• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    Gwaine

    Gaius is het met me eens, dat de huidige situatie niet goed is en zegt dat hij een oogje op zijn nieuwe assistent Rymus zal houden. Als ik die jongen zelf nog een keer in de gangen tegen kom, houd ik hem ook wel in de gaten. We kunnen nu beter geen risico's nemen en iedere vreemdeling in Camelot in de gaten houden op verdachte zaken.
    'Oh, voor je gaat, Gwaine. Als je Gwen en Merlin tegenkomt kan je hen dan vragen of ze me willen helpen met de zieke burgers, ik kom zo snel mogelijk!' zegt Gaius mij nog. Natuurlijk kan hij wel wat hulp gebruiken bij het verzorgen van de zieken. Dan heeft hij zelf alle tijd om erachter te komen waar het vandaan komt.
    'Natuurlijk zal ik dat doen,' zeg ik. Dan lijkt Gaius ook de vioolmuziek te horen.
    'Wat is dat?' vraagt hij.
    'Sowieso iemand die viool aan het spelen is,' zeg ik. Ik herken de klank van een viool nog van mijn vele tavernee bezoekjes. In sommigen werd nog wel eens vioolmuziek gespeelt en ik heb er altijd al van kunnen genieten. 'Maar ik zal wel kijken waar het vandaan komt. Een goede dag nog.' Ik geef Gaius nog een hoofdknik en loop dan weer door de gangen van het kasteel, luisterend naar waar de vioolmuziek vandaan komt. Een paar keer loop ik verkeerd en klinkt de muziek weer verder weg. Maar uiteindelijk sta ik voor de goede deur. Voorzichtig doe ik deze open en zie dan de prinses die bij ons op bezoek is op de viool spelen. Ze lijkt zich te laten meeslepen door de muziek die zij speelt en ik sta ook even te luisteren, voordat ik haar laat merken dat ik er ben. Op een gegeven moment is het stuk dat ze speelde afgelopen.
    'U speelt mooi viool,' zeg ik.


    Stenenlikker

    (En Rymus dan? ;) )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    {Ik ga denk ik maar ook weer een post voor Cenred schrijven.}

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 21:03 ]


    Stenenlikker

    Papaoutai schreef:
    (En Rymus dan? ;) )


    [Wat?]


    16 - 09 - '17

    (Nou Rymus moest voor Gaius nog)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    (Nou Rymus moest voor Gaius nog)


    [Sorry, ik wou gwn al antwoorden op Gwaine, je kan toch nog steeds reageren met Rymus wat maakt t uit?]


    16 - 09 - '17

    Cenred

    Na een lange reis zie ik uiteindelijk kasteel Camelot tussen de bomen voor me opdoemen. Het eindpunt van mijn reis, waar zeker belangrijke dingen zullen gaan gebeuren. Ik ben bang dat ik hier toch mijn dood zal gaan vinden, maar het is de moeite waard om daarbij Morgause en Uther mee de dood in te nemen. Tenminste, dat is mijn bedoeling. Ik wil pas sterven als zij ook dood zijn. En anders heel veel, maar dan ook echt veel pijn aangedaan te hebben.
    Ik heb nog ergens twee zwaarden vandaan weten te halen, want ik denk wel dat ik ze nodig zal hebben. Mijn eigen zwaarden heb ik jammergenoeg niet meer, maar als ik dit alles overleef, ga ik zeker terug naar mijn kasteel om te kijken of ik mijn spullen nog weet terug te vinden. hopelijk weet ik zelfs mijn heerschappij weer terug te krijgen. Ik was niet de meest geliefde koning, maar ik heb vast nog wel genoeg oude bondgenoten om mij weer terug om mijn eigen troon te krijgen.
    Ik verwacht niet dat het makkelijk zal zijn om Camelot binnen te komen, maar ik vind wel een manier om binnen te komen. Desnoods breek ik midden in de nacht het kasteel binnen. Ik kan alleen dan niet mijn diensten aan Uther aanbieden.
    Ik rijd al gauw het dorp binnen dat bij Camelot hoort en kijk om me heen. Ik heb hier nooit eerder kunnen komen. Uther en ik waren altijd al vijanden en ik heb niet lang genoeg meer geleefd om de bestorming van Camelot mee te kunnen maken. Kennelijk hebben zij het dus wel gered. Maar nu lijken ze er niet echt goed aan toe te zijn. Er zijn maar weinig burgers in de straten en een aantal van hen zien er ziek uit. Kennelijk heerst er hier een plaag of iets. Ik moet maar goed opletten, dat ik zelf niet besmet raak. Ik kan het echt niet gebruiken dat ik ziek wordt, terwijl ik een belangrijke taak te vervullen heb.
    Ik verlaat het dorp en rijd de ophaalbrug naar het kasteel over. Op de binnenplaats stap ik af en kijk om me heen. Niemand te zien hier. Waar zouden ze toch allemaal uithangen. Ik blijf even besluiteloos staan, maar algauw komt er een ridder met een paar soldaten achter hem aan naar buiten.
    'Wie bent u en wat doet u hier?' vraagt de ridder.
    'Mijn naam is Sarnek,' antwoord ik. Ik moet wel een schuilnaam gebruiken, stel dat de koning zich mijn naam nog herinnerd. Anders val ik meteen door de mand en al ik nog weinig kunnen doen. 'Ik wil me graag in dienst stellen van de koning.' Ik wordt met een peinzende blik aangekeken, maar algauw zegt de ridder dat ik mee kan komen.
    'Zeg tegen de koning dat een vreemdeling hem wilt spreken,' zegt de ridder tegen een van de soldaten, die meteen het kasteel binnenloopt. Wij volgen gauw daarna, terwijl mijn paard door een andere soldaat weggebracht wordt.


    Stenenlikker

    (Ja ja wss morgen reageer ik. Ik kijk nu een film (: )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Iemand die Morgause tegen wil komen...? Ik ben een beetje inspiratieloos]


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Silversnow schreef:
    [Iemand die Morgause tegen wil komen...? Ik ben een beetje inspiratieloos]


    {Er is wel weer iemand voor Uther :Y) En als je zin hebt kan Morgause daarna een aanvaring met Cenred krijgen ^^}


    Stenenlikker

    [Kent Uther Cenred al? Sorry, ik heb echt heel weinig van de serie gezien, ik ben net begonnen aan seizoen 2]


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Silversnow schreef:
    [Kent Uther Cenred al? Sorry, ik heb echt heel weinig van de serie gezien, ik ben net begonnen aan seizoen 2]


    {Ik weet eigenlijk niet of Uther Cenred ooit heeft gezien, denk het eigenlijk niet. En anders, Uther verwacht niet dat opeens een vijand die dood zou moeten zijn, zijn diensten aan hem aanbiedt xD Maar hij kent hem wel van naam, vandaar dat Cenred een andere naam gebruikt.}


    Stenenlikker

    [Uther heeft Cenred nooit gezien, volgens mij hahah]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    [Uther heeft Cenred nooit gezien, volgens mij hahah]


    16 - 09 - '17

    Rymus

    Gaius liep naar de deur en opende deze, ik ving een naam op als Gwaine, het is duidelijk dat de man een ridder is.
    Erg veel versta ik niet van het gesprek, niets eigenlijk, terwijl ik mij toch erg focus op hun stemmen. Wanneer de blikken af en toe naar mij gaan glimlach ik naar de twee. Ik draai me dan met mijn rug naar ze toe en mijn glimlach wordt een kleine grijns. Toch ving ik iets op van een vreemdeling waarvoor we moeten uitkijken, zolang het niet over mij gaat vind ik het allemaal best. Dan gaan mijn ogen iets open, vreemdeling. Bedoelen ze hiermee die vrouw in dat donkere gewaad, die ik in de stallen had gezien toen ik terug naar Gaius ging? Ik besluit er niets over te zeggen, niet voor ik weet wie diegene in dat donkere gewaad is.
    "Oh, voor je gaat, Gwaine. Als je Gwen en Merlin tegenkomt kan je hen dan vragen of ze me willen helpen met de zieke burgers, ik kom zo snel mogelijk!" Ik kijk om, naar Gaius en zie dat de ridder, Gwaine niet veel later vertrekt.
    "Zieke burgers?" vraag ik vol nieuwsgierigheid en aandacht. "Misschien kan ik wel helpen, zo hoeft u Merlin niet te vragen. Volgens mij heeft hij het al druk genoeg." glimlach ik. Merlin. Ergens vertrouw ik het niet zo, die jongen ziet er zo oplettend uit, maar ook weer niet. Hij lijkt me slimmer dan dat hij eruit ziet. En die blikken die ik daarnet van hem gekregen heb, het voelt niet zo goed. Ik wil dat eerst even uitvogelen voordat ik hem nog eens wil zien denk ik.

    Merlin

    "Toen hij me naar de stal liep ging het een tijdje goed en gezellig. Tot wij hier waren en hij een van de straatkinderen een koperstuk uit de zak van een man zag stelen. Opeens duikelde het kind tegen de man aan en aan Rymus zijn blik zag ik dat het zijn doen was. Het kind is gelukkig weggekomen en ik ben tegen hem uitgevallen. Een paard beet hem en ik gaf hem een linkse hoek toen het escaleerde. Waarschijnlijk was dat niet handig want toen heeft hij met de dood gedreigd als ik tegen iemand zou zeggen wat er was voorgevallen en dat hij een magiër is." aandachtig luister ik naar Eira. Die Rymus is dus niet zo heel erg slim bezig, meteen de eerste dag dat hij in Camelot is, gaat hij al herrie schoppen. Ik moet deze jongen in de gaten houden, en al helemaal omdat hij in het vertrek van Gaius en mij is.
    Ik kijk op van een klein jochie dan aan komt rennen en naar Eira toe gaat.
    "Bedankt mejuffrouw." zijn stem klinkt vrolijk. Lichtjes glimlach ik eventjes.
    "Geen probleem, jochie, en als jij of een van je makkers ooit een plek nodig heeft om te slapen is er altijd een stal met stro vrij." Eira geeft hem een aai over zijn hoofdje en dan gaat het jochie er weer vandoor. "Snap je nu dat ik woest op hem werd?" Ik kijk naar Eira en knik dan.
    "Ik snap het helemaal. Ik zal Rymus in de gaten houden, Eira. Dat beloof ik," Ik kijk even om me heen. "Ik zal hem niets vertellen over dit, dat jij dit vertelt hebt. Ik wacht een juist moment af tot hij iets doet dat verdacht is," zeg ik zacht en kijk even naar Eira haar voet. "Ik ga het Gaius ook vertellen, zodat hij Rymus ook in de gaten houd. En die rare gedaante dat hier is, komt ook wel voor elkaar," zeg ik en haal mijn blik van haar voet af.
    "Hoe is de pijn nu?" vraag ik dan met een oprechte glimlach.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.