Combustible schreef:
(...)
Alle huisartsen, aptheken zeggen ook ieder iets anders namelijk. Dan is het weer 'de pil overslaan is ongezond', wat is er ongezond aan als de bloeding toch nagebootst is? En de één zegt weer dat het een echte bloeding is, dus aan hun heb ik niet veel. Maar gezien het verschil is tussen mijn periode met pil en mijn periode zonder pil zo'n 4 dagen is, en ook nog minder bloedverlies, lijkt het me duidelijk dat - dat niet zomaar het zelfde process is dus zou het een nabootsing moeten zijn. En van het steeds één maand overslaan heb ik ook nog nooit last gehad, de meeste apotheken komen ook met een heel onlogisch verhaal aan ><
Zoals ik het geleerd heb is een stopweek overslaan (dat bedoelde je toch?) niet erg. Je kan hem zo lang als je wilt overslaan, want de stopweek is vooral bedacht om vrouwen toen de pil uitgebracht werd gerust te stellen dat je nog normaal ongesteld kon worden en dat soort dingen. Eigenlijk is het helemaal niet nodig en kan je de pil zo lang doorslikken als je wilt omdat er gewoon geen gevaren zijn. Het enige waar je last van kan krijgen zijn doorbraakbloedingen omdat je lichaam er nog niet aangewend is, maar dat verdwijnt vanzelf ook weer.
De bloedingen worden ook wel onttrekkingsbloedingen genoemd. Dit omdat het een deel van je baarmoederwand onttrekt. Dat is wat er als je geen pil slikt ook aan je baarmoederwand groeit, alleen dan in veeeel mindere mate, wat ook verklaard waarom je niet zo lang en heftig ongesteld word. Dit word dus gedaan door de hormonen in de pil, zodat áls er toch een eitje groeit, hij niet de kans krijgt om zich goed in het baarmoederslijmvlies te nestelen en alsnog afsterft. Dit is inderdaad nagebootst van je echte periode, want als je stopt met de pil in je stopweek, stoppen bepaalde hormonen waardoor je lichaam denkt; er is een eitje afgestorven, we moeten alles afstoten! Er is geen eitje, dus eigenlijk is het gewoon 'nep'. De bloeding op zich is dus wel echt, het is alleen niet meer om een eitje af te stoten.
Your make-up is terrible