• Tja, het is vast heel apart om te lezen wat voor hulp ik zoek. Komt 'ie:

    Ik lees van Karen Armstrong het boek ''Een geschiedenis van God''. Mijn vader tipte dit boek nadat ik zei dat ik graag zou willen weten en uitgelegd krijg hoe het jodendom, christendom en de islam nu precies zijn ontstaan, zo verweven met elkaar zijn et cetera. Wij hebben thuis de Nederlandse vertaling van zowel de Bijbel, de Koran als de Tora, maar ik weet niet of het de beste manier is om alle godsboeken te lezen en dan zelf mijn punten eruit te halen. Ik wil ze inderdaad eens lezen, maar ik denk niet dat dit het juiste lectuur is voor wat ik precies zoek, ook qua data en voetnoten etc. Ik wil keiharde feiten. Ik doe een persoonlijk ''onderzoek'', puur uit eigen interesse, en ik vraag mij af WIE er allemaal werken, lectuur, geschriften e.d. weet en hier kan posten die mij kunnen helpen bij wat ik zoek en wil vinden voor mijn ''onderzoek''.

    Voor de duidelijkheid: Ik zoek boeken, werken, lectuur etc. die (beknopte) informatie bevatten (die, als het even kan, weinig beschouwingen bevatten) over het ontstaan van het jodendom, christendom en islam en hun verweving aan elkaar. Ik zou graag jaartallen, feiten etc. in de lectuur lezen. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. =)

    *Ik heb jullie hulp nodig! :)

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 15:31 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb zelf ook eens zoiets mogen doen, en had toen ontzettend veel aan deze boeken. Alleen zijn ze wel in het Engels en ik weet niet zeker of ze in het Nederlands te krijgen zijn. Maar misschien heb je er iets aan :)

    A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity and Islam - Karen Armstrong (waarschijnlijk dezelfde die je nu leest.)
    A History of the Jews - Paul Johnson
    History of Christianity - Paul Johnson
    Christianity: The First Three Thousand Years - Diarmaid MacCulloch
    The Origin and Evolution of Religion - Albert Churchward, Paul Tice
    Jerusalem: One City, Three Faiths - Karen Armstrong
    World Religions: The Great Faiths Explored & Explained - John Bowker

    Dit zijn 2 hele goede boeken, maar wel ontzettend droog en academisch geschreven.
    The Oxford Dictionary of World Religions - John Bowker
    The HarperCollins Dictionary of Religion - The American Academy of Religion

    Discovery Channel heeft ook heel veel series gemaakt over dit onderwerp, die misschien ook wel leuk zijn om te kijken. Je kunt ze meestal wel vinden op internet.

    hellgirl1417 schreef:
    Ik heb zelf ook eens zoiets mogen doen, en had toen ontzettend veel aan deze boeken. Alleen zijn ze wel in het Engels en ik weet niet zeker of ze in het Nederlands te krijgen zijn. Maar misschien heb je er iets aan :)

    A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity and Islam - Karen Armstrong (waarschijnlijk dezelfde die je nu leest.)
    A History of the Jews - Paul Johnson
    History of Christianity - Paul Johnson
    Christianity: The First Three Thousand Years - Diarmaid MacCulloch
    The Origin and Evolution of Religion - Albert Churchward, Paul Tice
    Jerusalem: One City, Three Faiths - Karen Armstrong
    World Religions: The Great Faiths Explored & Explained - John Bowker

    Dit zijn 2 hele goede boeken, maar wel ontzettend droog en academisch geschreven.
    The Oxford Dictionary of World Religions - John Bowker
    The HarperCollins Dictionary of Religion - The American Academy of Religion

    Discovery Channel heeft ook heel veel series gemaakt over dit onderwerp, die misschien ook wel leuk zijn om te kijken. Je kunt ze meestal wel vinden op internet.


    Engels is geen probleem, liefst Nederlands dat wel - dat is veel sterker dan mijn Engels, maar ik kan ook prima mijn weg in Engels vinden. Heel erg bedankt voor de tips en ik ga kijken of ik in papa's boekenkast deze werken kan vinden, bij de bieb en De Slegte! Top! =)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Hulp.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Hulp.


    Zie beginbericht bij het *.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife