• Ik weet dat er al een topic over was en ik wilde dat topic eigenlijk tot het algemene topic maken. Alleen er ging iets mis. Ik heb per ongelijk het topic verwijderd, in plaats van er een algemeen topic van te maken. Ik kon het verwijderde topic + de eigenaar (die uiteraard niet verwijderd is) ook niet meer vinden. Hiervoor mijn excuses!

    Dus bij deze, helaas, een nieuw algemeen topic over de eindexamens.
    Ik wens iedereen heel veel succes de komende weken. Jullie kunnen het!


    I am an idiot, I move.

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Nee, want ik heb vreselijke moeite met wiskunde A - ook met wiskunde B, maar dat is ten minste leuk, maar ik kan dat niet kiezen met C&M - en ik haal elk jaar wiskunde met hakken over de sloot. Ik heb al moeite met school, en dan wiskunde en dat wordt moeilijker en uhh. >.<


    Ik kan je wel vertellen dat wiskunde B echt heel moeilijk is - als je sowieso moeite met wiskunde hebt, zou ik echt A kiezen, ook al lijkt dat saaier.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik kan je wel vertellen dat wiskunde B echt heel moeilijk is - als je sowieso moeite met wiskunde hebt, zou ik echt A kiezen, ook al lijkt dat saaier.


    Ik zou sowieso geen B kiezen, want ik graaf dan mij eigen graf, hoe leuk ik het ook vind. Ik vind wiskunde A super saai en heel moeilijk. Maar ik vind er vooral geen zak aan omdat het verhaaltjes zijn, aan abstracte sommen heb ik veel meer. Als ik genoeg tijd heb voor wiskunde B, haal ik makkelijk een 7 of 8, maar die tijd is er gewoon weg niet. >.<


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik kan je wel vertellen dat wiskunde B echt heel moeilijk is - als je sowieso moeite met wiskunde hebt, zou ik echt A kiezen, ook al lijkt dat saaier.


    Dat is over het algemeen inderdaad wel zo. Maar sommigen vinden juist wiskunde A moeilijker. Wiskunde A is meer kansberekeningen en statistiek, dat kun je wel makkelijker onder de knie krijgen dan wiskunde B als je je best doet. Wiskunde B is een stuk meer met formules en veel beredeneren. Bij wiskunde A moet je overigens meer verhaaltjes lezen dan bij wiskunde B.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mensen met Wiskunde A, wat is het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling? En dan nog het verschil tussen cdf en pdf?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Carlisle schreef:
    Mensen met Wiskunde A, wat is het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling? En dan nog het verschil tussen cdf en pdf?


    Bij een binomale verdeling heb je een vaststaand kans met een kleine 'n' en bij een normale verdeling gevarieerde kansen met een groot 'n'.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2013 - 17:25 ]


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Carlisle schreef:
    Mensen met Wiskunde A, wat is het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling? En dan nog het verschil tussen cdf en pdf?


    CDF en PDF:
    Cdf is voor een combinatie waarbij de volgorde totaal niet uitmaakt en pdf is waarbij de volgorde wel uitmaakt.

    Een standaard normale verdeling is eigenlijk dat heuvel ding met de linker en rechter grens.

    Een binominale verdeling is dat ene ding met waarbij je in moet vullen :
    N (keer uitvoeren), P (de kans op succes per keer), K(aantal keer succes)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Carlisle schreef:
    Mensen met Wiskunde A, wat is het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling? En dan nog het verschil tussen cdf en pdf?


    De normale verdeling krijg je altijd gegeven in de vraag, staat er niet in de vraag dat er sprake is van een normale verdeling, dan moet je daar ook niets mee doen want dan is het geen normale verdeling. Bij een normale verdeling heb je altijd te maken met een bepaalde standaardafwijking en een gemiddelde, vaak is er altijd in het examen wel 1 vraag met deze normale verdeling, waarbij je moet opletten of je de standaardafwijking opnieuw moet berekenen met de wortel n wet.

    Binomiale verdeling heeft twee voorwaarden:
    1. De kansen blijven gelijk (denk aan dobbelstenen gooien, de kans op een 6 is steeds gelijk), dit is ook het geval als je een kleine steekproef hebt uit een grote populatie (/ groot geheel)
    2. Er zijn twee mogelijkheden (bijvoorbeeld: je kunt wel een 6 gooien of geen 6) (wel of geen succes)
    Je moet altijd eerst beredeneren of je gebruik kunt maken van deze binomiale verdeling, aan de hand van bovenstaande voorwaarden. Aan beide voorwaarden moet worden voldaan bij een binomiale verdeling.

    Bij de binomiale verdeling schrijf je altijd eerst dit schema op:
    n = totaal aantal (van de steekproef)
    p = kans op iets (bijvoorbeeld de kans om een 6 te gooien)
    x = aantal keren dat je bijv. een 6 gooit

    Cdf = je berekent meerdere kansen (de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit o.i.d.)
    pdf = je berekent 1 ding / 1 kans (kans op een 6)

    [ bericht aangepast op 16 mei 2013 - 17:26 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Ik zou sowieso geen B kiezen, want ik graaf dan mij eigen graf, hoe leuk ik het ook vind. Ik vind wiskunde A super saai en heel moeilijk. Maar ik vind er vooral geen zak aan omdat het verhaaltjes zijn, aan abstracte sommen heb ik veel meer. Als ik genoeg tijd heb voor wiskunde B, haal ik makkelijk een 7 of 8, maar die tijd is er gewoon weg niet. >.<

    Maar als je gewoon je huiswerk maakt, dan moet dat toch gewoon lukken? Het zit in je pakket en er gaat dan toch een aantal dingen uit. Ik zou niet kiezen waar je het meeste tijd voor hebt, want dat maakt niet uit. Als je wiskunde A niet snapt, zit je er net zo lang op, als wiskunde B. Dus dan zou ik wiskunde B kiezen. En als het goed is, krijg je in de les tijd om je huiswerk te maken...

    [ bericht aangepast op 16 mei 2013 - 17:28 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Jeeezus, ik zie er echt zoooo tegenop. En ik moet ook nog zo vaak werken dat ik niet eens tijd heb om voor geschiedenis, aardrijkskunde en economie te leren


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Lexus schreef:
    (...)

    De normale verdeling krijg je altijd gegeven in de vraag, staat er niet in de vraag dat er sprake is van een normale verdeling, dan moet je daar ook niets mee doen want dan is het geen normale verdeling. Bij een normale verdeling heb je altijd te maken met een bepaalde standaardafwijking en een gemiddelde, vaak is er altijd in het examen wel 1 vraag met deze normale verdeling, waarbij je moet opletten of je de standaardafwijking opnieuw moet berekenen met de wortel n wet.

    Binomiale verdeling heeft twee voorwaarden:
    1. De kansen blijven gelijk (denk aan dobbelstenen gooien, de kans op een 6 is steeds gelijk), dit is ook het geval als je een kleine steekproef hebt uit een grote populatie (/ groot geheel)
    2. Er zijn twee mogelijkheden (bijvoorbeeld: je kunt wel een 6 gooien of geen 6) (wel of geen succes)
    Je moet altijd eerst beredeneren of je gebruik kunt maken van deze binomiale verdeling, aan de hand van bovenstaande voorwaarden. Aan beide voorwaarden moet worden voldaan bij een binomiale verdeling.

    Bij de binomiale verdeling schrijf je altijd eerst dit schema op:
    n = totaal aantal (van de steekproef)
    p = kans op iets (bijvoorbeeld de kans om een 6 te gooien)
    x = aantal keren dat je bijv. een 6 gooit

    Cdf = je berekent meerdere kansen (de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit o.i.d.)
    pdf = je berekent 1 ding / 1 kans (kans op een 6)


    Aah, jij hebt het goed samengevat ja.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Carlisle schreef:
    Jeeezus, ik zie er echt zoooo tegenop. En ik moet ook nog zo vaak werken dat ik niet eens tijd heb om voor geschiedenis, aardrijkskunde en economie te leren


    Geschiedenis kun je makkelijk leren via youtube, want daar wordt alle examenstof door zo'n gozer uitgelegd en kun je lekker luisteren en desnoods aantekeningen maken, terwijl hij het uitlegt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Geschiedenis kun je makkelijk leren via youtube, want daar wordt alle examenstof door zo'n gozer uitgelegd en kun je lekker luisteren en desnoods aantekeningen maken, terwijl hij het uitlegt.
    Joost van Oort woeoeoe


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Carlisle schreef:
    (...)Joost van Oort woeoeoe


    jaaa die xD
    Echt, na dat helemaal afgeluisterd te hebben, maak ik me geen zorgen meer over geschiedenis.
    Ik vind het overigens wel leuke onderwerpen, hoewel ik de Nederlandse revolutie wat overdreven vindt om het een revolutie te noemen, maar dat was tot ik las over de glorius relvolution xD Dat is nog erger.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Carlisle schreef:
    Jeeezus, ik zie er echt zoooo tegenop. En ik moet ook nog zo vaak werken dat ik niet eens tijd heb om voor geschiedenis, aardrijkskunde en economie te leren


    Wiskunde A examens zijn ook echt goed lezen en voor sommigen heel makkelijk, het is altijd veel makkelijker dan je denkt, je kan heel vaak dingen invullen en met de GR calc intersect gebruiken om lijntjes te laten snijden.


    Aan niets denken is ook denken.

    Destined schreef:
    (...)

    jaaa die xD
    Echt, na dat helemaal afgeluisterd te hebben, maak ik me geen zorgen meer over geschiedenis.
    Ik vind het overigens wel leuke onderwerpen, hoewel ik de Nederlandse revolutie wat overdreven vindt om het een revolutie te noemen, maar dat was tot ik las over de glorius relvolution xD Dat is nog erger.
    Ik vind het kut dat wij als eerste jaar de VS hebben, ik denk dat ze het te moeilijk maken. Ik had liever als tweede examenjaar de VS gehad, waarschijnlijk zou die dan makkelijker zijn


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf