• Ik zit niet te springen op commentaar. Goed bedoeld commentaar mag wel. (:

    Mijn vriend (22) en ik (19) willen graag trouwen. Mijn ouders en familie vonden het wel erg leuk en kijken er nu al naar uit, maar toen ik dat super trots aan mn vriendinnen vertelde waren hun reacties allesbehalve enthousiast. Nu vraag ik me dus af of het raar is om te trouwen op mijn leeftijd? Over en half jaar zijn we beide al een jaar ouder.

    Ik had het met die vriendinnen ook over dat we als we getrouwd zijn aan kinderen willen beginnen, maar dat vonden ze ook allemaal een slecht idee. Omdat we te jong waren (maakt de leeftijd nog uit als je volwassen en getrouwd bent? het is niet zo dat ik een tienermoeder word ofzo), geen geld zouden hebben (misschien niet super veel, maar wel genoeg om makkelijk van te leven) en niet samenwonen (dat kan geregeld worden).
    Ik mag dan wel haast geen ervaring hebben met kleine kinderen, maar dat betekend toch niet dat ik het niet zou kunnen?
    Of zie ik dit verkeerd en is er geen verschil tussen aan kinderen beginnen in een huwelijk of zonder huwelijk?


    Ik vergeet ook helemaal te zeggen dat we beide aan een andere kant van het land wonen... (Groningen en Schiphol) (A)



    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en als mensen er nog iets over willen zeggen hoor ik dat graag via een PB (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:55 ]

    Lolicia schreef:
    Ehh, ik heb op zich daar geen problemen mee hoor. Je moet doen wat je zelf wilt en ik ga dat niet voor jou beslissen. Maar ik heb het op zich niet zo op zo vroeg een kind krijgen en zo. Je hebt nog de rest van je leven. I mean, je bent pas 19 jaar en als jullie al bezig zijn met een baby en zo, dan kun je ook niet de dingen doen die je wilt doen. Like, en dan noem ik maar een voorbeeld, een wereldreis of what so ever. Je hebt dan meer verplichtingen en kunt niet zomaar iets doen zonder eerst iets voor je kind geregeld te hebben, zoals een oppas, etc etc. Maar jullie moeten het zelf weten. Het is jullie leven. :Y)

    Daar geef ik je gelijk in en ik vind het ook nog weg vroeg. Maar de laatste 3 maanden wil ik echt heel graag een kindje. Het lijkt me zo fijn om onvoorwaardelijk veel van iemand te houden. En alle voordelen zijn veel meer waard dan de nadelen. Ik heb er vrede mee dat ik niet op een eventuele wereldreis kan, dat kan ik ook doen als onze kinderen opgegroeid zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
    Maar op financieel gebied wil ik wel wat meer te bieden hebben aan onze kinderen.

    Het kan, maar ik zou het nooit doen.
    Ik zit dan sowieso nog op school, dusja. Ik doe nu MBO en wil hierna nog HBO doen en dus klaar op m'n 24e ongeveer.
    Mijn vriend en ik hebben er wel eens over gehad om later samen op kamers te gaan (We doen dezelfde opleiding) Maar dat is het ook, haha.


    I live for the applause, you will die for it.

    Wretched schreef:
    (...)
    Daar geef ik je gelijk in en ik vind het ook nog weg vroeg. Maar de laatste 3 maanden wil ik echt heel graag een kindje. Het lijkt me zo fijn om onvoorwaardelijk veel van iemand te houden. En alle voordelen zijn veel meer waard dan de nadelen. Ik heb er vrede mee dat ik niet op een eventuele wereldreis kan, dat kan ik ook doen als onze kinderen opgegroeid zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
    Maar op financieel gebied wil ik wel wat meer te bieden hebben aan onze kinderen.


    Je kunt beter wachten met kinderen, leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen. Je moet eerst zelf stabiel staan voor je een ander leven goed kunt opvoeden. Ik heb ook een kinderwens, maar het is niet verstandig om nu gelijk kinderen te nemen daarbij heb ik ook geen vrouw, lijkt me ook nog een vrij belangrijk onderdeel :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Je kunt beter wachten met kinderen, leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen. Je moet eerst zelf stabiel staan voor je een ander leven goed kunt opvoeden. Ik heb ook een kinderwens, maar het is niet verstandig om nu gelijk kinderen te nemen daarbij heb ik ook geen vrouw, lijkt me ook nog een vrij belangrijk onderdeel :P


    Sommige mensen leven graag voor hun kinderen, dus eigenlijk vind ik het een beetje dom soms als je zegt dat je eerst je eigen leven moet leiden en eens lekker moet leven. Mijn moeder zegt bijvoorbeeld dat ze pas echt begon te leven toen ze kinderen had en vind het zo leuk om dingen met ons te doen, ze vind het nu zelfs rot dat ze zonder ons op vakantie gaat, omdat ze het zo graag met ons wilt delen.


    Your make-up is terrible

    Wretched schreef:
    (...)
    Daar geef ik je gelijk in en ik vind het ook nog weg vroeg. Maar de laatste 3 maanden wil ik echt heel graag een kindje. Het lijkt me zo fijn om onvoorwaardelijk veel van iemand te houden. En alle voordelen zijn veel meer waard dan de nadelen. Ik heb er vrede mee dat ik niet op een eventuele wereldreis kan, dat kan ik ook doen als onze kinderen opgegroeid zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
    Maar op financieel gebied wil ik wel wat meer te bieden hebben aan onze kinderen.

    Er is nog zoveel in de wereld wat je wilt/kunt doen en als je een kind hebt is dat echt moeilijker. Dan heb je gewoon meer verplichtingen. Ik weet trouwens niet hoe jouw ouders en zijn ouders daar op reageren? Maar ik zou er zelf nog even over nadenken voordat jullie dit echt gaan doen. Oké, nogmaals; jullie moeten het echt zelf weten, maar zelf vind ik het niet slim. Ik wil nog zoveel dingen erover zeggen, maar dan lijkt het alsof ik je opdring dat je geen kind moet nemen en dat is niet mijn bedoeling. Dus ja, wat Destined al zei; leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Destined schreef:
    (...)

    Je kunt beter wachten met kinderen, leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen. Je moet eerst zelf stabiel staan voor je een ander leven goed kunt opvoeden. Ik heb ook een kinderwens, maar het is niet verstandig om nu gelijk kinderen te nemen daarbij heb ik ook geen vrouw, lijkt me ook nog een vrij belangrijk onderdeel :P

    Heheh, ja, zonder vrouw gaat het idd niet XD

    Assassin schreef:
    (...)

    Sommige mensen leven graag voor hun kinderen, dus eigenlijk vind ik het een beetje dom soms als je zegt dat je eerst je eigen leven moet leiden en eens lekker moet leven. Mijn moeder zegt bijvoorbeeld dat ze pas echt begon te leven toen ze kinderen had en vind het zo leuk om dingen met ons te doen, ze vind het nu zelfs rot dat ze zonder ons op vakantie gaat, omdat ze het zo graag met ons wilt delen.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Er is nog zoveel in de wereld wat je wilt/kunt doen en als je een kind hebt is dat echt moeilijker. Dan heb je gewoon meer verplichtingen. Ik weet trouwens niet hoe jouw ouders en zijn ouders daar op reageren? Maar ik zou er zelf nog even over nadenken voordat jullie dit echt gaan doen. Oké, nogmaals; jullie moeten het echt zelf weten, maar zelf vind ik het niet slim. Ik wil nog zoveel dingen erover zeggen, maar dan lijkt het alsof ik je opdring dat je geen kind moet nemen en dat is niet mijn bedoeling. Dus ja, wat Destined al zei; leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen.


    Ik vind dat jullie alle drie een punt hebben.
    Het is fijn om nog even zonder kinderen te kunnen leven, maar ik wil ook graag voor mijn kinderen leven, zoals Assassin zegt.


    Maar door alle reacties ben ik er iig meer over na gaan denken. En ik ga het er dit weekend ook met mn vriend over hebben. (:

    Lolicia schreef:
    (...)
    Er is nog zoveel in de wereld wat je wilt/kunt doen en als je een kind hebt is dat echt moeilijker. Dan heb je gewoon meer verplichtingen. Ik weet trouwens niet hoe jouw ouders en zijn ouders daar op reageren? Maar ik zou er zelf nog even over nadenken voordat jullie dit echt gaan doen. Oké, nogmaals; jullie moeten het echt zelf weten, maar zelf vind ik het niet slim. Ik wil nog zoveel dingen erover zeggen, maar dan lijkt het alsof ik je opdring dat je geen kind moet nemen en dat is niet mijn bedoeling. Dus ja, wat Destined al zei; leef eerst je eigen leven en zorg dat je alles even goed kunt krijgen.


    Mijn ouders willen die dingen met ons doen, ze vinden het heerlijk om alles te kunnen delen. Ze sparen ook liever even zodat we het met z'n alle kunnen doen. Maar mijn moeder is dan misschien wel een beetje gek daarin, want het liefst koopt ze een enorm huis zodat we er allemaal in kunnen wonen en niet uit huis hoeven haha. Ze vind het wel fijn als we af en toe allemaal een avondje weggaan zodat zij een avondje heeft met mijn vader, maar achteraf zegt ze dan weer hoe erg ze ons allemaal gemist heeft.
    Maar natuurlijk heb je wel al die verantwoordelijkheden allemaal en daar moet je mee kunnen omgaan. Je moet er ook mee kunnen omgaan dat dingen anders worden en je niet meer met z'n tweetjes bent en kunt doen wat je wilt en wanneer je wilt. Zolang je er genoeg plezier uit kunt halen om samen met je vriend en je kind te zijn dan denk ik ook niet dat het zo'n probleem is, maar als je het gaat zien als een restrictie, is het wel een probleem.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Sommige mensen leven graag voor hun kinderen, dus eigenlijk vind ik het een beetje dom soms als je zegt dat je eerst je eigen leven moet leiden en eens lekker moet leven. Mijn moeder zegt bijvoorbeeld dat ze pas echt begon te leven toen ze kinderen had en vind het zo leuk om dingen met ons te doen, ze vind het nu zelfs rot dat ze zonder ons op vakantie gaat, omdat ze het zo graag met ons wilt delen.


    Ik vind deze reactie dom geen eens een beetje meer :P maar ik snap hem wel.
    En ik zal je zeggen waarom. Wanneer ik zeg dat je eerst je eigen leven moet leiden, bedoel ik daarmee te zeggen dat je eerst je eigen leven met leiden. Dus dat je de dingen gaat doen wat je altijd al had willen doen, maar dat kan ook in de trant zijn dat als je graag kinderen wilt. Maar gezien ik niet erg overtuigd ben over de situatie, zou ik zegen dat je beter eerst wat leuke dingen kunt gaan doen en voor kunt zorgen dat huisje beetje in orde is en zo, dan dat je gelijk al aan kinderen begint. Je moet op een ondoordachte manier aan kinderen beginnen en rust kunnen vinden in jezelf. Je moet ook goed nadenken over wat jouw rol is als moeder en hoe je die wilt vervullen, dat nadenken kost veel tijd en dat kun je ook goed doen op een leuke plek.

    Pas als je echt 100% zeker weet dat je alles hebt gedaan dat je wilde doen voor je kinderen krijgt dan kun je over kinderen na gaan denken. Ik zou er gewoon niet te overhaastig mee beginnen. Probeer eerst zelf te genieten van het leven als kind en wanneer je er egt aan toe bent dan pas kun je denken aan kinderen. Je moet natuurlijk ook wel genoeg leuke herinneringen hebben om door te vertellen.

    Kort samen gevat, als je kinderen wilt, wees er dan echt 100% zeker van dat je geen spijt krijgt.
    Dat je gedaan hebt wat je wilde doen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik zou het niet doen. Het leven heeft nog zo veel te bieden (studeren, feesten etc) en dat gaat allemaal gewoon lastiger als je een kind hebt...
    Trouwen zo jong lijkt mij ook niets, ik ben veel te bang dat het zo weer uit gaat.
    En samenwonen, dat doe ik al met mijn vriend. Maar wel in een studentenhuis, dus als we zat van elkaar zijn, is het geen probleem om te verhuizen.


    I am an idiot, I move.

    Wretched schreef:
    (...)
    Daar geef ik je gelijk in en ik vind het ook nog weg vroeg. Maar de laatste 3 maanden wil ik echt heel graag een kindje. Het lijkt me zo fijn om onvoorwaardelijk veel van iemand te houden. En alle voordelen zijn veel meer waard dan de nadelen. Ik heb er vrede mee dat ik niet op een eventuele wereldreis kan, dat kan ik ook doen als onze kinderen opgegroeid zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
    Maar op financieel gebied wil ik wel wat meer te bieden hebben aan onze kinderen.


    Om even het vuurtje opstoken... die onvoorwaardelijke liefde is echt onbeschrijflijk. Je geeft en voelt die liefde voor die kleine, maar je krijgt het ook terug. Werkelijk, het brengt elke dag een lach op m'n gezicht als ik tegen de kleine zeg dat ik hem graag zie, en hij me dan een kus geef en terug zegt, ik zie je ook graag, mama. Of je ligt op bed, nog half in coma, stormt die kleine je kamer binnen, hangt ie om je nek, verstikt ie je zowat en dan zegt ie zo lief van: ik hou van jou. Dat is echt onbetaalbaar en daar kan niks tegenop. Maar ook, er zijn gewoon geen woorden nodig. Je moet het zelf ervaren om dat gevoel te begrijpen.
    Dat is ook één van de redenen waarom wijzelf vroeg met kinderen zijn begonnen, die onvoorwaardelijke liefde. Maar op de eerste plaats kwam het dan wel door de ervaringen die we opgedaan hebben, maar ook met in ons achterhoofd dat wanneer de kinderen het huis uit zijn, we nadien nog een leven hebben en niet direct in een bejaardentehuis worden weggestopt om weg te kwijnen. Ik zie het met mijn ouders. Ze moeten nog 50 worden, maar hebben alwel een kleinkind van 4,5 (en dan de twee kneuters van m'n broertje waarvan de oudste 1,5 is en de ander 4 of 5 maanden).
    Ze zijn fit genoeg om nog iets te doen, zowel voor zichzelf als met hun kleinkinderen. Dit geldt ook voor m'n schoonouders, en ik vind het echt ideaal. Ook voor m'n kleine zelf. Die heeft iets aan zijn grootouders, iets wat ik niet had.

    Er is echter echt één grote MAAR.
    Een kind draagt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Je staat er 24/7 voor klaar, kan zelf niet zomaar zeggen dat je ziek ben. Als je even geen zin hebt of fut, kan je je kleine niet zomaar aan de kant zetten. Geloof me, soms wil je ze met alle liefde en plezier achter het behang plakken en zo snel mogelijk verhuizen. Het is met momenten afzien, ondanks dat veel ouders dit niet snel naar buiten brengen. Voor de buitenwereld verzwijgen ze hoe het echt gaat en dat het eigenlijk echt zwaar is om kinderen op te voeden./ groot te brengen. Er zijn echt niet alleen leuke kanten en geloof me, er zijn echt een hoop nadelen waar je achteraf pas achterkomt :'D Ik kan je zat horrorverhalen vertellen, waardoor je geen kinderen meer wilt :'D Al kan ik je ook zeker wel bekogelen met verhalen waardoor je juist hoe sneller hoe liever een kindje wilt :'D Het heeft echt twee kanten, die je allebei niet moet onderschatten.
    En dan heb ik het nog niet over financieel. Ik raad echt aan om eerst allebei een vast inkomen te hebben. Of toch een inkomen dat zelfs haalbaar is, wanneer je vriend het minimale gewerkt heeft in de maand. Werk eerst aan die basis, voor je aan kinderen begint.
    Ik raad veel mensen af om vroeg te beginnen. Mede om hetgeen met wat ik nu weet. Ik hou zielsveel van m'n manneke en heb absoluut geen spijt van de beslissing die we genomen hebben destijds, maar had ik geweten wat ik nu weet, misschien dat ik dan toch nog een jaar of twee gewacht zou hebben.
    Ik ben wel van mening, nog steeds, dat ik na m'n 30ste geen kind meer moet :'D Gewoon omdat ik dat zelf te oud vind :'D

    Mijn advies... eerst samenwonen en trouwen. Bezie hoe het gaat (binnen je relatie en financieel) en beslis met een jaar of paar jaar pas om met kinderen te beginnen (; Je bent nog jong, iets wat in de komende 10 jaar nog niet veranderd (;
    Whaha ik ben er inmiddels 25 en mensen noemen me ook nog jong, dus ja :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als je zeker weet dat hij diegene is met wie je je leven wil delen, waarom niet? Ik zou die keuze niet maken, maar be my guest, als jij dat graag wilt...
    Mijn ouders waren 18 toen ze elkaar leerden kennen. Op de camping in Frankrijk. Ze woonden 100 km bij elkaar vandaan en nu hebben ze twee kinderen en zijn al heel wat jaartjes getrouwd. Volgens mij waren ze... 24? Mijn vader 25?


    Miep

    And yeah ik zou sparen vooraleer je met kids begint. Tenzij je al spaargeld hebt. Ik zie het niet als verstandig om kinderen te nemen als je nog aan het studeren bent.
    Kinderen willen krijgen is een ding, ervoor kunnen zorgen en ze niet alleen op financieel maar ook emotioneel gebied kunnen bieden waar ze behoefte aan hebben is heel wat anders. The reason why I'm telling this shit is omdat ik zelf op de harde manier heb mogen leren wanneer zoiets misgaat. That cost me a lot of tears. Ik vind dat mensen die kids nemen zonder eerst heel, heel eerlijk naar zichzelf hebben gekeken of ze uberhaupt geschikt zijn voor die taak selfish mothafucking scumbags. And I'm being really modest here :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    (...)

    Mijn ouders willen die dingen met ons doen, ze vinden het heerlijk om alles te kunnen delen. Ze sparen ook liever even zodat we het met z'n alle kunnen doen. Maar mijn moeder is dan misschien wel een beetje gek daarin, want het liefst koopt ze een enorm huis zodat we er allemaal in kunnen wonen en niet uit huis hoeven haha. Ze vind het wel fijn als we af en toe allemaal een avondje weggaan zodat zij een avondje heeft met mijn vader, maar achteraf zegt ze dan weer hoe erg ze ons allemaal gemist heeft.
    Maar natuurlijk heb je wel al die verantwoordelijkheden allemaal en daar moet je mee kunnen omgaan. Je moet er ook mee kunnen omgaan dat dingen anders worden en je niet meer met z'n tweetjes bent en kunt doen wat je wilt en wanneer je wilt. Zolang je er genoeg plezier uit kunt halen om samen met je vriend en je kind te zijn dan denk ik ook niet dat het zo'n probleem is, maar als je het gaat zien als een restrictie, is het wel een probleem.

    Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Het is altijd fijn om dingen te delen met de mensen die dicht bij je staan, etc. Maar ik wil niet dat ze later gaat denken dat ze een fout begaan heeft of iets, omdat ze zoveel gemist heeft. Iemand die nog geen kinderen heeft denkt daar waarschijnlijk veel gemakkelijker over. Het ligt trouwens ook wel aan diegene zelf of ze er wel klaar voor zijn, net zoals wat Hashirama zegt; je moet eerst even goed kijken naar jezelf of je wel zeker weet dat je er geschikt voor bent. Want sommigen hebben een kind en die zijn er helemaal niet geschikt voor.
    Maar goed, dit is natuurlijk mijn eigen mening en het is alsnog aan haarzelf wat haar keuze is en natuurlijk die van haar vriend. Maar wat ze ook beslissen zal vast wel de goede keuze zijn.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 22:33 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Merrow schreef:
    (...)

    Goh, dit vind ik ook weer zoiets... discutabel....

    Ik en m'n vriend zijn nu ruim 6 jaar samen, hebben een kleine rondlopen van 4.5... en nog hebben we allebei dat verliefde, spannende, kriebelige gevoel met momenten, naast het feit dat we echt van elkaar houden.
    Whaha na 6 jaar heb ik zeker nog dat vlindergevoel onderin m'n buik :'D

    Maar natuurlijk, in heel veel relaties is dat anders. Het is denk ik ook hoe je met je relatie omgaat. Laat je er een sleur van worden? Hoe ga je met elkaar om? doe je je best om het spannend te houden? Etc etc etc.
    In termen die de meeste gebruiken... we zijn verliefd op elkaar. We houden van elkaar. Zien elkaar als vertrouwenspartners en als maatje. We zijn vrienden en we zijn seksbuddy's.
    Het nieuwe is er misschien af, ja. Maar dat neemt niet weg dat die verliefdheid niet over gaat - maar in dat opzicht is voormij een verliefdheid dat houden van gevoel, hetgeen dat groeit naarmate je elkaar leert kennen. We kennen elkaar door en door, weten wat we fijn vinden en niet fijn vinden en dat maakt die verliefdheid juist sterker.
    Dus ja, als de verliefdheid in mijn ogen over gaat, verdwijnt ook dat houden van. En niet zoals de meesten zeggen dat die verliefdheid, veranderd in houden van. Dit is gewoon echt hoe je er tegenaan kijkt denk ik zo ^_^

    Maar je ziet de dingen zeker wel anders in het begin van een relatie, als wanneer je langer ben met elkaar. Ik noem het alleen niet verliefdheid dat de oorzaak daarvan is :'D


    Hmm, interessant om over na te denken. Ik vind wel dat je gelijk hebt dat er wat van spanning in een relatie moet blijven. En dat is er bij mijn vriend en ik ook wel. De vraag is dan: wat houd verliefdheid precies in? Ik zie dat als dat gevoel in het begin. Soms buikpijn en rillingen van de spanning. En dat alleen omdat je elkaars hand vasthoud. Uiteindelijk heb je seks en is dat hand vasthouden nog wel leuk, maar is niet zo spannend als in het begin. Het word dus 'gewoner' wat niet een slecht iets is in mijn ogen. Je wend aan elkaar, leert elkaar door en door kennen en gaat echt van elkaar houden. Je hebt misschien wel gelijk dat er wat verliefdheid blijft in plaats van dat het 'vervangen' word.
    Maar iedere relatie is natuurlijk anders. Wat in deze kwestie (van het trouwen) belangrijk is, volgens mij, is dat je er goed over nadenkt en echt voor elkaar gaat.


    You are beautiful, you are love.

    Unvernunft schreef:
    Ik zou het niet doen. Het leven heeft nog zo veel te bieden (studeren, feesten etc) en dat gaat allemaal gewoon lastiger als je een kind hebt...
    Trouwen zo jong lijkt mij ook niets, ik ben veel te bang dat het zo weer uit gaat.
    En samenwonen, dat doe ik al met mijn vriend. Maar wel in een studentenhuis, dus als we zat van elkaar zijn, is het geen probleem om te verhuizen.

    Feesten kan me gestolen worden. Dat heb ik nooit leuk gevonden. Ik breng die tijd liever door met familie (daar vallen mn vriend en zn familie ook onder) en vrienden.

    @ Merrow
    Dat vuurtje stookte je zeker nog erger aan. Maar daarna zwakte het ook weer af omdat er idd ook veel dingen zijn die geld, tijd en moeite kosten.

    @ Hashirama
    Ik heb spaargeld maar dat is niet zo veel door omstandigheden (ziekenhuis; heb ik al vaker iets over gezegd in het topic. maar het maakt neit zo uit)
    Maar ik wil sws nu eerst nog sparen,

    Al de reacties van iedereen heeft me wel beter laten nadenken over of het een goed idee is om nu te trouwen en aan kinderen te beginnen. Ik denk er ook zeker nog een lange tijd over na en zie ook wel hoe het gaat als we een maand op elkaars lippen zitten.