Noem jij jezelf introvert of extravert? Introvert.
Ben je snel verlegen? Hangt ervanaf. Ik had vanochtend een sollicitatiegesprek en daarbij was ik absoluut niet verlegen, het was zelfs wel "gezellig" zover een sollicatie dat kan zijn. En ik vind het geweldig om te acteren, en sta in een café gedichten voor te lezen op tafel aan onbekenden... dat soort dingen durf ik zolang er maar niemand bij is die ik ken. Op school ben durf ik geen woord meer te zeggen. Op de basisschool en in de brugklas ben ik gepest en ik ga er eigenlijk automatisch vanuit dat mensen van mijn leeftijd niet aardig tegen me zullen zijn en me niet "willen".
Praat je snel over je gevoelens? Hangt ervanaf met wie. Vriendinnen vertel ik bijna niets, simpelweg omdat ze het niet echt begrijpen. Dan heb ik liever een gezellige dag met ze zonder dat ze weten wat er echt in me omgaat, dan dat ze dat wel weten en ermee in hun maag zitten. Ik heb wel eens van ze gehoord dat het ze heel erg verdrietig maakt dat ik me... nou ja, niet zo gelukkig voel, maar ze weten niet hoe ze me moeten helpen, en ik wil ze daar niet mee belasten. En daar heb ik bovendien al een psycholoog voor en Tumblr.
Vraag je snel om hulp (aan vreemden)? Wel aan iemand die er "veilig" uitziet (volwassenen, mensen van mijn leeftijd die iets "aardigs" in hun uitstraling hebben). As I said, voor de meeste mensen van mijn leeftijd ben ik eerder bang.
Doe je iets sneller als je er een beloning voor krijgt? Eigenlijk wel (:
Ben je liever alleen of in een groep en waarom? Alleen, en als ik met mensen afspreek is dat ook altijd met z'n tweeën of met een klein groepje. In een grote groep heb ik meer het gevoel dat iedereen me overschreeuwt en dat ik er niet echt bij hoor.
Stel je krijgt een onverwachte toets, hoe reageer je? Ik zou niet heel erg gaan stressen denk ik. School en cijfers maken me eigenlijk helemaal niet zo veel uit, zolang ik maar een zesje sta. En meestal hoef ik voor dat zesje niet eens te leren, behalve dan als het om wiskunde gaat.
Je hebt een date, maar je komt pas 3 minuten voordat je date je komt ophalen thuis, hoe reageer je? Ik zou het niet zo erg vinden. Ik heb één date gehad in mijn hele leven en daarop had ik dezelfde outfit aan die ik al twee dagen aanhad, dus ja.
Iemand chanteert je, hoe reageer je? Ik zou er niet op in gaan.
Twee mensen hebben een ruzie, hoe reageer je? Ik zou waarschijnlijk niet durven helpen, maar er de rest van de dag nog wel heel erg mee zitten.
Je vergeet dat je een belangrijke presentatie hebt en komt daar ongeveer een uur van te voren achter, maar hebt nog niks voorbereid. Hoe reageer je? Ik zou met een smoes naar de leraar gaan en er zo voor zorgen dat het wordt verplaatst. Best laag misschien, maar ik ben als de dood voor presenteren. Vorig jaar heb ik bij maatschappijleer een presentatie zó vaak kunnen laten verschuiven dat het op een gegeven moment niet eens meer hoefde.
[ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 21:45 ]
there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.