• Ik heb even jullie hulp nodig.

    Hoe wisten jullie dat jullie een bril moesten?
    Ik bedoel, ik heb nu al een week dat ik hoofdpijn krijg als ik te lang in een boek kijk of te lang achter de computer zit (soms voel ik me wel eens misselijk erbij ook). Bij mijn linkeroog heb ik vooral het gevoel dat het zicht daar minder is dan aan mijn rechteroog (weet niet waarom ik dat gevoel heb ;s). Maar ook dekte ik een keer mijn rechteroog af en toen kon ik even met moeite van ver iets lezen op een doos, wat dan bij de rechterkant wel weer beter ging. Soms denk ik dat ik het mij gewoon verbeeld over het zicht en het slecht lezen van dat ene woordje toen op die doos, maar die hoofdpijn die steeds komt als ik te lang op een papier of in een boek kijk enz dat is toch niet normaal meer? Zou het echt aan mijn ogen liggen? Want een vriendin van me had hetzelfde en die moest ook een bril.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2013 - 22:54 ]


    16 - 09 - '17

    Als je het gevoel hebt dat je niet meer goed genoeg van ver/kort ziet dan zou ik toch het advies geven van een keer naar een oogarts te gaan of ergens anders waar ze je zicht kunnen controleren. Ik Heb nu ook al lang een bril en eerst dacht ik ook niet dat ik het nodig had maar als je dan eenmaal je bril hebt dan wil je hem echt niet meer kwijt ! Tegenwoordig zijn brillen ook veel mooier en sommige mensen zien er echt beter uit met een bril dan met lenzen bijvoorbeeld :) ik Heb heel lang een bril gedragen en nu Heb ik lenzen maar mijn bril ligt nooit ver want het is nog altijd gemakkelijk als bijvoorbeeld je tv aan het kijken bent savonds ofzo en je lenzen moeilijk doen xD


    after the falling rain the world will shine again ! be happy good times will come !

    Ik merkte dat ik dingen niet kon lezen die anderen wel konden lezen.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Haha, bij mij was het eigenlijk behoorlijk grappig. Er zat gewoon een vuiltje in één oog, en plots kon ik het bord niet meer lezen. Ik zat zelfs vooraan in de klas. Blijkbaar dus lang één goed en één slecht oog gehad zonder het te weten...
    Maar ik zou zeggen, ga naar een oogarts. Of anders, in sommige brillenwinkels kan je gratis je ogen laten testen


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik kreeg hoofdpijn en toen zei mijn moeder; misschien moeten we eens naar de opticien.
    Toen heb ik dus bij de opticien zo'n test gedaan en daar bleek wel uit dat ik een bril nodig had. De hoofdpijn kwam omdat ik een cilinder heb; alleen al daarvoor moest ik een bril, ook al zou ik denken 'wat maakt het uit dat ik niet zo goed zie'. Zonder bril kreeg ik hoofdpijn, en met bril ging dat weer over. De glazen zijn zo gemaakt dat weer rechtgetrokken wordt, net als bij de sterkte.

    Toen mijn bril klaar was en ik die op zette dacht ik; WOW! Wat heb ik lang rondgelopen met een slecht zicht zeg! Ja, ik was blij met die bril [:

    Ik adviseer je om gewoon een afspraak te maken bij de opticien om te kijken of je inderdaad een bril/lenzen nodig hebt, en dus of je hoofdpijn daar vandaan komt.
    Alleen dan weet je het zeker ^^

    [ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 13:07 ]

    Ik heb sinds mijn derde een bril :')
    Het begon toen ik met mijn ouders naar een Nijntje-voorstelling ging, we zaten achteraan geloof ik, en mijn ogen moesten de hele tijd tranen (het stuk was zo dramatisch, kuch). Dus toen dachten mijn ouders dat er iets mis was met mijn ogen, dus gingen we naar de oogarts. Eerst een hele tijd met oogpleisters rondgelopen (vre-se-lijk. Ik kan me de dag dat ik ze voor het eerst op moest doen nog altijd zeer goed herinneren. Maar jij hoeft die dingen waarschijnlijk niet), daarna een bril.
    Ik heb plussterkte, mijn lens is dus te zwak. Gelukkig al heel wat teruggedrongen. (Van +8 naar +1,75 of zo. Weet niet precies.)
    Over een paar jaar wil ik lenzen, en evt. zelfs mijn ogen laten laseren. Dan ben ik er voorgoed vanaf:Y) -ook al gaat het bij plus wel lastiger dan bij min, dat laseren-

    Ik zou gewoon naar de oogarts/opticien gaan als ik jou was. Ik ga altijd liever naar de oogarts, mijn ervaring is dat hij/zij wat nauwkeurigere metingen doet.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Mijn ogen begonnen telkens te tranen en na een lange schooldag zag ik gewoon wazig omdat ik m'n ogen de hele dag moest inspannen om iets te zien. Ik wilde het eerst niet toegeven maar naar 1,5 jaar was het niet meer uit te houden en toen gingen mijn ouders en ik op zoek naar een bril. Sinds dien heb ik nergens meer last van en ik ben heel blij met mijn bril. Vooral omdat ik lenzen een eng idee vind en een bril gewoon lekker makkelijk is.


    Chaos is a ladder.