Tja, het is vast heel apart om te lezen wat voor hulp ik zoek. Komt 'ie:
Ik lees van Karen Armstrong het boek ''Een geschiedenis van God''. Mijn vader tipte dit boek nadat ik zei dat ik graag zou willen weten en uitgelegd krijg hoe het jodendom, christendom en de islam nu precies zijn ontstaan, zo verweven met elkaar zijn et cetera. Wij hebben thuis de Nederlandse vertaling van zowel de Bijbel, de Koran als de Tora, maar ik weet niet of het de beste manier is om alle godsboeken te lezen en dan zelf mijn punten eruit te halen. Ik wil ze inderdaad eens lezen, maar ik denk niet dat dit het juiste lectuur is voor wat ik precies zoek, ook qua data en voetnoten etc. Ik wil keiharde feiten. Ik doe een persoonlijk ''onderzoek'', puur uit eigen interesse, en ik vraag mij af WIE er allemaal werken, lectuur, geschriften e.d. weet en hier kan posten die mij kunnen helpen bij wat ik zoek en wil vinden voor mijn ''onderzoek''.
Voor de duidelijkheid: Ik zoek boeken, werken, lectuur etc. die (beknopte) informatie bevatten (die, als het even kan, weinig beschouwingen bevatten) over het ontstaan van het jodendom, christendom en islam en hun verweving aan elkaar. Ik zou graag jaartallen, feiten etc. in de lectuur lezen. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
*Ik heb jullie hulp nodig!
[ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 15:31 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife