• NOTE: Als je dit gaat lezen ga je hoogst waarschijnlijk denken: wow, die moet hiermee stoppen en aankomen. Als je dat van plan bent te zeggen wil ik je vragen dit gewoon niet te lezen want ik hoor het elke dag en dat helpt echt niet.

    Hallo, ik ben Christopher, ik ben 17 jaar oud en ik heb nu al 3 jaar lang zwaar ondergewicht. Dit zorgt er voor dat ik echt enorme vreetbuien heb. Ik kan echt dagenlang bijna niks eten en dat ineens super veel snacks naar binnen werken. Ik voel me dan echt zo'n sukkel. Zoals op dit moment, ik ben de hele ochtend al aan het vreten en ben nu een halve taart aan het opvreten. Als ik snack kan ik echt super veel op, maar normaal eten krijg ik niet binnen. Ik eet daarom ook nauwelijks normaal eten, behalve avondeten. En snacken doe ik dan soms heel veel. Maar als ik het doe dan is het ook heel erg. Ik weet echt niet wat ik tegen die vreetbuien moet doen.

    Heeft iemand tips tegen vreetbuien? Water drinken helpt niet zo want ik word gewoon misselijk van water. Ik kan alleen koolzuurhoudend water tegen honger drinken, maar dat hebben we momenteel niet.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Nee, ik ben niet bij de doktor geweest. Dan zou mijn moeder meemoeten en dat wil ik niet. Ze heeft al één kind met een eetstoornis gehad, ik wil het d'r niet aan doen om te zien hoe ze nog een tweede heeft.


    I look inside myself and see my heart is black.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Maar kom je dan niet heel erg aan ofzo?

    Van snacken kom je aan. In brood etc. zitten voedingsstoffen en energie die je lichaam nodig hebben om de dag mee door te komen. In snacks zit alleen maar vet en suiker. Als je goed ontbijt, luncht en avondeet en de snacks laat staan, leef je zo gezond als maar kan.


    ars moriendi

    Al eens geprobeerd fruit te eten ipv snacks? Vast wel maar goed.
    Sorry, ik weet eigenlijk niets wat je kan doen. Ik beet op mijn lip en hield mezelf bezig tot de vreetbuien over waren en zorgde dat er geen snacks in huis waren.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Al eens geprobeerd fruit te eten ipv snacks? Vast wel maar goed.
    Sorry, ik weet eigenlijk niets wat je kan doen. Ik beet op mijn lip en hield mezelf bezig tot de vreetbuien over waren en zorgde dat er geen snacks in huis waren.


    Dat is wel erg slim eigenlijk! Als ik me echt niet in kan houden ga ik gewoon fruit eten ofzo.

    EDIT: En nee heb ik nooit geprobeerd haha. Ik denk eigenlijk nooit na tijdens vreetbuien, dusja.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 14:21 ]


    I look inside myself and see my heart is black.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Van snacken kom je aan. In brood etc. zitten voedingsstoffen en energie die je lichaam nodig hebben om de dag mee door te komen. In snacks zit alleen maar vet en suiker. Als je goed ontbijt, luncht en avondeet en de snacks laat staan, leef je zo gezond als maar kan.


    Daar heb je gelijk in. Thanks!


    I look inside myself and see my heart is black.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in. Thanks!

    No problem (: Succes ermee!


    ars moriendi

    Hum, zouden die vreetbuien niet komen doordat je voor de rest weinig eet? Dus om het op te lossen: eet drie keer per dag op ongeveer vaste tijdstippen een maaltijd met een of twee snacks tussendoor, ook al heb je dan misschien geen honger. Zo wen je jezelf een normaal eetpatroon aan en doordat je normaal eet zullen die vreet buien was verdwijnen


    quidquid excusatio prandium pro

    Als het je niet lukt om zelf een normaal eetpatroon te krijgen kun je altijd naar de huisarts gaan en daar om advies vragen. Zelf zou ik je aanraden om in ieder geval drie maaltijden per dag te eten. Dus ontbijt, lunch en avondeten. Wat ook wel is helpt als je honger hebt, is om heel veel kauwgom te eten. Ik heb ergens gelezen dat je maag het seintje 'vol' krijgt als je aan het kauwen bent, dus mischien dat het helpt. Of probeer eens andere snoepjes waar je lang mee doet. Als je een keelsnoepje in je mond doet, duurt het ook even voordat die op is. Dat is in ieder beter dan een hele taart wegwerken toch ;p


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Maar kom je dan niet heel erg aan ofzo?

    Nope,
    Omdat ik juist goed eet heb ik gewoon de juiste stoffen om de dag door te komen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    MicroCuts schreef:
    Nee, ik ben niet bij de doktor geweest. Dan zou mijn moeder meemoeten en dat wil ik niet. Ze heeft al één kind met een eetstoornis gehad, ik wil het d'r niet aan doen om te zien hoe ze nog een tweede heeft.


    Ga dan zodra je 18 bent, dan hoeft je moeder het niet te weten. Dan heb je ook gelijk een termijn om professionele hulp te zoeken als het niet verbeterd.


    quidquid excusatio prandium pro

    Je moeder hoeft het niet te weten hoor..
    Ik ben ook naar de huisarts geweest en ik heb het nog nagevraagd, de huisarts heeft een zwijgplicht als jij dat wilt.
    Bovendien heb ik ook een afspraak gemaakt bij de diëtiste, en niemand weet ervan.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Nou, wat heftig voor je zeg. :(

    Ik heb zelf ook een eetstoornis gehad, en dat was een hele lastige periode. Ik ben toen naar de huisarts geweest en daar heb ik hele handige tips gekregen. Veel water drinken, want dat maakt je vol. Gezonde voeding nemen. Ipv chips of chocola neem je een appel of perzik, ook kun je jezelf afleiden door iets anders te doen, gamen, muziek luisteren, tekenen, met mensen bellen, schrijven, sporten, ga maar door. :)
    Het is lastig om ermee om te gaan, maar als je eenmaal een methode voor jezelf hebt dat werkt, dan gaat het een stuk makkelijker.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    LunarFlower schreef:
    Je moeder hoeft het niet te weten hoor..
    Ik ben ook naar de huisarts geweest en ik heb het nog nagevraagd, de huisarts heeft een zwijgplicht als jij dat wilt.
    Bovendien heb ik ook een afspraak gemaakt bij de diëtiste, en niemand weet ervan.


    Jup. Tot je 18e is er nog wel een beetje een grijs gebied maar zeker na je 18e mag je meoder het niet te weten komen via de arts.


    quidquid excusatio prandium pro

    nerveus schreef:
    Nou, wat heftig voor je zeg. :(

    Ik heb zelf ook een eetstoornis gehad, en dat was een hele lastige periode. Ik ben toen naar de huisarts geweest en daar heb ik hele handige tips gekregen. Veel water drinken, want dat maakt je vol. Gezonde voeding nemen. Ipv chips of chocola neem je een appel of perzik, ook kun je jezelf afleiden door iets anders te doen, gamen, muziek luisteren, tekenen, met mensen bellen, schrijven, sporten, ga maar door. :)
    Het is lastig om ermee om te gaan, maar als je eenmaal een methode voor jezelf hebt dat werkt, dan gaat het een stuk makkelijker.


    Wat goed dat je er weer bovenop bent dan (toch?). Dat zijn inderdaad goede tips, dankje. Ik ga altijd piano spelen tegen de honger. Eigenlijk speel ik altijd piano, honger of niet, haha. Maarja dat helpt erg veel. Alleen heb ik bij mn pa geen keyboard en wel een enorme vreetkast. Haha. Dat gaat altijd mis hier.


    I look inside myself and see my heart is black.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ga dan zodra je 18 bent, dan hoeft je moeder het niet te weten. Dan heb je ook gelijk een termijn om professionele hulp te zoeken als het niet verbeterd.


    Thanks voor de tip! Zal ik doen. Ik word dit jaar toch 18 en tegen die tijd woon ik (gelukkig) niet meer thuis. Moet lukken.


    I look inside myself and see my heart is black.