• Zoals de titel al zegt, ik heb hulp nodig bij een (in de toekomst) zoektochtje.

Mijn moeder heeft een miskraam gehad voordat ik geboren werd, ze hebben wel het babytje nog begraven, maar in die tijd kon je nog een overleden persoon bij iemand anders in het graf leggen (er is een woord voor maar ik ben het vergeten). Mijn ouders hebben er best wel spijt van, want als het nu zou zijn gebeurd hadden ze het kindje apart begraven. Maar nu mijn vraag voor hulp. Ik wil heel graag weten waar het kindje bij gelegd is, want mijn ouders weten dat niet, ik ben zoiets de enige in het gezin die deze 'zoektocht' wilt doen. Ik geloof dat het te emotioneel voor mijn ouders is. Alleen ik heb geen flauw idee hoe ik erachter kan komen. Heeft misschien iemand een idee of advies?

Ps; dit is wel iets wat ik in de toekomst ga doen, ik ben nu nog wat jong volgens mijn moeder om te gaan zoeken.

Alvast heel erg bedankt! x

[ bericht aangepast op 17 feb 2013 - 20:43 ]

I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

Ik heb geen tips meer, maar ik wens je wel erg veel succes. Misschien kan niet iedereen zich in je zoektocht verplaatsen, maar ik vind het sterk dat je het dan toch wilt doen en dat je probeert te bereiken wat voor jou als juist aanvoelt.

Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

Ik zou echt niet weten hoe je daar achter zou kunnen komen. Ik weet heel goed hoe je je voelt, ik zou 3 oudere zussen hebben gehad en om daar met je ouders over te praten is verschrikkelijk moeilijk. Ik wens je veel sterkte.

Caution first, always.

Milford schreef:
    (...)

Ik weet dat je eerlijk wilt zijn, maar dit betekend veel voor mij! Jou moeder heeft dan waarschijnlijk meerdere miskramen gehad, en waarschijnlijk weet jij wat er met de baby's gebeurt is. Ik dus niet. Ik weet alleen dat mijn ouders het babytje bij een ander graf hebben gelegd, zonder dat zij erbij waren. Ze weten niet waar en bij wie het babytje bij gelegd is. Er zat niet veel tussen mij en het babytje en daarom hecht ik er veel waarde aan. Het was toch mijn broer/zus geweest! Ik wil graag het afsluiten, voor mij en mijn ouders, om het babytje te vinden en opnieuw te begraven. Zodat ik hem/haar kan opzoeken. Want ik heb er verdriet van dat het kleine kindje nu ergens ligt bij een of ander vreemd persoon. Ik weet dat het kindje dood is en er niks van mee krijgt. Maar het is het gevoel. Het is mijn broer/zus, ik wil dat het een eigen plaatje heeft en niet ergens bij ligt. Ik kan nu misschien raar overkomen, maar het betekend veel voor me. En zo'n reactie als dit maakt me pissig. Jij weet niet hoe ik me erover voel en hoeveel waarde ik eraan hecht. Ik wil hem/haar zoeken., klaar, wat boeit mij dat jij het niets boeit. Ik zou het fijn vinden als je de volgende keer zo'n reactie voor jezelf houdt. Dank u.

Als jij zegt hoe je je erover voelt, waarom zou ik dat dan niet mogen? Mijn moeder heeft vijf keer een miskraam gehad in een vroeg stadium van de zwangerschap. Kindjes zijn met het medisch afval meegegaan.
    Als jouw moeders miskraam geen miskraam was geweest, was jij er hoogstwaarschijnlijk niet. 't Is gewoon zoals het is, ik respecteer je mening hierover, maar begrijp hem gewoon niet.

i put the fun in funeral

Ik heb geen ervaring met dit soort situaties, maar ik snap je verdriet wel en dat van je ouders ook. Ik wens je veel succes met je zoektocht en heel veel sterkte.

26 - 02 - '16

Backfire schreef:
    (...)

Als jij zegt hoe je je erover voelt, waarom zou ik dat dan niet mogen? Mijn moeder heeft vijf keer een miskraam gehad in een vroeg stadium van de zwangerschap. Kindjes zijn met het medisch afval meegegaan.
    Als jouw moeders miskraam geen miskraam was geweest, was jij er hoogstwaarschijnlijk niet. 't Is gewoon zoals het is, ik respecteer je mening hierover, maar begrijp hem gewoon niet.

Dat ze er misschien niet eens was geweest als de andere baby er was geweest, wat wil je daar in godshemelsnaam mee zeggen. Echt als zij haar ongeboren zusje of broertje wilt opzoeken laat haar dan. Een ongeboren kan bij de een wel veel betekenen en bij een ander niet. Dat het bij jou niet veel betekend hoeft niet te betekenen dat dat bin iedereen zo moet zijn.

I still think of the guitar bible.

Alayna schreef:
    (...)
    Dat ze er misschien niet eens was geweest als de andere baby er was geweest, wat wil je daar in godshemelsnaam mee zeggen. Echt als zij haar ongeboren zusje of broertje wilt opzoeken laat haar dan. Een ongeboren kan bij de een wel veel betekenen en bij een ander niet. Dat het bij jou niet veel betekend hoeft niet te betekenen dat dat bin iedereen zo moet zijn.

Zeg ik dat dan?

i put the fun in funeral

Backfire schreef:
    (...)

Zeg ik dat dan?

Je begint al 2x over je moeder en wat jullie voor het ongeboren kind voelde en zo komt het indeedaad over in je zinnen.

I still think of the guitar bible.

Alayna schreef:
    (...)
    Je begint al 2x over je moeder en wat jullie voor het ongeboren kind voelde en zo komt het indeedaad over in je zinnen.

O sorry, ik wist niet dat het verboden was je mening te geven.

i put the fun in funeral

Mensen. Dit meisje vraagt om een advies, niet om een bitchfight.

26 - 02 - '16

Devourer schreef:
    Mensen. Dit meisje vraagt om een advies, niet om een bitchfight.

Niet elke discussie is direct een bitchfight, al moet ik toegeven dat ik lichtelijk geirriteerd ben.

i put the fun in funeral

Ik heb geen idee hoe je het aan kan pakken, ik weet alleen dat het je heel veel tijd en werk gaat kosten. Anyway; succes!

Bad decisions make good stories.

Ik heb werkelijk geen idee hoe je dit te weten kan komen, maar misschien weet de gemeente dit wel?
    En heb je echt zoveel geld hiervoor over? Een begrafenis kost echt veel geld en hou er rekening mee dat jij ook nog eens een andermans graf moet openbreken, wat dus ook een pak geld zal kosten.
    Hoe dan ook, succes met je zoektocht.

[ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 8:26 ]

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Ik het niet verstandig te beginnen bij je ouders? Ze hebben toch wel iets moeten ondertekenen, in bedoel, iemand begraven is niet gratis. Als je weet welke begraafplaats het is ben je al heel ver. Alle begraafplaatsen hebben een archief. Je moet ook even kijken hoelang het duurt voordat een graf geruimd worden.

'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

Ik snap zelf niet waarom je het doet, aangezien ikzelf ook een oudere broer zou moeten hebben, maar niet heb. Ik hecht er geen waarde aan, gewoon omdat ik hem niet ken, nooit ga kennen ook en dat verdriet wat mijn ouders hebben gevoeld en misschien soms nog voelen, is aan hun. Dus ik snap ook niet helemaal hoe het komt dat je het een plekje moet geven. Maar soit, ik heb dan ook niks met de doden. Of toch niet met de lichamelijke overschotten. Ik kan iemand herdenken zonder aan diens graf te moeten gaan staan of te weten waar hij/zij ligt, maar dat komt door mijn levensvisie waarschijnlijk.
    Ik vind het opzicht een heel mooi gebaar van je dat je dit ook voor je ouders wilt doen. En daarbij, als jij dat nodig hebt, dan moet je die zoektocht gewoon doen en daarom post ik ook. Om je suc7 erbij te wensen.
    Houdt er wel rekening mee, - ik zie dat je 14 ben op je profiel - dat het goed geld gaat kosten om iemand op te graven en te begraven (van zodra je het graf gevonden hebt), zoals eerder al is aangegeven door andere mensen. Je hebt geen inkomsten - met je zakgeld ga je het absoluut niet redden - dus de vraag blijft of het gaat wat je wilt. Daarbij verjaart (of hoe je het ook mag noemen) een graf ook, tenzij er geld gegeven wordt - dit was ook bij mijn oma zo na 10 of 15 jaar. Betaal je niet, dan verdwijnt het graf en komt er iemand anders te liggen.
    Dus ja er is ruim 15 jaar nu gepasseerd aangezien jij 14 ben, een mens 9 maanden zwanger is en en komt er nog zoveel maanden zwangerschap bij van je broer, met evt een tussenperiode van de twee zwangerschappen.
    Ik wil je dan ook zeker waarschuwen dat je niet teveel hoop moet koesteren en dat je eventueel een andere manier zal moeten zoeken om het te kunnen afsluiten. Je kan altijd visueel afscheid nemen, symbolisch. Maar zoals ik al eerder zei, ik hecht absoluut geen waarde aan het stoffelijk overschot, aangezien een lichaam niet meer is dan een omhulsel voor de ziel, die na de dood verdergaat.
    Anyway's, als jij er er beter door denkt te voelen, moet je je gevoel volgen. Wees alleen ook realistisch. Veel suc7 met alles (K)

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Ik ben het helemaal eens met Sarah. (cat)
    Beetje overdreven om een hele zoektocht op te starten voor iets wat nooit echt geleefd heeft. :')
    Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en dat is ontzettend verdrietig, maar om nou een nieuw graf te maken voor zoveel duizend euro's...
    Maak je toch een eigen altaar in je kamer met de echo-foto en kaarsen er omheen. Scheelt duizenden euro's. :'D

"Well, well. Look who we've got here!"