• Zoals de titel al zegt, ik heb hulp nodig bij een (in de toekomst) zoektochtje.

    Mijn moeder heeft een miskraam gehad voordat ik geboren werd, ze hebben wel het babytje nog begraven, maar in die tijd kon je nog een overleden persoon bij iemand anders in het graf leggen (er is een woord voor maar ik ben het vergeten). Mijn ouders hebben er best wel spijt van, want als het nu zou zijn gebeurd hadden ze het kindje apart begraven. Maar nu mijn vraag voor hulp. Ik wil heel graag weten waar het kindje bij gelegd is, want mijn ouders weten dat niet, ik ben zoiets de enige in het gezin die deze 'zoektocht' wilt doen. Ik geloof dat het te emotioneel voor mijn ouders is. Alleen ik heb geen flauw idee hoe ik erachter kan komen. Heeft misschien iemand een idee of advies?

    Ps; dit is wel iets wat ik in de toekomst ga doen, ik ben nu nog wat jong volgens mijn moeder om te gaan zoeken.

    Alvast heel erg bedankt! x

    [ bericht aangepast op 17 feb 2013 - 20:43 ]


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Wel, als eerste zou ik het jaar opzoeken en de begraafplaats. Ik weet niet of jullie dit via het ziekenhuis hebben geregeld of via een onderenemer, maar daar kan jendan misschienncontact opnemen. Dit is volgens mij niet makkelijk om iemand te vinden, maar alvast succes!:3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Wel, als eerste zou ik het jaar opzoeken en de begraafplaats. Ik weet niet of jullie dit via het ziekenhuis hebben geregeld of via een onderenemer, maar daar kan jendan misschienncontact opnemen. Dit is volgens mij niet makkelijk om iemand te vinden, maar alvast succes!:3


    Bedankt! Het is vrij lang geleden, en de begraafplaats weet ik niet. Maar ik kan wel, als ik ga beginnen met zoeken, een bij het ziekenhuis vragen of ze documenten hebben. Maar heel erg bedankt voor je idee. Het betekend heel veel voor me x


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    .. Je wil weten waar de overblijfselen van een foutus liggen?
    Ik weet niet helemaal wat je hiermee probeert te bereiken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    .. Je wil weten waar de overblijfselen van een foutus liggen?
    Ik weet niet helemaal wat je hiermee probeert te bereiken.


    Ik wil graag het babytje graag opnieuw begraven, een plekje voor zichzelf geven. En zodat ik hem/haar ook kan opzoeken. Ook wil ik het graag voor mijn ouders doen, want ze hebben veel verdriet gehad met het verlies.


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Memoria schreef:
    Wel, als eerste zou ik het jaar opzoeken en de begraafplaats. Ik weet niet of jullie dit via het ziekenhuis hebben geregeld of via een onderenemer, maar daar kan jendan misschienncontact opnemen. Dit is volgens mij niet makkelijk om iemand te vinden, maar alvast succes!:3


    •*• Lululu •*•

    Waarom hecht je zoveel waarde aan iets dat nooit levend op aarde is geweest? Een hele zoektocht starten voor een miskraam, ik vind het nogal onnozel. Het spijt me als ik koelhartig overkom, maar ik snap niet waarom het zoveel voor je betekent. Mijn moeder heeft geloof ik meerdere miskramen gehad. Ik vind het zielig voor haar, maar verder ook niets (anders was ik waarschijnlijk ook nooit geboren (cat) ).


    i put the fun in funeral

    Als je weet in de buurt van welke stad/dorp het is, kun je een advertentie laten zetten in de plaatselijke krant. Er is wellicht familie van de persoon waar het kindje is bijgelegd die het weet.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Backfire schreef:
    Waarom hecht je zoveel waarde aan iets dat nooit levend op aarde is geweest? Een hele zoektocht starten voor een miskraam, ik vind het nogal onnozel. Het spijt me als ik koelhartig overkom, maar ik snap niet waarom het zoveel voor je betekent. Mijn moeder heeft geloof ik meerdere miskramen gehad. Ik vind het zielig voor haar, maar verder ook niets (anders was ik waarschijnlijk ook nooit geboren (cat) ).

    Voor haar en haar ouders kan de 'miskraam' wel veel betekenen. Misschien wil ze het wel doen voor haar moeder ofzo. Ik vind het een mooi gebaar dat je dit doet.


    I still think of the guitar bible.

    Milford schreef:
    (...)

    Ik wil graag het babytje graag opnieuw begraven, een plekje voor zichzelf geven. En zodat ik hem/haar ook kan opzoeken. Ook wil ik het graag voor mijn ouders doen, want ze hebben veel verdriet gehad met het verlies.


    Het zoeken is nog het halve werk. Om iemand op te graven moet je toestemming vragen bij de burgemeester. Als dat goedgekeurd is moet je het regelen met de begraafplaats. Ook kost het opgraven en herbegraven makkelijk een paar duizend euro, voor het begraven van een paar botten, want na 10 jaar is er haast niks meer van een lichaam over.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Backfire schreef:
    Waarom hecht je zoveel waarde aan iets dat nooit levend op aarde is geweest? Een hele zoektocht starten voor een miskraam, ik vind het nogal onnozel. Het spijt me als ik koelhartig overkom, maar ik snap niet waarom het zoveel voor je betekent. Mijn moeder heeft geloof ik meerdere miskramen gehad. Ik vind het zielig voor haar, maar verder ook niets (anders was ik waarschijnlijk ook nooit geboren (cat) ).


    Ik weet dat je eerlijk wilt zijn, maar dit betekend veel voor mij! Jou moeder heeft dan waarschijnlijk meerdere miskramen gehad, en waarschijnlijk weet jij wat er met de baby's gebeurt is. Ik dus niet. Ik weet alleen dat mijn ouders het babytje bij een ander graf hebben gelegd, zonder dat zij erbij waren. Ze weten niet waar en bij wie het babytje bij gelegd is. Er zat niet veel tussen mij en het babytje en daarom hecht ik er veel waarde aan. Het was toch mijn broer/zus geweest! Ik wil graag het afsluiten, voor mij en mijn ouders, om het babytje te vinden en opnieuw te begraven. Zodat ik hem/haar kan opzoeken. Want ik heb er verdriet van dat het kleine kindje nu ergens ligt bij een of ander vreemd persoon. Ik weet dat het kindje dood is en er niks van mee krijgt. Maar het is het gevoel. Het is mijn broer/zus, ik wil dat het een eigen plaatje heeft en niet ergens bij ligt. Ik kan nu misschien raar overkomen, maar het betekend veel voor me. En zo'n reactie als dit maakt me pissig. Jij weet niet hoe ik me erover voel en hoeveel waarde ik eraan hecht. Ik wil hem/haar zoeken., klaar, wat boeit mij dat jij het niets boeit. Ik zou het fijn vinden als je de volgende keer zo'n reactie voor jezelf houdt. Dank u.


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Licet schreef:
    (...)

    Het zoeken is nog het halve werk. Om iemand op te graven moet je toestemming vragen bij de burgemeester. Als dat goedgekeurd is moet je het regelen met de begraafplaats. Ook kost het opgraven en herbegraven makkelijk een paar duizend euro, voor het begraven van een paar botten, want na 10 jaar is er haast niks meer van een lichaam over.


    Dan zie ik het dan wel. Ik wil gewoon weten waar het kindje ligt, als ik dat vindt ben ik al blij genoeg. Ik heb gewoon nu een gevoel dat er iets mist. Ik heb hetzelfde mijn mijn opa's, ik heb ze nooit gekend maar zoek ze af en toe wel op op de begraafplaats. Het is gewoon prettiger als je naar de overledene kan toegaan.


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Madonna schreef:
    Als je weet in de buurt van welke stad/dorp het is, kun je een advertentie laten zetten in de plaatselijke krant. Er is wellicht familie van de persoon waar het kindje is bijgelegd die het weet.


    Bedankt! Ik vind het een goed idee (: Ik zal er eens over nadenken en als ik begin met zoeken kan ik dat altijd doen. Ik ben blij met het ideetje, en ben ook heel erg dankbaar x


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Alayna schreef:
    (...)
    Voor haar en haar ouders kan de 'miskraam' wel veel betekenen. Misschien wil ze het wel doen voor haar moeder ofzo. Ik vind het een mooi gebaar dat je dit doet.


    Bedankt, je snapt wat ik ermee bedoel. x


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain

    Alayna schreef:
    (...)
    Voor haar en haar ouders kan de 'miskraam' wel veel betekenen. Misschien wil ze het wel doen voor haar moeder ofzo. Ik vind het een mooi gebaar dat je dit doet.


    +1.
    Succes met je 'zoektocht'. (: Ik denk dat je wel wat tips hebt gekregen, ik weet namelijk nog weinig toe te voegen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    +1.
    Succes met je 'zoektocht'. (: Ik denk dat je wel wat tips hebt gekregen, ik weet namelijk nog weinig toe te voegen.


    Bedankt! Ja ik heb er al wat die ik als ik ga beginnen echt ga gebruiken. (:

    & Voor iedereen die een tip gegeven heeft: heel erg bedankt, het betekend veel voor me om het kindje te vinden. x


    I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain