem niet van in. Maar ik vind wel dat als je kinderen neemt, je er zeker van moet zijn dat je er op lange termijn voor kunt zorgen. Daarmee bedoel ik dus een dak boven het hoofd en een stabiel inkomen. Anders raadt ik het je heel erg af.


    Sws dat ze een dak boven hun hoofd krijgen. Ik ben opgegroeid met dat dat soms ineens niet meer zo was en het de vraag was waar we dan heen moesten. Vaak waren mijn opa en oma zo lief om ons 4 (moeder, ik, zusje, broertje) in huis te nemen.
    Maar dat wil ik voor mijn kinderen dus echt niet.

    Het stabiele inkomen zou dan van mij moeten zijn. Of mijn vriend moet nog weer naar school gaan.

    Als de relatie stabiel is en jullie beide zeker weten dat dit is wat jullie willen zie ik het probleem er niet van in. Persoonlijk zou ik wel liever samen willen wonen als ik getrouwd was, maar soms kan het niet anders. Sommige mensen zijn er nu eenmaal eerder klaar voor dan andere. Blijkbaar jij wel en je vriendinnen niet. Meningsverschil mag er zijn, maar voor twijfel van een ander hoef je je toekomst niet voor op het spel te zetten.
    Aan kinderen beginnen nadat jullie getrouw zijn is ook heel normaal. Voor jullie er klaar voor zijn en je werkelijk zwanger bent ben je vaak ook al een jaar verder en daarna is het nog 9 maanden uitzitten. of terwijl, je zult 21 zijn voor je moeder bent. Dat vind ik een hele mooie leeftijd, ook veel gezonder voor het kind.
    Daarbij is het echt niet zo erg als je geen ervaring hebt met kinderen, moeder instinkt doet bijna het hele werk en daarnaast heb je nog cursussen en een voedvrouw, zo niet kun je nog altijd je moeder even bellen als je het even niet meer weet.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.