• Ik wil sinds ik 9 ben al fotograaf worden, inmiddels wil ik me richten op sportfotografie. Nu ben ik gestopt met de opleiding fotografie -persoonlijke shit-, maar het lag me ook niet zo zeer omdat je daar meer gericht word om een eigen bedrijf beginnen. Ook bij andere fotografieopleiding ziet het er naar uit dat ze hetzelfde doen.
    Nu heb ik het ook altijd leuk gevonden om kleuterjuf te worden maar daarvoor wil ik liever niet via MBO Onderwijsassistent naar de PABO gaan.
    Sprinthavo is nog een optie, maar daar zit ik ook twee jaar aan vast door mijn vmbo-tl diploma, volgens Drenthe College. Vorig jaar heb ik havo ook al niet gehaald, waarschijnlijk had ik toch voor pretpakket (cultuur en maatschappij) moeten kiezen. Dan zal ik ditkeer wel voor die pakket kiezen, maar ik heb dan al 2 jaar geen Duits gehad (der, die en das vind ik moeilijk) en de Franse taal is helemaal vervaagd bij mij. Ondertussen kan ik nog altijd fotografiecursussen volgen. Maar van mijn collega hoorde ik dat een sprinthavo duur is.

    Dus (zelfde) opleiding fotografie opnieuw doen of sprinthavo? Ik ga niet eeuwig fulltime bij de McDonald's werken


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ben ik echt de enige die CM wel een pretpakket vind? Ik voer geen drol uit op school en ik sta alleen maar zevens..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Odina schreef:
    Ben ik echt de enige die CM wel een pretpakket vind? Ik voer geen drol uit op school en ik sta alleen maar zevens..

    Ik vind dat ook, hoewel ik het niet heb. Dan zou ik tenminste niet met economie hoeven sukkelen, ugh.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Odina schreef:
    Ben ik echt de enige die CM wel een pretpakket vind? Ik voer geen drol uit op school en ik sta alleen maar zevens..

    Ik deed N&T en ik weet 100% zeker dat N&T veel moeilijker is.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2013 - 23:08 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Odina schreef:
    Ben ik echt de enige die CM wel een pretpakket vind? Ik voer geen drol uit op school en ik sta alleen maar zevens..
    Ik had C/EM, deed geen moer en heb m'n VWO gehaald met alleen maar voldoendes :P


    Life is hard and then we die

    Cool! Ik wil ook echt supergraag fotograaf worden, maar heb 't geld er niet voor om een opleiding ervoor te doen. :'x

    Maargoed. Ik weet het ook niet echt? Je moet jezelf ook de vraag stellen dat je die opleiding afmaakt. Anders is het alsnog zonde, lijkt me.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nythau schreef:
    Cool! Ik wil ook echt supergraag fotograaf worden, maar heb 't geld er niet voor om een opleiding ervoor te doen. :'x

    Maargoed. Ik weet het ook niet echt? Je moet jezelf ook de vraag stellen dat je die opleiding afmaakt. Anders is het alsnog zonde, lijkt me.


    Geld zal voor mij ook niet makkelijk zijn. Voor professionele sportfotografie heb je eens lens nodig waarvan je een auto kunt betalen. En ja, hoe zit het met de techniek in de toekomst? Ik ben ook gewoon bang dat ik door de groeiende techniek weinig verdienste heb aan fotografie. En zijn ze me nog wel nodig op de basisschool door de bezuinigingen van de overheid? Dat zijn dingen dat me nu al bang maakt.
    Ik ga gewoon beide beroepen uitvoeren (cat)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    ASTRONAUTx schreef:
    (...)

    ja kom gezellig weer bij mij op school. Volgendjaar heb je een andere klas, misschien dat het daar wellicht ook beter van word.


    Je bent nog niet van me af. Of misschien ook wel door de stages.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Drenthe college? Lol woon jij ook in Emmen? ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Vagebond schreef:
    Drenthe college? Lol woon jij ook in Emmen? ^^


    Nope. Ik woon in Nieuw-Balinge. Emmen is kut qua verbinding :p


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik heb zelf N&G Havo, maar geen talen -hip hip hooray-

    Maar is er niet nog een andere fotografie-opleiding?

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 16:12 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Ik heb zelf N&G Havo, maar geen talen -hip hip hooray-

    Maar is er niet nog een andere fotografie-opleiding?


    Andere fotografie-opleidingen zijn mij te ver weg. Dan kan ik wel op kamers wonen, maar dan moet ik erg veel op mijn centen letten, dan sta ik waarschijnlijk binnen 4 maanden al in het rood


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Waarom niet fulltime bij de Mac, weet je hoe leuk dat is? *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Monterrey schreef:
    Waarom niet fulltime bij de Mac, weet je hoe leuk dat is? *O*


    Een halfjaar full-time is wel genoeg. Ik ben eindelijk van de BOP af, na anderhalf jaar --'


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Girolski schreef:
    (...)

    Een halfjaar full-time is wel genoeg. Ik ben eindelijk van de BOP af, na anderhalf jaar --'
    Ik moest één dag friet, toen keuken, toen lobby en nu counter, hehehe


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Monterrey schreef:
    (...)Ik moest één dag friet, toen keuken, toen lobby en nu counter, hehehe


    Velen beginnen met de friet, ik werd gelijk op BOP gedumpt. Al eens HAVI gedaan? Ik zie het als betaalde fitness :')


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~