Kyle
Mijn hart begint langzaam weer naar zijn normale tempo terug te gaan.
“Hmm,” zegt Irial wanneer de kus afgebroken is, ik zie hem over zijn lippen likken en glimlach.
“Eh, Kyle. Mag ik een zakdoekje?" hoor ik hem dan vragen en ik moet even lachen. Ik kom een stuk overeind om naar die dingen te zoeken.
"Ik moet vaker in het ziekenhuis belanden," Ik kijk naar hem.
“Nou liever niet, hoe spannend het ook is,” zeg ik dan uiteindelijk heel eerlijk.
“Ik zie je liever heelhuids,” Ik druk een kusje op zijn wang en kom dan nog iets overeind. Uiteindelijk zie ik de zakdoekjes, maar ze staan op het aanrechtjes bij de wasbak. Een korte zucht verlaat mijn mond.
“Ik ga de zakdoekjes halen,” grinnik ik en ik klim, nadat ik nog en kusje op Iri zijn wang had gedrukt, het bed uit. Ik loop naar het aanrechtje toe en pak de zakdoekjes, eerst maak ik even mezelf schoon, de plekken waar ons goedje is gekomen. Ik gooi de zakdoekjes weg in de prullenbak, trek mijn broek weer helemaal goed aan en loop terug naar het bed, naar Irial toe. Ik pak een zakdoekje en druk die glimlachend tegen zijn hand aan. “Ik doe het wel even, zodat je niets vergeet,” glimlach ik terwijl ik zijn hand afveeg. Ook doe ik zijn buik even, waar zijn goedje terecht is gekomen. Als ik klaar ben duw ik zijn ziekenhuispyjama ook weer goed en glimlach naar hem, al weet ik dat hij het niet kan zien.
“Ik hou van je,” zeg ik terwijl ik zijn hand vast neem. Ik blijf aan de rand zitten van het bed en kijk naar hem.
Diederik
Nathan had me geholpen, en het duurt niet lang of die klojos schieten er vandoor.
“En blijf weg, klootzakken,” brom ik en kom overeind. Ik veeg langs mijn neus en zie dat er bloed op mijn hand zit. “Eikels… Ik krijg ze nog wel,” zeg ik terwijl ik Nathan even kort aankijk. Dan ga ik recht staan en wil de gang doorlopen, maar de conrector komt al naar me toegelopen.
“Diederik kun je even meelopen?” ik kijk naar hem, zijn gezicht staat best streng, maar ergens zie ik ook een andere blik. Ik kan er alleen niet uithalen wat voor blik het is.
“Zij begonnen,” zeg ik en de man schud zijn hoofd. “Wel, zij zijn begonnen, vraag het aan Nathan!” roep ik en hij zucht.
“Loop nou gewoon even mee Diederik,” ik rol even met mijn ogen en geef Nathan even een klapje op zijn schouder, als teken dat het wel goed komt. Ik loop rustig achter de conrector aan, naar zijn kantoor.
“Neem plaats,” zegt hij als we er zijn en ik ga zitten, ik krijg een bekertje water voor mijn neus en ik frons even. Dan neemt de conrector plek achter zijn bureau.
“Ik ga helemaal niet beginnen over de aanvaring van net, daar kom ik later op terug,” alsnog kijk ik fronsend naar hem. “Ik wil eerst wat belangrijkers vertellen; De vriend van jouw broer heeft een ongeluk gehad. Het is in orde, hij is er levend vanaf gekomen,” Ik ga rechter zitten, Irial, een ongeluk gehad?
“Maar hoe?” vraag ik en de conrector kijkt even naar wat papieren. “Auto ongeluk. Irial heeft niet goed opgelet,” “Zat Kyle erbij!?” ik spring op. Wanneer de conrector zijn hoofd schud zucht ik opgelucht, maar alsnog gaat mijn hart tekeer. Irial betekend ook wel veel voor me. Ik heb zo’n goede band met hem gekregen deze jaren, soms ga ik zelfs met dingen naar hem toe in plaats van naar Kyle.
“Je krijgt van mij deze middag vrij, zodat je naar het ziekenhuis kunt,” zegt de conrector en meteen sta ik alweer op. “Ik heb het kamernummer voor je opgeschreven,” ik krijg een briefje in mijn hand.
“Dank u, dank u meneer!” roep ik en ren meteen het kantoor uit.
Na een kwartier kom ik aan bij het ziekenhuis, meteen ren ik door naar de kamer die ik doorgekregen had. Ik klop niet op de deur en schiet gewoon naar binnen.
“Irial! Irial alles oké!?” roep ik terwijl ik naar het bed toe snel en naar hem kijk. “Ik hoorde het van de conrector, hoe kan het nou dat jij niet oplet? Jij bent altijd zo op veiligheid gericht in de auto, hoe heb je dat ongeluk gekregen?” bezorgd kijk ik naar hem, helemaal vergeten dat Kyle er ook nog is. Pas wanneer ik een hand op mijn schouder voel besef ik het.
“Diedje, kalmeer even,” klinkt Kyle zijn stem. Alsof hij zo kalm zou zijn geweest toen hij het hoorde. Ik weet zeker dat hij nog veel heftiger reageerde dan ik.
“Wat zie je eruit,” Kyle zijn stem klinkt ineens geschrokken. Dan pas besef ik me dat ik geen tijd heb gehad het bloed onder mijn neus weg te halen. Ik heb nog niet eens in de spiegel gekeken.
“Ik heb ruzie gehad, dat is alles. Irial is belangrijker.” zeg ik dan en kijk naar mijn broer zijn vriend.
Ich liebe dich 27.12.23