• Zoals de titel al zegt, ik heb hulp nodig bij een (in de toekomst) zoektochtje.

    Mijn moeder heeft een miskraam gehad voordat ik geboren werd, ze hebben wel het babytje nog begraven, maar in die tijd kon je nog een overleden persoon bij iemand anders in het graf leggen (er is een woord voor maar ik ben het vergeten). Mijn ouders hebben er best wel spijt van, want als het nu zou zijn gebeurd hadden ze het kindje apart begraven. Maar nu mijn vraag voor hulp. Ik wil heel graag weten waar het kindje bij gelegd is, want mijn ouders weten dat niet, ik ben zoiets de enige in het gezin die deze 'zoektocht' wilt doen. Ik geloof dat het te emotioneel voor mijn ouders is. Alleen ik heb geen flauw idee hoe ik erachter kan komen. Heeft misschien iemand een idee of advies?

    Ps; dit is wel iets wat ik in de toekomst ga doen, ik ben nu nog wat jong volgens mijn moeder om te gaan zoeken.

    Alvast heel erg bedankt! x

    [ bericht aangepast op 17 feb 2013 - 20:43 ]


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Bedankt voor al jullie reacties, & bedankt Alayna dat je voor me opkomt (: Ik realiseer me nu wel dat het allemaal een hoop zal gaan kosten, maar het gaat me nog niet eens echt om om perse het kindje opnieuw te begraven. Eerst wil ik gewoon weten waar hij/zij zich bevind. Als ik dat eenmaal weet, dan kan ik verder na gaan denken of ik wil gaan overplaatsen. Het enige wat voor mij telt is het vinden van het graf, want dan weet ik in ieder geval waar het is, dan kan ik ook gewoon daar heen gaan. En Licet heel erg bedankt! Daar had ik nooit aan gedacht. Ik ga het mijn moeder zeker vragen (ivm dat mijn vader er niet over praat, ik wou het laatst over hebben maar hij antwoordde kort en dat was het)

    Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes en tips! Ik ga zeker nog met mijn moeder praten of zij toch niet ietsjes meer weet, of het kindje misschien in de stad ligt waar het ziekenhuis is of something like that.

    & Barnabas, helaas heb ik geen echo-foto's, ik weet niet of mijn moeder die heeft. Ik heb wel zijn eerste kleertjes die mijn moeder gekocht had, ook heb ik foto's van het kleine kindje toen hij/zijn eenmaal (wel dood) uit de buik was gehaald. Ook heb ik een klein dagboekje die mijn moeder geschreven heeft tijdens haar zwangerschap (dat deed ze bij mijn zus, bij dat kindje en bij mij)

    En voor de mensen die zich niet kunnen voorstellen waarom ik mijn broer/zus wil vinden. Dit had mij of mijn zus (wat wel leeft) ook kunnen overkomen. Bij mijn zus is het net goed gegaan, bij het overleden kindje helaas niet en bij mijn mij heeft mijn moeder speciale medicijnen gebruikt. Ze hebben nooit kunnen uit vogelen wat er mis gegaan is. Ik wil gewoon het kindje vinden zodat ik het een beetje af kan sluiten, omdat ik nu eenmaal zoveel vragen heb. Wat er is gebeurt? Zou het een meisje of jongetje zijn geweest? (de baby was te lang dood, al een beetje verweekt dus ze zagen het niet) Waar ligt de baby? Bij wie in het graf ligt de baby? etc. Ik hoef geen heel drama over dit meer. Jullie hoeven het voor mij ook niet te begrijpen, ik wil alleen duidelijk maken dat dit veel voor mij betekend. Het zal mij niet boeien of het jou niet iets interesseert, daarom wil ik ook duidelijk maken dat ik geen zin heb in zo'n reacties meer. Je mag best je mening plaatsen, maar niet gaan afkraken en je losgooien over het feit dat je het niet snapt. Misschien snap jij het niet, maar als je je echt eens in mijn voeten zou plaatsen zou je het snappen.

    Nogmaals voor alle anderen, bedankt! Dit betekend super veel voor me. Ik weet nog niet op welke leeftijd ik deze 'zoektocht' zal doen. Ik weet een ding zeker en dat is dat ik niet al te lang ga wachten (het is namelijk al bijna 15 jaar geleden). Maar zodra ik ga beginnen zal ik zeker aan deze tips denken! xx


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain