• De Opheilia torende trots boven alle boten in de haven uit. Alle mensen hadden zich rond haar verzameld, klaar om te vertrekken voor een reis naar de Caraïben. De reis duurde een paar weken en toen alle passagiers terug aan wal komen, was de wereld helemaal veranderd.
    Het grootste deel van de populatie bestaat uit zombies - ook wel Walkers genoemd. Alles is chaotisch en mensen vertonen zich zelden. Bijna niemand gaat alleen over straat, vooral 's nachts niet.

    De passagiers van de Opheilia besluiten aan boord te blijven van het grote cruiseschip. Hoewel het schip niet meer uit kan varen - er is geen benzine meer - lijkt dat de veiligste plek. De voedselvoorraad slinkt snel en de groep wordt steeds kleiner door mensen die ouder worden en sterven, zelfmoord plegen of verhongeren. Op het schip zwerven hier en daar zombies rond: vergeten mensen die nooit teruggevonden zijn toen ze stierven. Het is uiterst gevaarlijk om alleen aan wal te gaan, dus dat gebeurt ook enkel wanneer nodig.
    Daarbij komt ook nog eens dat er steeds meer ruzie ontstaat binnen de groep.
    Zal de groep uit elkaar vallen door ruzies? Of zullen ze allemaal in leven te blijven als ze samenwerken?


    Groepsleden (houdt mannen en vrouwen een beetje gelijk):
    - Rebecca Morgan ~ Sixer
    - Rowan Ava Carter ~ Michonne
    - Jessalyn Hope ~ Michonne
    - Daryl Dixon ~ Apocalyptic
    - Ryan Dawnstar ~ Sixer

    Mogen dood:
    ~ Nathan Morgan
    ~ Flynn Donovan
    ~ Tyler Grey

    Walkers:
    ~ Xari Jarrett
    ~ Quentin Alfredo Burenti
    ~ Elizabeth Destiny Harkness


    Personage:
    Naam:
    Leeftijd: (Alle leeftijden zijn toegelaten)
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Wapen:
    Extra's:
    Familieleden: (mag onderling besproken worden)



    Links:
    ~ Kletstopic
    ~ Rollentopic

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Liefde tussen mensen mag, maar houdt het realistisch.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ en schelden mag, maar niet OOC
    - Geen personages van anderen besturen.
    - Geen personage's doden zonder toestemming van die persoon
    - Alleen Ortelius maakt topics aan
    - Melden als je je nickname veranderd

    [ bericht aangepast op 14 april 2013 - 12:58 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Bayern schreef:
    (...)
    [Ohh ik faal >.< wacht, dan pas ik het wat aan. Daryl weet dat niet toch?]


    [Jawel, die heeft haar binnen gelaten. 8D]


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    (...)

    [Jawel, die heeft haar binnen gelaten. 8D]

    [Aah neeeee je hebt gelijk :'D Ik had over die post heengekeken toen ik terugbladerde naar mijn laatste reactie. Gimme a sec.]


    ars moriendi

    Daryl Dixon
    Ze glimlacht als ik een stap opzij doe. "Goodmorning. Ik wil wat dingen... bespreken," begint ze dan. Dingen bespreken? Wat nu weer dan? Al dat gepraat de hele tijd..
    "Wat valt er nog te zeggen dan?" reageer ik bruusk. Ik heb geen zin in praten. Zij staat aan mijn kant, ik aan de hare en ik zou er persoonlijk voor zorgen dat haar niets overkomt mits zij mijn groep ook met rust liet. Zoveel was wel duidelijk toch? "Over hoe de zaken er nu voorstaan. Je weet wel, tussen ons nu."
    Ik frons mijn wenkbrauwen. "Ik krijg er de zenuwen van dat ik niet weet hoe het nu zit. Of het allemaal tijdelijk en nodig was om hier te komen of dat we elkaar nu kunnen vertrouwen." Ik leun met mijn rug tegen de deurpost aan en bijt op de binnenkant van mijn wang. Mijn blik valt weer op de fles wijn in mijn hand.
    Het etiket op de fles ziet er interessant uit. Chateau Mouton Rothschild 1982. Shit, dat is oud spul. Waarschijnlijk had ik het in de normale wereld niet eens kunnen betalen. Niet dat een biertje ook maar iets onderdoet voor spul als dit.. Ik sla de fles achterover en neem een flinke teug wijn. Misschien moet ik rustig aan doen. Ik ben niet veel alcohol meer gewend. Aan de andere kant, misschien ook niet.
    "Ik dacht dat de verhoudingen duidelijk waren nu?" brom ik. "Stonden wij niet aan dezelfde kant na alles wat ik voor je heb gedaan?"

    Dan hoor ik plots een klap gevolgd door een luide, vrouwelijke gil een verdieping beneden mij. Godverdomme, het zal ook eens een keer geen mot zijn hier. Snel zet ik de wijn voorzichtig (hé, het blijft een duur cadeautje) voor de deur van mijn kamer. Vervolgens sprint ik de gang uit op weg naar waar het vandaan kwam.
    Als ik de trap af dender, neem ik het tafereel razendsnel in me op. Lori staat doodsbang in de hoek van de hal gedrukt. Haar handen zijn op haar buik gedrukt en ze kijkt met wijdopen gesperde ogen naar de grote kerel voor haar. Hij heeft rare, Afrikaanse ringetjes door zijn oren en een aardige verscheidenheid aan tatoeages op zijn lichaam. Zijn spieren bollen op door het geweer dat hij in de aanslag houdt. En op Lori richt.
    Even kan ik hem niet plaatsen, maar dan besef ik me dat het die eikel is van het strand. Witheet van woede storm ik de trap af.
    "Hé, motherless pile of shit!" brul ik. Hoe durft hij? Hoe durft hij zijn geweer te richten op een onbewapende, doodsbange zwangere vrouw? Razendsnel draait hij zich om en richt hij zijn geweer op mij, maar ik heb al een pijl op mijn boog gelegd en houd hem op hem gericht.


    ars moriendi

    Jessalyn Hope

    Na mijn vraag blijft Rebecca staan, waardoor ik ook weer blijf staan. Aan onze rechterkant klinkt wat gestommel, maar het is in ieder geval niet echt dichtbij. Geduldig wacht ik op een antwoord, stiekem vind ik het wel goed dat ze er zo lang over na moet denken, alsof ze zelf niets zinnigs kan bedenken hiervoor. Je kan mij ook niet vertellen dat er een zinnige verklaring zal zijn waarom. "Ze was er toen ik haar nodig had. Ik was er toen zij mij nodig had. Ze is een van de weinige waar ik naartoe kan, aangezien ik niet zo geliefd ben op deze boot. Als zij zou doodgaan, heb ik al helemaal niets meer om nog voor te leven, ze is eigenlijk een van de weinige dingen die me zowat dwingen hier te blijven."
    Ik frons door haar woorden, nu is het voor mij allemaal alleen maar raarder geworden. Het lijkt wel een soort vertrouwensband te zijn, maar dan vooral vanaf Rebecca haar kant. Ze ziet niet helemaal in dat Rowan haar eigenlijk dik verraad, maar ik ben dan ook niet degene om dit tegen Rebecca te zeggen. Ze zegt zelf dat ze één van de weinige dingen is waardoor ze nog hier blijft en ik heb liever wel dat ze hier blijft. Het zou me nog wat worden zonder Rebecca hier voor mij en dat heb ik gewoon liever nu. Ik knik kort naar haar. "Goed, klinkt logisch denk ik," murmel ik als een antwoord, hoewel het helemaal niet logisch is voor mij. Ik snap ook niet dat ze haar leven van iemand anders af laat hangen.
    Het gestommel rechts van ons klinkt luider en ik besef dat het wel een Walker moet zijn. Dieren komen niet dichterbij als ze ons horen. Ik wissel een korte blik uit met Rebecca waarna ik het mes weer vastgrijp en enkele stappen door het struikgewas zet. Het word me al snel duidelijk dat het niet één Walker is, maar meerdere. Op het moment moet ik snel beslissen of we deze samen neer kunnen halen of dat we terug naar de boot moeten om ze verder te ontwijken. Ik besluit voor het eerste te gaan, eigenlijk wil ik nog niet terug naar binnen en ik heb ook weinig zin om weg te rennen nu. Dit laat ik dan ook aan Rebecca merken door gewoon op de eerste af te stappen en mijn lange mes in het hoofd te slaan. Een tweede komt ook al op mij af, maar terwijl ik het mes er nog uittrek geef ik die een trap naar achteren om ruimte te creëren.

    Rowan Ava Carter

    De fles drank in de hand van Daryl irriteert me enigszins, vooral als hij besluit ook nog ervan te gaan drinken. Hierdoor wacht ik ongeduldig op zijn antwoord. Volgens mij had ik al eens besloten dat ik niets hoef te weten van een Daryl met drank op, maar nu word dat gevoel alleen maar sterker. Het zint me gewoon niet. Rebecca met wat op was in ieder geval een stuk leuker. "Ik dacht dat de verhoudingen duidelijk waren nu?" antwoord hij als hij klaar is met drinken van de wijn. "Stonden wij niet aan dezelfde kant na alles wat ik voor je heb gedaan?" Ik staar hem iets ongelovig aan, meent hij dit nu? 'na alles wat hij voor mij gedaan heeft?' Ik ben even uit het veld geslagen door zijn statement. Ik weet dat hij dingen voor mij gedaan heeft, maar ik heb evengoed dingen terug gedaan voor hem en zijn stomme groep.
    Ik heb alleen geen tijd om opstandig te reageren. Misschien maar goed ook, want mijn onredelijke koppigheid tegen zijn drank en normale karakter haalt al helemaal niets uit, het maakt dingen alleen erger. Een vrouwelijke schreeuw zorgt ervoor dat hij gelijk reageert. De wijn zet hij weg en hij sprint weg. Ik zucht iets geïrriteerd. Natuurlijk, het zal ook wel eens niet hier. Nou, als we toch aan dezelfde kant staan kan ik toch mooi wel mijn wapens terug zoeken. Als ik even rondkijk zie ik de tas liggen die hij mee had genomen. Snel zak ik erbij neer, vind ik mijn mes en de kleine Winchester die ik eruit vis. Ik weet dat ik die aan hem gegeven had, maar ik denk dat ik hem zelf toch ook wel kan gebruiken. Ik bevestig alles snel aan mijn broek en sta dan weer op. Net als ik weg wil lopen, valt mijn blik op de fles wijn. Op mijn gezicht ontstaan een grijns door het idee wat ik erbij krijg. Ik kijk snel even rond of er niemand is, waarna ik dan met mijn fvoet en een ietwat onschuldige blik de fles zacht om tik. De geur verspreid zich gelijk door de kamer heen als de vloeistof eruit loopt.
    Al snel besluit ik Daryls weg naar beneden maar te volgen. Ietwat onhandig loopt ik de trap af, mijn evenwicht is lichtelijk verpest door mijn arm. Het stommelt ook wat, maar ik ben gelukkig snel beneden. Wat ik daar zie bevalt me alles behalve. Daryl heeft zijn kruisboog gericht op iemand, iemand die bij Lori staat met een wapen nog wel. Aarzelend zet ik een stap naar voren zodat ik naast Daryl te staan kom. De jongeman met het wapen is niet moeilijk te herkennen. "Oh, daar heb je meneer ook weer!" merk ik met een sarcastische toon op. "Walkerbait." merkt hij iets verrast op. Het wapen dat hij in zijn handen heeft laat hij echter niet zakken, hij houd hem op Daryl gericht en houd Lori naast hem in de gaten.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    Jess fronste. Ze was waarschijnlijk niet de enige die mijn antwoord niet goed snapte, want eerlijk gezegd vond ik hem ook niet zo fantastisch. "Goed, klinkt logisch denk ik,” besloot ze toen. Ik schudde mijn hoofd en lachte wat nerveus. Als zij dat zo vond, dan was het goed genoeg voor mij. Ik had toch geen zin om het nog verder in te lichten.
    Jess wisselde een korte blik bij me uit toen de stuiken bewogen. Volgens mij waren er geen woorden voor nodig om duidelijk te maken wat haar plan was.
    Jess stapte vastberaden op de eerste af. De eerste had ze al snel neergehaald en de tweede stampte ze naar achter, wat mij ruim de tijd gaf om me bij haar te voegen en aan haar zijde te vechten. Af en toe wierp ik een blik achter ons, maar daar leek niemand te zijn, dus haalde ik een paar Walkers langs de zijkant neer. Ik was de stank van die mormels alweer vergeten, waardoor ik nu een vies gezicht trok terwijl ik mijn mes uit het brein van een ervan haalde. De volgende beukte ik met zijn hoofd tegen een boom aan, toen hij mijn arm beetgreep, waardoor hij even van de kaart was en ik zijn hoofd doorboorde. Een derde kwam op Jess aangewandeld, langs achteren. Ik had een idee of ze het doorhad, het probleem was enkel dat ik zou moeten rennen als ze dat niet had. Volgens mij was hij nog geen twee meter van haar verwijderd, waardoor ik een sprintje waagde, struikelde over een uitstekende boomtak en recht op mijn gezicht landde. Gelukkig lag ik ver genoeg om aan zijn been te trekken. Zijn been brak af tot aan zijn knie, waardoor ik enkel zijn onderbeen vasthad, maar genoeg schade had aangericht om de walker te laten omvallen. Hij viel op zijn zij, met zijn gezicht langs mijn heup. Hij opende langzaam zijn mond en zijn hoofd kwam razendsnel dichter bij mijn heup…


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    Ik ben druk bezig met mijn mes in het hoofd van een Walker te steken en hem er daarna wat moeizaam uit te trekken, deze heeft wel een heel hard hoofd voor een Walker, als ik achter me twee doffe klappen hoor. Op dat moment kijk ik gelijk rechts en links en zie ik Rebecca niet meer. Ik weet niet of ze achter mij bezig was, maar ik draai me wel razendsnel om voor de zekerheid. Daar ligt Rebecca languit op de grond, in haar hand het afgebroken onderbeen van een Walker die nu onderweg is om zijn gore tanden in het zachte vlees van haar heup te boren. Dit beeld jaagt een stoot adrenaline door mijn lichaam heen en ik zet me ook gelijk af naar de Walker en Rebecca. Ik waag het niet om hem aan zijn been weg te trekken, straks breekt die ook af en is het helemaal te laat voor haar. Dat laat ik echt niet gebeuren.
    Hierdoor zet ik nog een extra stap, zo groot als ik kan, en sleur ik de Walker aan zijn schouders overeind. Ik durfde hem niet bij zijn weinig haar omhoog te trekken, bang dat het los zou laten van zijn schedel en als ik mijn mes door zijn hoofd heen zou boren, ik alsnog haar heup zou raken en haar ook zou verwonden. Met een klap smijt ik de Walker naast haar neer, half op zijn rug gedraaid. Met mijn laars stamp ik enkele keer door zijn schedel heen, tot deze helemaal tot moes verpulverd is. Mijn hand steek ik uit naar Rebecca zodat ik haar omhoog kan helpen. "Ben je ok?" vraag ik licht hijgend vanwege de snelle inspanning aan haar. Er liggen nu behoorlijk wat Walker lijken om ons heen en volgens mij loopt er achter mij ook nog één, waar ik geen tijd meer voor had. Ik draai me opnieuw snel om, om deze ook neer te kunnen halen en de bedreiging uit te schakelen.
    "God allemachtig, die komen ook elke keer uit het niets," mompel ik. "Je hebt er een paar en voor je het weet zijn ze verdubbeld, alsof ze altijd weten waar ze zijn moeten." Ik schud even kort, maar opgelucht met mijn hoofd. Zo te zien hebben we het beide overleeft, zonder al te veel lawaai te maken. Veel zullen hier in ieder geval niet op af komen. Ik begin me trouwens wel af te vragen of ze altijd in groepen reizen of zo, de hordes zie je vaker dan de eenling die wat rond sukkelt. Alsof ze toch enige vorm van denken hebben, naast de basis van eten.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    Ik was zo opgelucht toen Jess me te hulp schoot dat ik niet meer lette op wat ze precies aan het doen was. Heel even dacht ik mijn voorbij te zien flitsen, maar gelukkig was dat maar een van mijn rare hersenspinsels geweest en lag ik hier nu nog rustig op de grond.
    "Ben je ok?" vroeg Jess, waarna ze haar in een ruk omdraaide en een Walker achter haar omhaalde. Gelukkig maar, want ik had niet die hele duik gemaakt en mijn leven geriskeerd om haar nu weer dood te hebben. "God allemachtig, die komen ook elke keer uit het niets. Je hebt er een paar en voor je het weet zijn ze verdubbeld, alsof ze altijd weten waar ze zijn moeten."
    Ik knikte. “Ja, jij?” Ik had al helemaal geen zin meer om nog eten te gaan zoeken, maar ik had ook geen zin om ons tripje te laten verpesten door een paar stomme Walkers die ons feestje kwamen verpesten. “Ik begin echt het schijt aan die dingen te krijgen,” gromde ik. Een heel manoeuvre gedaan om dan zelf ook nog bijna gebeten te worden. Maar Jess leefde nog, ook al had ze mij ook moeten redden daarna. Ik hielp mezelf recht en keek Jess aan. “Bedankt voor net,” zei ik vriendelijk en stak mijn mes weer achter mijn riem. “Wil je nog steeds verder gaan?” vroeg ik voor de zekerheid.

    [Sorry voor de crappy post. Ik had geen inspiratie...]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Dubbel >.<

    [ bericht aangepast op 11 mei 2013 - 21:29 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Sixer => Catesby]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Het begint echt dood te lopen. :c sorry dat het zo lang duurde]

    Jessalyn Hope

    Als ik mezelf weer terug omdraai naar haar knikt ze. "Ja, jij?" antwoord ze. Ik glimlach iets en knik ook. "Volgens mij wel." antwoord ik. "Ik begin echt het schijt aan die dingen te krijgen," gromt ze vloekend tegen vooral tegen zichzelf. Ze komt weer overeind en kijkt me aan. "Bedankt voor net," Haar mes steekt ze opnieuw achter haar riem en ik glimlach. "Nee, jij bedankt. Zonder jou was ik nu toch echt gebeten." maak ik haar vlug duidelijk. Ik ben haar dan ook echt dankbaar, omdat zij zo snel reageerde sta ik hier. Dan vind ik het maar niets dat ik haar daarna moest helpen, want dat kwam gewoon omdat ze mij eerst hielp.
    "Wil je nog steeds verder gaan?" vraagt ze dan haar. Ietwat vertwijfeld kijk ik Rebecca aan en ik frons nadenkend. "Eh, als jij wilt," antwoord ik mompelend. "Mij maakt het niets uit." Mijn schouders probeer ik wat nonchalant op te halen, maar ik kan gewoon niet kiezen of ik hier liever tussen de Walkers eten zoek of dat ik terug ga naar de boot en alle ellende die zich daarop bevind. Misschien is het tijd om de werkelijkheid zoals hij nu geworden is eens onder ogen te komen, mezelf kennende stel ik het zo lang mogelijk uit. Ik veeg snel wat eigenwijze krullen uit mijn gezicht, als ik veel actief beweeg hebben ze nogal eens de neiging om in mijn gezicht te hangen.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    "Nee, jij bedankt. Zonder jou was ik nu toch echt gebeten,” bracht Jess ertegen in. Met opgetrokken wenkbrauwen keek ik haar aan en haalde ik mijn schouders op. “Graag gedaan,” antwoordde ik. Ik geloofde dat we nu wel quitte stonden aangezien we zowat elkaar hadden gered."Wil je nog steeds verder gaan?"
    Wat twijfelachtig keek Jess me aan, waarna haar gezicht zich omplooide tot een bedenkelijke frons, alsof ze voor een zware beslissing stond. "Eh, als jij wilt," mompelde ze wat, waardoor ik er van overtuigd raakte dat ze ook geen zin had om hier nog rond te lopen als walkerbait. "Mij maakt het niets uit."
    Jess haalde, met haar nonchalance die ze altijd bij zich droeg, haar schouders op en veegde een paar van haar uitstekende krullen uit haar ogen.
    Uiteindelijk haalde ik ook maar mijn schouders op en draaide ik me om. “Dan gaan we maar terug,” zei ik luchtig terwijl ik al in een richting begon te wandelen, maar dan toch bleef staan omdat ik – nog altijd – geen idee had waar we ons precies bevonden. “Welke kant op?” vroeg ik voor de zekerheid. Ik was al niet bepaald een persoon die graag buiten was, maar ik was ook niet goed in het onthouden van de weg op plaatsen waar ik nog nooit van mijn leven of maar één keer geweest was.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    Rebecca kijkt me bijna aan alsof ik gek ben met haar opgetrokken wenkbrauwen. Haar schouders haalt ze op als ze een "Graag gedaan," antwoord. Ik glimlach iets, blij dat ze het tenminste aanneemt en accepteert. Ik vind ons in ieder geval een goed team, het is leuk om wat tijd door te brengen met haar. Waarschijnlijk het leukste van de groep. Ze vraagt me of ik nog verder wil waarop ik twijfelachtig antwoord en de beslissing aan haar overlaat. Als het aan mij lag zou ik waarschijnlijk pas terug gaan als het donker werd, daarom is het beter als zij beslist.
    Ze haalt haar schouders op en draait zich om. "Dan gaan we maar terug," beslist ze en ze loopt weg. Ik ga haastig achter haar aan, tot ze plots stilhoud. "Welke kant op?" vraagt ze waardoor ik in de lach schiet. "Je gaat de goede kant op hoor, heb wat meer vertrouwen in jezelf." Met deze woorden klop ik haar grinnikend op haar rug en loop ik haar voorbij, maar wel met lood in mijn benen door de flinke tegenzin. We zijn behoorlijk diep gelopen, wat ik niet zo erg vind aangezien we er zo langer over doen om terug te komen. Het is redelijk vermoeiend om constant je omgeving in de gaten te houden, maar omdat ik de laatste tijd meer slaap heb ik er minder moeite mee.
    "Zullen we nog wat schieten voor we terug gaan? Nu maakt het toch niet uit wat we aantrekken." opper ik tegen Rebecca. Ik werp een korte blik naar haar en kijk dan weer voor me, ook zodat ik niet struikel op deze ongelijke bosgrond.


    Your make-up is terrible

    Daryl Dixon

    Mijn ogen fonkelen gevaarlijk. Hoe laag kun je zijn om een zwangere vrouw te bedreigen? En dan zeggen ze van mij dat ik geen opvoeding heb gehad..
    Ik hoor voetstappen achter me de trap af komen, er ga er vanuit dat het Rowan is. Toch verbazen haar woorden me.
    "Oh, daar heb je meneer ook weer!" merkt ze met een sarcastische toon op. Maar ik dacht dat die twee vrienden waren? Ik zie ze zo weer voor me rollen op het strand.
    De jongen trekt lichtjes verbouwereerd zijn wenkbrauwen op, alsof hij niet had verwacht dat Rowan hier nog zou rondlopen.
    "Walkerbait," noemt hij haar denigrerend. Zijn blik en wapen blijven op mij gericht.
    "Als er iemand hier Walkerbait is, ben jij het wel als je met je geaborteerde rotkop niet bij haar weg stapt," grom ik dreigend. Ik hoop maar dat hij door heeft dat ik ieder woord meen. Het is heel simpel. De kruisboog staat spanklaar. Het enige wat ik hoef te doen, is de druk los te laten, en mr Beefcake heeft een pijl tussen zijn ogen. Ik weet zeker dat ik sneller ben dan hij en eerder bereid zal zijn om te schieten, maar toch weet ik dat ik geen enkel risico mag lopen met Lori's leven, dat momenteel op het spel staat.
    "Wat moet je?"

    [Kort, maar we moeten weer even inkomen (:]

    [ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 16:41 ]


    ars moriendi

    Rowan Ava Carter

    "Als er iemand hier Walkerbait is, ben jij het wel als je met je geaborteerde rotkop niet bij haar weg stapt," gromt Daryl op een dreigende toon naar hem, ik kom niet eens meer op zijn naam. Ik weet niet eens of hij die wel gezegd heeft. Zijn kruisboog gevaarlijk op hem gericht. Ik grijns richting de man, aangezien ik weet dat Daryl zo schiet. Ik heb het zelf gezien in de gevangenis bij de engerd. Op dat moment schrok ik, maar nu alles behalve. Het geeft zelfs een vreemde adrenaline stoot af. Aan Lori zelf besteed ik bar weinig aandacht, ik zie haar amper staan.
    "Wat moet je?" vraagt Daryl duidelijk kwaad. Ik laat het kleine pistool zakken (die toch uiterste nutteloos lijkt naast de imponerende kruisboog van Daryl) en kijk even naar het geweer wat hij in zijn hand houd, gericht op Lori. Ik vraag me af of hij zou kunnen schieten, maar hij lijkt me niet helemaal honderd procent te zijn, dus je weet maar nooit. "Ik denk dat ik dat prima met de zwangere madam hier kan regelen, zonder dat jullie je ermee bemoeien," antwoord de jongeman, zijn stem heeft een vreemde, hese klank. "Als jullie je nou omdraaien en weglopen zal niemand iets overkomen, als ze tenminste meewerkt."
    Ik weet dat dat in ieder geval niet het einde is waar ik op hoop. Lori krijgt zowat een hartaanval van wat er gebeurd en ziet een beetje heel bleek ondertussen. "Het is wel heel makkelijk om de zwaksten uit te kiezen," met één blik op Daryl weet ik al zeker dat hij ook niet van plan is om toe te geven aan zoiets. "Je kan het beste nu Lori loslaten en weglopen, anders ben jij degene die straks op de grond ligt te creperen in zijn eigen bloed." De grijns blijft op mijn gezicht staan na dit gezegd te hebben, vooral omdat ik weet dat hij toch wel doodgaat als hij nu weg loopt. Daryl laat hem waarschijnlijk niet leven, hij is een dreiging voor zijn geliefde groep. Maar als hij het niet zou doen, doe ik het wel.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    Jess begon te lachen toen ik me nogal verward omdraaide en vroeg welke kant we op moesten. "Je gaat de goede kant op hoor, heb wat meer vertrouwen in jezelf.” Zij moest makkelijk praten, zij stroomde over van het zelfvertrouwen terwijl mijn gedachten over mezelf me soms helemaal gek maakten.
    Ik grinnikte zachtjes toen ze me voorbij liep. Ze wist niet half hoe slecht ik was in het zoeken van de weg terug. Één keer kon James mijn nek wel omwringen omdat ik ons had doen verdwalen midden in een bos. “Jij hebt mij duidelijk nog nooit zien kaartlezen.” Ik grinnikte nog steeds een beetje, maar mijn lach verdween toen ze me opeens aankeek. "Zullen we nog wat schieten voor we terug gaan? Nu maakt het toch niet uit wat we aantrekken." Ze richtte haar blik weer op de grond, waardoor ze de brede grijns die zich nu op mijn gezicht aftekende niet kon zien. Soms begon ik echt te denken of ze gedachten kon lezen, of kon voelen wat ik kon voelen. Misschien was het juist omdat ze – ook al verschilden we van karakter – van dezelfde dingen hield als ik. Ze was zo iemand die van haar leven genoot nu ze het nog kon en daar bewonderde ik haar voor. Misschien moest ik dat zelf ook eens proberen.
    “Klinkt als een goed plan.” Ik trok een klein sprintje tot ik haar ingehaald had en ging langs haar lopen. Ik richtte mijn bruine ogen op de haren terwijl er nog steeds een klein glimlachje op mijn lippen speelde. “Iemand heeft duidelijk nog geen zin om terug te gaan.”


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov