• Ik heb even jullie hulp nodig.

    Hoe wisten jullie dat jullie een bril moesten?
    Ik bedoel, ik heb nu al een week dat ik hoofdpijn krijg als ik te lang in een boek kijk of te lang achter de computer zit (soms voel ik me wel eens misselijk erbij ook). Bij mijn linkeroog heb ik vooral het gevoel dat het zicht daar minder is dan aan mijn rechteroog (weet niet waarom ik dat gevoel heb ;s). Maar ook dekte ik een keer mijn rechteroog af en toen kon ik even met moeite van ver iets lezen op een doos, wat dan bij de rechterkant wel weer beter ging. Soms denk ik dat ik het mij gewoon verbeeld over het zicht en het slecht lezen van dat ene woordje toen op die doos, maar die hoofdpijn die steeds komt als ik te lang op een papier of in een boek kijk enz dat is toch niet normaal meer? Zou het echt aan mijn ogen liggen? Want een vriendin van me had hetzelfde en die moest ook een bril.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2013 - 22:54 ]


    16 - 09 - '17

    Mijn mentor van de eerste van vmbo ontdekte het maar dat komt omdat ik van een afstand niet kon zien


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Nomen schreef:
    Ik zag niks meer op het bord als ik achteraan zat. Veel te veel moeite met lezen dus...
    Maar even langsgaan kan nooit kwaad ^^


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik zag de ondertiteling van de tv dubbel dus zo kwam ik erachter dat ik een lichte oogafwijking had.
    Even langs gaan bij de opticien is nooit slecht. Veel mensen hebben hele slechte ogen, zonder dat ze dat zelf weten. Het gaat zo geleidelijk.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ga naar e hans anders/pearl en laat je ogen opmeten. Kost 5 minuten en dan weet je gelijk of je een bril nodig hebt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ging bijna naar groep 3 toen ik een bril kreeg, ik zag gewoon niks
    Mijn ogen zijn wel vooruit gegaan met de jaren, maar denk niet dat ik ooit nog van mijn bril afkomen, en lenzen daar kan ik niet meer tegen
    Maar ik zou maar gewoon even langsgaan

    [ bericht aangepast op 16 maart 2013 - 15:16 ]

    Idd, zoals iedereen hier al zegt; de hoofdpijn. Ook kon ik niet lezen wat er op het bord stond als ik achterin de klas zat en kon ik de ondertiteling op de tv niet meer lezen. Maar ik zou gewoon naar de opticiën gaan en je ogen op laten meten, dat is de makkelijkste manier om erachter te komen of je een bril nodig hebt of niet (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik heb geen bril, maar als ik jou was, zou ik gewoon eens bij de oogarts langsgaan. Die gaat je veel beter kunnen helpen dan een wat tieners.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dankjewel mensen (:


    16 - 09 - '17

    Mijn ouders hadden me een keer gedwongen om naar een oogarts te gaan. Toen opeens, verrassing - werd ik naar een oogarts gebracht :3 Ze zagen gewoon aan me dat ik niets meer van ver goed kon zien en ik bleef maar ontkennen.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Mijn ouders ontdekten het omdat ik altijd op 1 meter afstand van de tv zat. Toen moest ik mijn ogen dus wel laten testen en bleek dat ik heel erg slecht zag. Maar het is lang geleden dus ik kan het me verder niet zo goed herinneren.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik was heel moe en keek naar het navigatiesysteem voorin de auto. Mijn ene oog viel dicht van vermoeidheid en toen kon ik de letters op het scherm niet meer lezen. Later bij de schoolarts een kleine test gedaan waarbij mijn ogen om de beurt werden afgedekt en dan moest ik naar een rijtje rondjes met een opening erin kijken en zeggen waar het gat zat. Met mijn linkeroog kon ik alles zien, met mijn rechteroog helemaal niks. Bleek ook later dat mijn linkeroog perfect was en mijn rechteroog sterkte -2.75 nodig had (cat)


    From these ashes, I will rise

    In groep zeven zagen de leraren dat ik altijd met mijn ogen kneep als ik iets las op het bord. Dus hoppa bril.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik kon op een gegeven moment de ondertiteling vanaf de bank niet meer lezen en het schoolbord dus ook niet meer haha.

    We hadden het erover en toen zei ik: ja, ik kan vanaf hier de ondertiteling niet goed zien.. Mijn moeder zei meteen dat ik dan een bril nodig had, dus toen naar de opticien gegaan en toen was het nog niet zo heel slecht.. nu is het al een stuk slechter

    Ben alleen vorige week van het paard gevallen en mijn val was zo hard, dat de glazen eruit zijn gevallen en het montuur stuk is.. nu zit het vastgeplakt met plakband en de glazen kun je er gelukkig weer zo indrukken xD... Toch nog even flink door oefenen voor lenzen.

    Je kunt het best naar een oogarts gaan. Ik zelf kon niet goed meer lezen wat op het bord stond, maar ik wou geen bril en probeerde het voor mijn ouders en leerkrachten te verbergen. Uiteindelijk heeft men het toch ontdekt op een medisch onderzoek en ondertussen ben ik er helemaal aan gewend. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zou even langsgaan. Beter nutteloos laten controleren, dan niet gaan en het wel nodig hebben.
    Maar mijn moeder had het vermoeden doordat ik hoofdpijn had en mijn boek steeds dichterbij bij mijn gezicht zat dat ik op een gegeven moment bijna letterlijk met mijn gezicht in mijn boek zat omdat ik het niet kon lezen. Ook zag ik dingen van veraf niet scherp wat ik met bril wel scherp zie (dat wist ik toen nog niet natuurlijk). Maar zo kon ik een persoon niet herkennen als die 50 meter bij me vandaan stond terwijl dat wel zou moeten kunnen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis