• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5



    Users die Perciver shippen
    Square
    ColouredWind
    Gatsby
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Scorpia
    Sempra
    Pabiloso
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van ColouredWind
    Chocolate van ColouredWind
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van ColouredWind
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van ColouredWind
    Perciver Characters van ColouredWind
    Perciver United van ColouredWind
    Golden Snitch van ColouredWind
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van ColouredWind op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 0:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Conquistador schreef:
    Yaay! Ik heb een cover gemaakt! :3
    niet super ofzo, maar het is redelijk.. :')


    Nice :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Staat er serieus een hartje om de I van perciver?='D Oh oh en ook op I.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Staat er serieus een hartje om de I van perciver?='D Oh oh en ook op I.='D


    Jep! :Y)
    Hhahhaahahah vond ik leuk! x3

    Hoewel ik wel vind dat de plaatjes van Oliver en Percy wat beter konden, qua dat de randen niet zo zichtbaar moesten zijn. Maar ik kan dat niet dusja xd
    haha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    Jep! :Y)
    Hhahhaahahah vond ik leuk! x3

    Hoewel ik wel vind dat de plaatjes van Oliver en Percy wat beter konden, qua dat de randen niet zo zichtbaar moesten zijn. Maar ik kan dat niet dusja xd
    haha


    Je kan altijd gewoon mensen vragen of ze een cover voor je kunnen maken? Dat is wat ik meestal doe.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Conquistador schreef:
    (...)

    Jep! :Y)
    Hhahhaahahah vond ik leuk! x3

    Hoewel ik wel vind dat de plaatjes van Oliver en Percy wat beter konden, qua dat de randen niet zo zichtbaar moesten zijn. Maar ik kan dat niet dusja xd
    haha

    Ik speel altijd vals door plaatjes met zwarte achtergronden te gebruiken. Zo kan je de rest van de achtergrond heel simpel met een pippetje en een emmertje in Paint invullen en zie je de randen niet meer. ^^ Hierdoor wordt de afbeelding wel heel snel donker. Deze heb ik net gemaakt, maar je ziet dus al dat het best wel... tja. Zwart is.
    EDIT: shit, dat was de afbeelding met titel. Titelloze komt er zo aan. :')
    EDIT2:



    Moraal van het verhaal: zoek afbeeldingen met een éénkleurige achtergrond, zodat je de rest van het plaatje (dus de grootte van de rest van je cover) ermee kan invullen en je de randen niet meer ziet. Kies geen zwart, tenzij je mysterieus wilt doen. :')

    Ik vind je lettertype in het woord 'Perciver' overigens ontzettend schattig. Welke is dat, als ik vragen mag? ^^

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 15:05 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik speel altijd vals door plaatjes met zwarte achtergronden te gebruiken. Zo kan je de rest van de achtergrond heel simpel met een pippetje en een emmertje in Paint invullen en zie je de randen niet meer. ^^ Hierdoor wordt de afbeelding wel heel snel donker. Deze heb ik net gemaakt, maar je ziet dus al dat het best wel... tja. Zwart is.
    EDIT: shit, dat was de afbeelding met titel. Titelloze komt er zo aan. :')
    EDIT2:



    Moraal van het verhaal: zoek afbeeldingen met een éénkleurige achtergrond, zodat je de rest van het plaatje (dus de grootte van de rest van je cover) ermee kan invullen en je de randen niet meer ziet. Kies geen zwart, tenzij je mysterieus wilt doen. :')

    Ik vind je lettertype in het woord 'Perciver' overigens ontzettend schattig. Welke is dat, als ik vragen mag? ^^


    @ SPECS:
    Ik heb het net al eventjes aan een vriendin van me gevraagd! :Y)


    @ Wiarda
    Ja maar ik wil dat Hogwarts plaatje als achtergrond! :c

    Ehm.. laat mij eventjes kijken. Ik plaats zo wel eventjes een edit in deze reactie waar staat hoe het lettertype heet. :3

    Edit: Ik heb het bij picmonkey vandaan en daar staat ie onder het kopje ''Frightfull fonts'' en heet ie ''Emily's Candy''

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 15:13 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik wilde bijna aanbieden om ook een cover voor je te proberen, want ik heb zo'n programma waaarmee ik kan blenden, alleen toen herinnerde ik me weer dat mijn laptop laatst gecrasht is en ik dat programma dus niet meer heb D:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    Ik wilde bijna aanbieden om ook een cover voor je te proberen, want ik heb zo'n programma waaarmee ik kan blenden, alleen toen herinnerde ik me weer dat mijn laptop laatst gecrasht is en ik dat programma dus niet meer heb D:


    Mijn cover is ook geblendeerd zegmaar, maar ik kon het niet heel erg doen want dan was het plaatje gewoon weg. En ik vind die omranding eromheen gewoon vervelend! ;O

    Aaaahw, jammer dat je het niet meer hebt! En dat je pc is gecrashed!! ;O Vreselijk vervelend!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    @ SPECS:
    Ik heb het net al eventjes aan een vriendin van me gevraagd! :Y)


    @ Wiarda
    Ja maar ik wil dat Hogwarts plaatje als achtergrond! :c

    Ehm.. laat mij eventjes kijken. Ik plaats zo wel eventjes een edit in deze reactie waar staat hoe het lettertype heet. :3

    Edit: Ik heb het bij picmonkey vandaan en daar staat ie onder het kopje ''Frightfull fonts'' en heet ie ''Emily's Candy''


    Dat kan natuurlijk wel, ik had het meer over de plaatjes van Percy en Oliver die je er vervolgens in lagen bovenop doet. Deze foto van Oliver heeft bijvoorbeeld een witte achtergrond. Die foto is kleiner dan jouw foto van Hogwarts, maar omdat je in Paint wel meer ruimte kan creëren op Olivers foto en dat wat je erbij doet, wit kan verven, lijkt het alsof de foto wel even groot is en zie je de randen niet. Snap je? Ik weet niet echt hoe ik het anders uit moet leggen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Dat kan natuurlijk wel, ik had het meer over de plaatjes van Percy en Oliver die je er vervolgens in lagen bovenop doet. Deze foto van Oliver heeft bijvoorbeeld een witte achtergrond. Die foto is kleiner dan jouw foto van Hogwarts, maar omdat je in Paint wel meer ruimte kan creëren op Olivers foto en dat wat je erbij doet, wit kan verven, lijkt het alsof de foto wel even groot is en zie je de randen niet. Snap je? Ik weet niet echt hoe ik het anders uit moet leggen.


    Nee, ik snap het niet echt. Want ik snap niet hoe je dan dat Hogwarts plaatje als achtergrond kunt houden.
    :p erg hea, dat ik het niet snap. Sorry! :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    Nee, ik snap het niet echt. Want ik snap niet hoe je dan dat Hogwarts plaatje als achtergrond kunt houden.
    :p erg hea, dat ik het niet snap. Sorry! :')

    Helemaal niet erg, dat betekent gewoon dat mijn uitleg even vaag was als ik dacht. :')

    Maar aangezien je zelf een blendprogramma hebt, snap je wel wat ik bedoel als ik zeg dat je het Hogwarts plaatje als 'basisplaatje' gebruikt? Dat plaatje gebruik je als eerste, en daar bovenop plak je vervolgens andere plaatjes. Volgens mij heb je dat ook nu gedaan, toch?

    Vervolgens wil je er nog twee plaatjes bovenop doen (met Percy en Oliver erop), maar die plaatjes zijn duidelijk kleiner. Als ze even groot waren, zou je de randen tenslotte niet kunnen zien. Nou is mijn voorstel, om in plaats van die plaatjes, andere plaatjes van Percy en Oliver te nemen met een achtergrond die helemaal wit, helemaal zwart, of helemaal een andere kleur is. Zoals deze. (Dit is slechts een voorbeeld, hoor.) Dit plaatje heeft een witte achtergrond. Dan kan je dat plaatje vervolgens meteen op het plaatje van Hogwarts plakken, maar dan zie je natuurlijk nog de randen van de witte achtergrond, en dat wil je niet, dus is het het handigst om het eerst in Paint te plakken. In Paint kan je de rand van het plaatje namelijk aanpassen (groter maken). Je kan hem zelfs zo precies aanpassen, dat de omlijsting precies even groot is als het Hogwarts plaatje. Dan staat jouw plaatje van Oliver wel een beetje lullig in een hoekje, maar dat is de bedoeling. Je moet hem gewoon neerzetten waar je hem op de foto ook zou willen (wil je Oliver dus weer in de linker onderhoek, plaats je hem in de linkeronderhoek van je witte plaatje).
    Als je vervolgens datzelfde plaatje bovenop het Hogwartsplaatje plakt in een blendingprogramma en hem laat doorschijnen, is je Hogwartsplaatje wel wat lichter dan normaal (er zit tenslotte nog een laag met witte achtergrond tussen), maar het plaatje dat in de hoek staat, heeft geen randen. Die randen komen namelijk overeen met het Hogwarts plaatje.

    Hetzelfde kan je ook doen met een foto van Percy.

    Is dit iets duidelijker? Anders kan ik ook wel iets met screenshots in elkaar flansen als je dat graag wilt. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Helemaal niet erg, dat betekent gewoon dat mijn uitleg even vaag was als ik dacht. :')

    Maar aangezien je zelf een blendprogramma hebt, snap je wel wat ik bedoel als ik zeg dat je het Hogwarts plaatje als 'basisplaatje' gebruikt? Dat plaatje gebruik je als eerste, en daar bovenop plak je vervolgens andere plaatjes. Volgens mij heb je dat ook nu gedaan, toch?

    Vervolgens wil je er nog twee plaatjes bovenop doen (met Percy en Oliver erop), maar die plaatjes zijn duidelijk kleiner. Als ze even groot waren, zou je de randen tenslotte niet kunnen zien. Nou is mijn voorstel, om in plaats van die plaatjes, andere plaatjes van Percy en Oliver te nemen met een achtergrond die helemaal wit, helemaal zwart, of helemaal een andere kleur is. Zoals deze. (Dit is slechts een voorbeeld, hoor.) Dit plaatje heeft een witte achtergrond. Dan kan je dat plaatje vervolgens meteen op het plaatje van Hogwarts plakken, maar dan zie je natuurlijk nog de randen van de witte achtergrond, en dat wil je niet, dus is het het handigst om het eerst in Paint te plakken. In Paint kan je de rand van het plaatje namelijk aanpassen (groter maken). Je kan hem zelfs zo precies aanpassen, dat de omlijsting precies even groot is als het Hogwarts plaatje. Dan staat jouw plaatje van Oliver wel een beetje lullig in een hoekje, maar dat is de bedoeling. Je moet hem gewoon neerzetten waar je hem op de foto ook zou willen (wil je Oliver dus weer in de linker onderhoek, plaats je hem in de linkeronderhoek van je witte plaatje).
    Als je vervolgens datzelfde plaatje bovenop het Hogwartsplaatje plakt in een blendingprogramma en hem laat doorschijnen, is je Hogwartsplaatje wel wat lichter dan normaal (er zit tenslotte nog een laag met witte achtergrond tussen), maar het plaatje dat in de hoek staat, heeft geen randen. Die randen komen namelijk overeen met het Hogwarts plaatje.

    Hetzelfde kan je ook doen met een foto van Percy.

    Is dit iets duidelijker? Anders kan ik ook wel iets met screenshots in elkaar flansen als je dat graag wilt. (:


    HHmmm wat nog wel een beetje onduidelijk is, is het begin. Want jij zegt dat ik eerst het Hogwarts plaatje heb gedaan (en dat klopt), daarna de andere plaatjes en dáár bovenop de plaatjes van Percy en Oliver. Maar ik heb gewoon eerst het plaatje van Hogwarts gedaan en daarbovenop gewoon de plaatjes van Percy en Oliver gedaan met een klein beetje blenderen.

    Verder, als je in paint dus dat witte (laten we even doen alsof de rand van het gekozen plaatje wit is) uit wilt rekken, rekt het plaatje dan niet mee en wordt het dan niet lelijk?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    HHmmm wat nog wel een beetje onduidelijk is, is het begin. Want jij zegt dat ik eerst het Hogwarts plaatje heb gedaan (en dat klopt), daarna de andere plaatjes en dáár bovenop de plaatjes van Percy en Oliver. Maar ik heb gewoon eerst het plaatje van Hogwarts gedaan en daarbovenop gewoon de plaatjes van Percy en Oliver gedaan met een klein beetje blenderen.

    Verder, als je in paint dus dat witte (laten we even doen alsof de rand van het gekozen plaatje wit is) uit wilt rekken, rekt het plaatje dan niet mee en wordt het dan niet lelijk?

    Oeps, dat had ik dan niet goed gezegd. Ik bedoelde ook gewoon de plaatjes van Percy en Oliver. Precies zoals jij het zegt, dus.

    En dat hoeft niet. Als je alleen het canvas verandert (zoals je met een muisklik doet) gebeurt dat niet. Als je op 'formaat wijzigen' bovenaan klikt, past hij echter wel het plaatje aan en wordt hij dus uitgerekt. Onderaan staat echter de grootte van het canvas als je het versleept, dus kan je het (met een beetje vingerskills) wel precies doen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Oeps, dat had ik dan niet goed gezegd. Ik bedoelde ook gewoon de plaatjes van Percy en Oliver. Precies zoals jij het zegt, dus.

    En dat hoeft niet. Als je alleen het canvas verandert (zoals je met een muisklik doet) gebeurt dat niet. Als je op 'formaat wijzigen' bovenaan klikt, past hij echter wel het plaatje aan en wordt hij dus uitgerekt. Onderaan staat echter de grootte van het canvas als je het versleept, dus kan je het (met een beetje vingerskills) wel precies doen.


    Wat is een canvas? Verder heb ik al een topic aangemaakt, en mocht daar niets uitkomen wat ik mooi vind, zal ik dit zeker uitproberen om zelf nog een poging te doen om een mooie cover te maken! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    Wat is een canvas? Verder heb ik al een topic aangemaakt, en mocht daar niets uitkomen wat ik mooi vind, zal ik dit zeker uitproberen om zelf nog een poging te doen om een mooie cover te maken! (:


    Ik heb wat geprobeerd, heb het in je topic gepost. c:

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 17:44 ]


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.