• Zet hier maar al jullie onzin, stelletje spammers *O*


    TOPIC VIJF









    De leden:

    Frodo = Bes
    Tortura = Maia
    Svale = Anne
    Tension = Shirley
    Dempsey = Marlijn
    Amused = Hanne
    Liberacorpus = Carlijn
    Karev = Aniek
    Coockies = Demi
    Katl1 = Katleen
    Merrow = Justine
    Chocobo = Daniela
    Aestas = Fren
    SweetNiallx = Rosaline/Roos
    Wiarda = Jip
    dayxdreamer = Evi
    Walker = Berna
    Hamblet = Rani
    Evigilavi = Fren

    [ bericht aangepast op 3 juni 2013 - 18:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    *reads horror*
    Jaimes, U writing horror-story? I wanna read dude. I find those stories epic, finally no more lovey-dovey stories.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Liberacorpus schreef:
    (...)
    Ik heb zelf redelijk veel abo's op mijn verhalen (hangt er ook van af wat je redelijk veel noemt, hoor) maar alleen een aantal goede vriendinnen van me reageren trouw elke keer, en van hun hoor ik ook alleen dat het heel goed is, etc. maar dat zeggen ze omdat het vriendinnen van me zijn :3
    Wat voor mij heel erg geholpen heeft om mijn schrijven 'realistisch' te zien, en mijn manier van schrijven te verbeteren, zijn wedstrijden, aangezien je daar toch echt iemands ongezouten mening krijgt over je verhaal, inclusief alles wat je goed doet en alle punten van kritiek.


    Wedstrijden zijn over het algemeen een heel goede manier, ja, om te werken aan je schrijfstijl (:
    En je hebt gelijk, over het algemeen krijg je van vriendinnen altijd positieve commentaren, omdat het vriendinnen zijn. Al ben ik in dat opzicht één van de weinige uitzonderingen, aangezien ik dus in dat opzicht wel m'n eerlijke mening geef en als er verbeterpunten zijn, ik die ook zeker laat weten. Degenen die mij inmiddels wat kennen, weten dat ook wel ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wedstrijden is inderdaad DE manier om gedegen commentaar te krijgen op je verhalen. (Al doet dat soms PIJN) maar het helpt echt om jezelf te verbeteren.
    Ook Deadlines van zo'n wedstrijden zijn soms heel handig om je door te laten schrijven. Het MOET nu eenmaal af tegen dat moment dus je geeft veel minder snel op omdat je geen zin hebt ofzo...


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Wedstrijden is inderdaad DE manier om gedegen commentaar te krijgen op je verhalen. (Al doet dat soms PIJN) maar het helpt echt om jezelf te verbeteren.
    Ook Deadlines van zo'n wedstrijden zijn soms heel handig om je door te laten schrijven. Het MOET nu eenmaal af tegen dat moment dus je geeft veel minder snel op omdat je geen zin hebt ofzo...


    Ik geef je volkomen gelijk (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Jaimes schreef:
    (...)

    It's just hard to continue when I don't know if people really like it, what I can do better and what is good now... De enige die trouw reageren zijn Juus, wat ik echt keilief vind <3 en een andere vriendin hier op Q. En ik weet het, "je schrijft voor jezelf", maar het is toch fijn als je weet wat je beter zou kunnen doen etc. en wat mensen wel waarderen aan je verhaal en wat niet :')


    Ik had eerst ook een abo op je story, maar die heb ik verwijderd. Niet omdat ik het niet leuk vond, maar omdat ik gewoon geen tijd heb om alles bij te houden. Er zijn meerdere stories waarbij ik mijn abo heb verwijderd, maar ik geloof wel dat ik een bladwijzer genomen heb en zodra ik mijn studie heb afgerond en ik meer tijd en minder stress heb, zal ik verder lezen. (;

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 14:52 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    En Bes nog gefeliciteerd met je nieuwe baantje! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Svale schreef:
    En Bes nog gefeliciteerd met je nieuwe baantje! (:


    Thihi, dankjewel ^^
    En Katleen en Aniek ook bedankt (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 mei 2013 - 16:07 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Tortura schreef:
    *reads horror*
    Jaimes, U writing horror-story? I wanna read dude. I find those stories epic, finally no more lovey-dovey stories.


    Verwacht er maar niet te veel van >< staat gewoon op mijn profiel gast. (:

    Merrow schreef:
    (...)

    Waar het misschien mee te maken kan hebben, is het genre. Horror wordt nu eenmaal beduidend minder gelezen bij de jeugd - Ahum, wat klink ik oud nu :'D -
    Nah, ik denk absoluut niet dat het aan je schrijven zelf ligt, of aan het verhaal, maar meer aan het feit dat het genre de meesten niet ligt hier. Natuurlijk, ik kan er ook naast zitten, maar dan zal ik de reden niet weten aangezien ik het verhaal zeker wel tof vind en het is ook niet slecht geschreven - allee, vind ik toch, en ik ben toch redelijk kritisch.

    Ik snap ook zeker wel het feit dat je meer lezers wilt. Je schrijft inderdaad voor jezelf, maar iedereen vind het nu eenmaal leuk om gelezen te worden, dat is gewoon zo.

    Als je niet meer achter je verhaal staat, misschien is het dan inderdaad beter om een andere weg in te slaan en om aan iets nieuws te beginnen waar je wel achter staat. Je moet zeker niet blijven schrijven omdat ik - of anderen- aandringen. Want het blijft immers schrijven voor jezelf, omdat je zelf graag aan dat verhaal schrijft (;
    Ik doe ook altijd alleen maar zo extra aandringen ter motivatie, om te laten weten dat ik het gewoon erg graag lees. In deze denk ik wel dat je moet beslissen van, schrijf ik graag aan dit verhaal of niet? Schrijf je graag aan het verhaal, dan moet je gewoon verder schrijven. Schrijf je er niet graag aan, of twijfel je, misschien is het dan gewoon beter om aan iets nieuws te starten, waar je wel volledig achtersta.

    Daarbij, horror is een genre apart met schrijven en de manier waarop het gebracht wordt, moet een lezer ook liggen/aantrekken. Dit heeft niets met je schrijven te maken, maar gewoon met de doelgroep.
    Zelf vind ik horror schrijven ook zeker één van de moeilijkste genres, evenals goede kinderverhalen, al doe ik beiden echt ontzettend graag (:
    Persoonlijk vind ik ook je verhalen voor m'n schrijfwedstrijd stukken beter en interessanter geschreven, en misschien komt dat ook omdat die genres je beter liggen dan horror, i don't know. Het is enkel iets wat me opvalt natuurlijk.

    Je moet gewoon echt voor jezelf beslissen of je graag wilt verder schrijven aan het verhaal, omdat je het leuk vind om eraan te schrijven, of dat je er niet meer graag aan schrijf, gewoon omdat je het verhaal zelf niet leuk meer vind.
    Als je aan iets nieuws begint, wilt dat namelijk nog niet garanderen dat je meer lezers gaat krijgen, en dat moet je natuurlijk ook laten meetellen in je beslissing.

    Ik sta in ieder geval hoe dan ook achter je beslissing - als trouwe lezer :3


    Ik vind het fijn om dit soort dingen te lezen. Dat geeft me er ook gewoon meer blik op hoe anderen dingen zien. Ik vind het verhaal echt leuk om te schrijven, dat wel. Als ik eraan denk en aan wat ik nog allemaal wil laten gebeuren, dan word ik helemaal vrolijk. Dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik niet echt problemen met het schrijven, want dat gaat ook wel gemakkelijk en vlot. Ik heb laatst anderhalf hoofdstuk geschreven in een uur tijd. -Tijdens de word-war :3-

    Zoals ik velen dus ook heb zien zeggen hier is dat de wedstrijden helpen om te verbeteren van schrijven en dat heeft het bij mij ook zeker wel gedaan. De laatste twee cijfers die ik echter heb terug gekregen, waren beiden een 9,8 >< hoe ik dat dan voor elkaar krijg, weet ik ook niet echt :') eentje van jouw wedstrijd, Juus, waar ik wel echt een toffe beoordeling heb gehad! Nog niet de uitgebreide versie, maar die kwam toch nog vanzelf? En van de andere wedstrijd heb ik tot nu toe alleen het cijfer, maar de beoordelingen komen wanneer die allemaal af zijn van de deelnemers. Maar ja, daar zal ook dan niet bijster veel bij staan. Natuurlijk wel de dingen die nog beter kunnen -hopelijk-. Lol, ik haal niet altijd zulke hoge cijfers hoor :P *afkloppen* En dank je Juus <3

    Liberacorpus schreef:
    (...)
    Ik heb zelf redelijk veel abo's op mijn verhalen (hangt er ook van af wat je redelijk veel noemt, hoor) maar alleen een aantal goede vriendinnen van me reageren trouw elke keer, en van hun hoor ik ook alleen dat het heel goed is, etc. maar dat zeggen ze omdat het vriendinnen van me zijn :3
    Wat voor mij heel erg geholpen heeft om mijn schrijven 'realistisch' te zien, en mijn manier van schrijven te verbeteren, zijn wedstrijden, aangezien je daar toch echt iemands ongezouten mening krijgt over je verhaal, inclusief alles wat je goed doet en alle punten van kritiek.


    Ik heb nu 31 abo's, wat ik dus echt al supertof vind en ook echt heel blij mee ben! Het gaat niet zozeer om de abo's, als dan wel het commentaar wat ik toch wel graag krijg. Hoewel het ook wel fijn is dat mensen gewoon doorlezen zonder commentaar te hebben (: Ik kan mijn schrijven niet echt realistisch zien, eerder pessimistisch ><

    Svale schreef:
    (...)

    Ik had eerst ook een abo op je story, maar die heb ik verwijderd. Niet omdat ik het niet leuk vond, maar omdat ik gewoon geen tijd heb om alles bij te houden. Er zijn meerdere stories waarbij ik mijn abo heb verwijderd, maar ik geloof wel dat ik een bladwijzer genomen heb en zodra ik mijn studie heb afgerond en ik meer tijd en minder stress heb, zal ik verder lezen. (;


    Het geeft niets hoor! Je moet er zeker de tijd voor nemen en ik kan het ook zeker begrijpen als je helemaal zou stoppen (: het is toch je eigen keuze en het zou natuurlijk wel jammer zijn, maar niet teleurstellend ofzo (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Damn, ik zit echt vast. Heb ik altijd. Ik begin aan een project, en dan kom ik niet verder dan een aantal hoofdstukken, omdat ik vast zit.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    GhostCider schreef:
    Damn, ik zit echt vast. Heb ik altijd. Ik begin aan een project, en dan kom ik niet verder dan een aantal hoofdstukken, omdat ik vast zit.


    Waar zit je mee vast, misschien kunnen we helpen? Lig je vast qua inspiratie, gebeurtenissen, etc?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Aaah Jaimy waarom heb ik nummer 8 gekozen --'


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Jaimes schreef:
    (...)

    Waar zit je mee vast, misschien kunnen we helpen? Lig je vast qua inspiratie, gebeurtenissen, etc?


    Inspiratie genoeg, maar alles wat ik schrijf klinkt als een opsomming van En toen .... en.... en .....
    "..."
    "..."
    En .... en toen ....


    Zo klinkt het hoor, ik weet niet of het zo is.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hamblet schreef:
    Aaah Jaimy waarom heb ik nummer 8 gekozen --'


    Omdat een liggende 8 het teken van oneindig is? (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    GhostCider schreef:
    (...)

    Inspiratie genoeg, maar alles wat ik schrijf klinkt als een opsomming van En toen .... en.... en .....
    "..."
    "..."
    En .... en toen ....


    Zo klinkt het hoor, ik weet niet of het zo is.


    Als je wilt kan ik voor je kijken of het echt zo opsommerig is? Maar ik ben wel Duits aan het leren >< dus dan duurt het iets langer (: En misschien hoef je niet elke keer een en en en te plaatsen, maar gewoon je zin stoppen en een nieuwe beginnen:

    Ze liep naar buiten en ging onder de boom zitten. De boom bood haar schaduw en om haar heen vielen zachtjes dwarrelend de bladen neer. Ze zuchtte zachtjes en keek voor zich uit.

    -- in dit voorbeeld heb je telkens drie zinnen wat meerdere dingen verteld, maar meer dan dat vertelt dus kan je het ook gewoon zo doen:

    Ze liep naar buiten en ging onder de boom zitten. Deze bood haar schaduw, terwijl ze om zich heen keek naar de bladen die zachtjes neer dwarrelden om haar heen. Ze zuchtte zachtjes.

    -- Gewoon je zinnen een beetje aanpassen, waardoor het minder een opsomming wordt (:

    Of is dit niet wat je bedoelt? xd

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 20:52 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Als je wilt kan ik voor je kijken of het echt zo opsommerig is? Maar ik ben wel Duits aan het leren >< dus dan duurt het iets langer (: En misschien hoef je niet elke keer een en en en te plaatsen, maar gewoon je zin stoppen en een nieuwe beginnen:

    Ze liep naar buiten en ging onder de boom zitten. De boom bood haar schaduw en om haar heen vielen zachtjes dwarrelend de bladen neer. Ze zuchtte zachtjes en keek voor zich uit.

    -- in dit voorbeeld heb je telkens drie zinnen wat meerdere dingen verteld, maar meer dan dat vertelt dus kan je het ook gewoon zo doen:

    Ze liep naar buiten en ging onder de boom zitten. Deze bood haar schaduw, terwijl ze om zich heen keek naar de bladen die zachtjes neer dwarrelden om haar heen. Ze zuchtte zachtjes.

    -- Gewoon je zinnen een beetje aanpassen, waardoor het minder een opsomming wordt (:

    Of is dit niet wat je bedoelt? xd


    Ja, dat dus. Wat is je mailadres?? (heb het in word geschreven)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen