• Dit is een beginpost als geen andere

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 14:56 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mjah, het is mijn 'beste vriendin'.
    Maar beuh, ik heb elke dag wel een gesprek met haar en er komt telkens wel weer een punt waarin ze pissig wordt en gewoon niet meer praat.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hmm, gaat het wel goed in haar omgeving dan? Kan best zijn dat ze gewoon haar frustraties kwijt moet en dan om elk klein dingetje pissig wordt.
    Heel alledaags voorbeeld: mijn zus is blijven zitten en was daardoor een jaar langer bij ons thuis. In haar laatste twee jaren toen ze nog thuis woonde heeft zij mij vaak uitgekafferd, evenals mijn ouders. Waarom: ze wilde het huis uit, haar eigen leventje leiden zonder dat ze gecommandeerd werd door haar ouders en rekening moest houden met een zusje. En dat reageerde ze dan een beetje "verkeerd" af via ons.


    Deep inside, I've never felt alive

    Doordeweeks is ze altijd moe, maar dat is toch absoluut geen reden om kattig te doen?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik moet zeggen dat als ik moe ben ook wel een kort lontje kan hebben. Maar nee, ik weet ook wel wanneer ik genoeg gezeurd heb/iemand heb afgekat. (En dan bedoel ik dat ik maar even gewoon m'n mond moet houden en het maar op een andere manier moet afreageren.)
    Heeft ze een drukke opleiding? Ik word namelijk ook heel erg moe van veel te veel werkstukken en proefwerken en toetsen achter elkaar.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ze werkt al...


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Zelfde vraag, andere context: heeft ze een drukke baan?


    Deep inside, I've never felt alive

    Nou ja, best wel.
    Maar het dinge is, ze verandert van de ene moment op de andere, en dat vind ik vreemd.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Van vrolijk naar negatief bedoel je?


    Deep inside, I've never felt alive

    Jep.
    Van vrolijk en vriendelijk en enthousiast -zoals ik haar ken- naar afstandelijk, vreemd en stil


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Vreemd. Ik weet verder ook niet wat ik ermee zou doen. Ik ken haar namelijk niet zo goed.
    Ik kan wilde gokken maken, maar dan weet ik het nog niet. Het kan namelijk met haar werk te maken hebben, thuissituatie, omgeving, random gebeurtenis waar ze jou niks over verteld heeft.
    Het enige wat ik je kan aanraden is een goed gesprek, face to face het liefst.


    Deep inside, I've never felt alive

    Gaat niet..
    En gesprekken, ik heb het ermee gehad. Ik heb het gevoel dat dat het alleen maar erger maakt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dan weet ik het ook niet.
    Wacht, misschien is het wel een winterdip? (Heb ik ook vaak last van.)
    Verder ben ik bang dat ik je niet veel verder kan helpen. Afwachten, I guess.
    Hoelang is het eigenlijk al aan de gang?


    Deep inside, I've never felt alive

    Sinds de kerstvakantie, zo ongeveer.
    Volgens mij is het het beste als ik haar gewoon laat, niets meer zeg, maar ik kan het gewoon niet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik snap het. Het spijt me, maar ik weet verder echt niks meer wat het zou kunnen zijn.
    Het is denk ik ook het beste, maar ik snap ook dat het moeilijk is. Veel sterkte in ieder geval! Als je nog iets kwijt moet, gewoon zeggen alsjeblieft ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Dank je (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.