De politie van het Amerikaanse Brunswick heeft vandaag twee tieners aangehouden voor de moord op een baby. De twee schoten de eenjarige jongen in zijn wandelwagen dood terwijl ze de moeder probeerden te beroven, meldden Amerikaanse media.
De verdachten van 17 en 14 jaar benaderden de 41-jarige moeder toen ze met haar 13 maanden oude zoon Antonio op straat wandelde en eisten geld. Toen ze de jongens vertelde dat ze niets op zak had, trok een van hen een pistool. "Hij zei dat hij me zou vermoorden als ik hem geen geld gaf'', aldus de moeder.
Ze probeerde het kind nog met haar armen te beschermen, maar de schutter duwde haar weg en schoot de baby in het hoofd. De moeder werd in haar been getroffen.
Na het uitloven van een beloning van 10.000 dollar voor de tip die naar de daders kon leiden, en een massale klopjacht op de twee jongens, wist de politie beiden aan te houden. De 17-jarige is aangeklaagd voor moord.
bron:HLN.be
En het ergste is, dat die moeder al een kind dood heeft aan zinloos geweld.
Hier kan ik me echt zo kwaad om maken. Hoe kun je een weerloos kind nou zomaar een kogel door de kop jagen? Van mij mag de wereld stante pede vergaan nu, want de mensheid is in mijn ogen niks meer waard.
[ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 21:42 ]
I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.