• Hallo allemaal!

    Ik ben altijd al gek geweest op de engelse taal en ook qua boeken vind ik engels altijd leuker dan nederlands. Nu ben ik dus op zoek naar leuke, engelse boeken die ik deze zomer lekker kan lezen. Dit zijn een paar boeken die ik leuk vind;

    Never Let Me Go - Ishiguro Kazuo
    The Fault in Our Stars - John Green
    The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
    de Twilight boeken

    Deel hier vooral je engelse aanraders, zodat we gezellig met zijn allen over mooie verhalen kunnen praten! :)


    nobody said it was going to be easy; they just promised it would be worth it.

    Licet schreef:
    (...)

    Is To kill a mockingbird zo goed? Want die film is namelijk echt fantastisch en ik was van plan het boek te lezen (in the nearby future).


    Ik heb de film niet gezien, maar het boek is echt geweldig.

    Barnabas schreef:
    Ik vond Life of Pi zo geweldig. :3


    Het plot was zo'n teleurstelling, though (no_chears)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Square schreef:
    Ik raad je aan te beginnen met alles van John Green. Ik heb nog niet al zijn boeken gelezen, maar hij heeft meer geschreven dan alleen TFIOS, en het is allemaal geniaal. :9~
    Als je ook van wat oudere literatuur houdt, uit de negentiende en begin twintigste eeuw, moet je ook absoluut eens iets van Jane Austen (Pride & Prejudice, Sense & Sensibility, Emma, Mansfield Park), de Brontë zusters (Wuthering Heights, Jane Eyre) of Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes) zoeken. Het is iets heel anders dan de meeste moderne boeken en je moet er maar net van houden, maar persoonlijk vind ik het geweldig. ^^
    Dan Brown (The Da Vinci Code, Deception Point) schrijft heel spannende boeken. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams is een serie van vijf vrij korte, maar heel grappige en een tikkeltje bizarre boeken. Hush, hush van Becca Fitzpatrick en de vervolgen daarop zijn een soort Twilight maar dan een stuk beter, in mijn ogen. En tja, Harry Potter heb je hopelijk al eens gelezen. (krul)


    JA! Het kriebelt ook echt al in me om zijn andere boeken te bestellen via bol.com, want ik denk dat ik twee weken terug TFIOS gelezen heb en ik vond het echt GEWELDIG. Tranen met tuiten gehuild en het was zo inspirerend! Ik ben vooral benieuwd naar Will Grayson, Will Grayson en Looking for Alaska, heb je die gelezen?
    Wuthering Heights staat ook al jaren op mijn lijstje, maar ik ben bang dat ik 'daar nog niet helemaal klaar voor ben' qua mijn engels niveau, maar ik denk dat ik me daar ook binnenkort maar eens aan ga wagen, dan!


    nobody said it was going to be easy; they just promised it would be worth it.

    Ik heb Wuthering Heights nooit uitgelezen, vond het zo onnoemelijk saai. De film ook trouwens.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Trouwens, bol.com heeft vaak leuke acties voor engelse boeken! Ik heb een keer 3 boeken voor de prijs van 2 daar gekocht, rond 8 uur besteld en de volgende dag al in huis! Ik kocht daar The Age of Miracles van Karen Thompson Walker, Stonemouth van Iain Banks en The Fault in Our Stars van John Green. De eerste twee heb ik nog niet gelezen, maar het plot leek me interessant.

    Op dit moment is er volgens mij een actie van 2e halve prijs voor engelse boeken :)


    nobody said it was going to be easy; they just promised it would be worth it.

    harryedward schreef:
    (...)

    JA! Het kriebelt ook echt al in me om zijn andere boeken te bestellen via bol.com, want ik denk dat ik twee weken terug TFIOS gelezen heb en ik vond het echt GEWELDIG. Tranen met tuiten gehuild en het was zo inspirerend! Ik ben vooral benieuwd naar Will Grayson, Will Grayson en Looking for Alaska, heb je die gelezen?
    Wuthering Heights staat ook al jaren op mijn lijstje, maar ik ben bang dat ik 'daar nog niet helemaal klaar voor ben' qua mijn engels niveau, maar ik denk dat ik me daar ook binnenkort maar eens aan ga wagen, dan!


    Ik heb tot nu toe alleen Paper Towns gelezen, maar ik heb al een van zijn andere boeken in mijn kast staan (volgens mij Looking for Alaska, maar ik weet het niet honderd procent zeker en ik kan de titel vanaf mijn bed net niet zien ^^' ), dus wanneer ik tijd heb zal ik daar sowieso aan beginnen. Ik heb wel eens gehoord dat Johns delen van Will Grayson, Will Grayson erg goed waren, maar dat de andere schrijver wat minder was.
    Je moet wel Engels kunnen als je de originele versie wilt lezen, ja. :'D Het is behoorlijk pittig, vooral omdat het vaak redelijk ouderwets taalgebruik is en daarnaast ook niet bepaald simpel, en het gecombineerd gaat met een andere schrijfstijl dan in hedendaagse boeken wordt gebruikt. Je komt er wel in, na een tijdje, maar het is natuurlijk ook lastig dat het zich in een tijd afspeelt die behoorlijk anders is dan de onze - als je iets niet begrijpt in een boek van een paar jaar geleden, kun je meestal nog heel goed gokken wat er bedoeld wordt. Dat kan in verhalen zoals Wuthering Heights of Pride & Prejudice wat lastiger zijn omdat je de sociale context uit die tijd niet kent, omdat je er nou eenmaal niet in bent opgegroeid. Maar goed, ik zou gewoon een poging wagen en desnoods kun je er altijd een Nederlandse vertaling bij halen. Bovendien leer je er natuurlijk ook juist heel veel van als je een moeilijk boek leest. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Theodora schreef:
    Ik heb Wuthering Heights nooit uitgelezen, vond het zo onnoemelijk saai. De film ook trouwens.


    Tja, het is iets natuurlijk heel anders dan hedendaagse literatuur, dus ik snap wel wat je er saai aan vond, al ben ik het er niet mee eens. Boeken uit die tijd zijn anders geschreven, er zit meestal minder echte 'actie' in en gewoon de hele manier van omgaan was heel anders, maar dat vind ik juist zo interessant. Wuthering Heights was naar mijn mening juist een van de spannendere boeken uit die tijd. Sherlock Holmes valt natuurlijk in een heel andere categorie (later geschreven, geschreven door een man en detective in plaats van drama of romantiek), maar bijvoorbeeld Sense & Sensibility en Nothanger Abbey gaan allemaal over een vrouw uit de middenklasse en je ziet eigenlijk al behoorlijk ver van tevoren aankomen met wie ze uiteindelijk zal trouwen. Wuthering Heights was wat minder voorspelbaar, wat duisterder en had ook heel andere thema's. Niet dat de rest echt alleen over de liefdesverhalen gingen, maar toch.
    Uiteindelijk ligt het er maar net aan of je dat soort verhalen leuk vindt, maar ik vond het een fantastisch boek. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik voeg deze effe toe aan 'Mijn Topics'.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb net ook een Goodreads account aangemaakt. Leuke en handige manier om bij te houden wat je al gelezen hebt, wat je nog wil lezen en welke boeken je in huis hebt staan. http://www.goodreads.com/user/show/19297174-nikie-kuijt


    nobody said it was going to be easy; they just promised it would be worth it.

    Square schreef:
    (...)

    Tja, het is iets natuurlijk heel anders dan hedendaagse literatuur, dus ik snap wel wat je er saai aan vond, al ben ik het er niet mee eens. Boeken uit die tijd zijn anders geschreven, er zit meestal minder echte 'actie' in en gewoon de hele manier van omgaan was heel anders, maar dat vind ik juist zo interessant. Wuthering Heights was naar mijn mening juist een van de spannendere boeken uit die tijd. Sherlock Holmes valt natuurlijk in een heel andere categorie (later geschreven, geschreven door een man en detective in plaats van drama of romantiek), maar bijvoorbeeld Sense & Sensibility en Nothanger Abbey gaan allemaal over een vrouw uit de middenklasse en je ziet eigenlijk al behoorlijk ver van tevoren aankomen met wie ze uiteindelijk zal trouwen. Wuthering Heights was wat minder voorspelbaar, wat duisterder en had ook heel andere thema's. Niet dat de rest echt alleen over de liefdesverhalen gingen, maar toch.
    Uiteindelijk ligt het er maar net aan of je dat soort verhalen leuk vindt, maar ik vond het een fantastisch boek. ^^


    Ik zou Wuthering Heights zo graag eens een keer lezen, maar ik vind het zo moeilijk Engels... Ik was er laatst in begonnen, maar kreeg het echt niet voor elkaar. Ik baal er echt van, want ik ben er zo nieuwsgierig naar. :C


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Square schreef:
    (...)

    Tja, het is iets natuurlijk heel anders dan hedendaagse literatuur, dus ik snap wel wat je er saai aan vond, al ben ik het er niet mee eens. Boeken uit die tijd zijn anders geschreven, er zit meestal minder echte 'actie' in en gewoon de hele manier van omgaan was heel anders, maar dat vind ik juist zo interessant. Wuthering Heights was naar mijn mening juist een van de spannendere boeken uit die tijd. Sherlock Holmes valt natuurlijk in een heel andere categorie (later geschreven, geschreven door een man en detective in plaats van drama of romantiek), maar bijvoorbeeld Sense & Sensibility en Nothanger Abbey gaan allemaal over een vrouw uit de middenklasse en je ziet eigenlijk al behoorlijk ver van tevoren aankomen met wie ze uiteindelijk zal trouwen. Wuthering Heights was wat minder voorspelbaar, wat duisterder en had ook heel andere thema's. Niet dat de rest echt alleen over de liefdesverhalen gingen, maar toch.
    Uiteindelijk ligt het er maar net aan of je dat soort verhalen leuk vindt, maar ik vond het een fantastisch boek. ^^


    Het is echt niet zo dat ik enkel van die zoetsappige verhalen hou waarin de vrouwelijke hoofdpersonages met de man van hun dromen trouwen, of juist niet.
    Ik hou juist heel erg van boeken waarin er een duidelijke duistere kant aanwezig is, maar Wuthering Heights kon me gewoon echt niet boeien.
    The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde daarentegen, en The Picture of Dorian Gray :9~


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik zou Wuthering Heights zo graag eens een keer lezen, maar ik vind het zo moeilijk Engels... Ik was er laatst in begonnen, maar kreeg het echt niet voor elkaar. Ik baal er echt van, want ik ben er zo nieuwsgierig naar. :C


    Je kunt ook de Nederlandse vertaling lezen, of tenminste daarmee beginnen. Als je echt per se de Engelse versie wilt kun je dat daarna best nog een keer proberen, want misschien gaat het wat gemakkelijk als je al weet waar het over gaat. Desnoods kun je natuurlijk zelfs de Engelse versie lezen met de Nederlandse erbij, zodat je direct stukjes op kunt zoeken die je niet snapt. Je zou er als bonus waarschijnlijk ook nog eens je Engels docent trots mee maken. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik zou Wuthering Heights zo graag eens een keer lezen, maar ik vind het zo moeilijk Engels... Ik was er laatst in begonnen, maar kreeg het echt niet voor elkaar. Ik baal er echt van, want ik ben er zo nieuwsgierig naar. :C


    Ja, ik vond het aardig pittig Engels, kwam er ook niet doorheen (ondanks dat ik het voor mijn literatuurwerkstuk heb gebruikt én het op mijn literatuurlijst engels stond..)


    Aan niets denken is ook denken.

    Theodora schreef:
    (...)

    Het is echt niet zo dat ik enkel van die zoetsappige verhalen hou waarin de vrouwelijke hoofdpersonages met de man van hun dromen trouwen, of juist niet.
    Ik hou juist heel erg van boeken waarin er een duidelijke duistere kant aanwezig is, maar Wuthering Heights kon me gewoon echt niet boeien.
    The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde daarentegen, en The Picture of Dorian Gray :9~


    Nee, dat bedoelde ik ook helemaal niet, ik probeerde het gewoon te vergelijken met andere boeken om uit te leggen waarom ik het juist wel leuk vond. ^^ Jekyll and Hyde en Dorian Gray heb ik nog niet gelezen, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen, maar ik ben er wel benieuwd naar.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oooh, ze zijn amaaaaaazing. All the angst.

    Volgens mij zou "Valiant" van Holly Black een goed boek voor jou zijn.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Square schreef:
    (...)

    Je kunt ook de Nederlandse vertaling lezen, of tenminste daarmee beginnen. Als je echt per se de Engelse versie wilt kun je dat daarna best nog een keer proberen, want misschien gaat het wat gemakkelijk als je al weet waar het over gaat. Desnoods kun je natuurlijk zelfs de Engelse versie lezen met de Nederlandse erbij, zodat je direct stukjes op kunt zoeken die je niet snapt. Je zou er als bonus waarschijnlijk ook nog eens je Engels docent trots mee maken. :'D


    Hmm ja. Ik ben wel zo iemand die eigenlijk per se de Engelse wil lezen. (': Misschien dat ik het eens in m'n zomervakantie ga proberen, dan heb ik er ook wat meer de tijd en de concentratie voor. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)