• Ik wil sinds ik 9 ben al fotograaf worden, inmiddels wil ik me richten op sportfotografie. Nu ben ik gestopt met de opleiding fotografie -persoonlijke shit-, maar het lag me ook niet zo zeer omdat je daar meer gericht word om een eigen bedrijf beginnen. Ook bij andere fotografieopleiding ziet het er naar uit dat ze hetzelfde doen.
    Nu heb ik het ook altijd leuk gevonden om kleuterjuf te worden maar daarvoor wil ik liever niet via MBO Onderwijsassistent naar de PABO gaan.
    Sprinthavo is nog een optie, maar daar zit ik ook twee jaar aan vast door mijn vmbo-tl diploma, volgens Drenthe College. Vorig jaar heb ik havo ook al niet gehaald, waarschijnlijk had ik toch voor pretpakket (cultuur en maatschappij) moeten kiezen. Dan zal ik ditkeer wel voor die pakket kiezen, maar ik heb dan al 2 jaar geen Duits gehad (der, die en das vind ik moeilijk) en de Franse taal is helemaal vervaagd bij mij. Ondertussen kan ik nog altijd fotografiecursussen volgen. Maar van mijn collega hoorde ik dat een sprinthavo duur is.

    Dus (zelfde) opleiding fotografie opnieuw doen of sprinthavo? Ik ga niet eeuwig fulltime bij de McDonald's werken


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Mmm, ik denk toch dat de keus bij jezelf ligt, wij kunnen je niet zeggen wat je moet doen, dat moet je zelf beslissen. Toch moet je ook Havo C&M niet onderschatten, het wordt vaak inderdaad wel aangeduid met 'pretpakket' , maar geloof me, ook C&M is erg zwaar... Succes nog met je keuze!


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Mmm, ik denk toch dat de keus bij jezelf ligt, wij kunnen je niet zeggen wat je moet doen, dat moet je zelf beslissen. Toch moet je ook Havo C&M niet onderschatten, het wordt vaak inderdaad wel aangeduid met 'pretpakket' , maar geloof me, ook C&M is erg zwaar... Succes nog met je keuze!


    True. Succes met het maken van je keuze!


    You are beautiful, you are love.

    Anarose schreef:
    Mmm, ik denk toch dat de keus bij jezelf ligt, wij kunnen je niet zeggen wat je moet doen, dat moet je zelf beslissen. Toch moet je ook Havo C&M niet onderschatten, het wordt vaak inderdaad wel aangeduid met 'pretpakket' , maar geloof me, ook C&M is erg zwaar... Succes nog met je keuze!


    Hier ben ik het ook mee eens. Doe waar je hart licht, wat bij jou voelt als goed. En onderschat C&M echt niet, want dat is zwaarder dan je denkt. Good luck!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Anarose schreef:
    Mmm, ik denk toch dat de keus bij jezelf ligt, wij kunnen je niet zeggen wat je moet doen, dat moet je zelf beslissen. Toch moet je ook Havo C&M niet onderschatten, het wordt vaak inderdaad wel aangeduid met 'pretpakket' , maar geloof me, ook C&M is erg zwaar... Succes nog met je keuze!


    •*• Lululu •*•

    Ze zeiden van mijn profiel ook dat het een pretpakket was... Niet dus. :'D
    De talen zijn lastig, onderschat ze niet!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik ga meer informatie over sprinthavo zoeken en de pretpakket. Duits kan ik nog steeds spreken, verstaan en lezen, maar grootste struikelbrok word toch wel der die en das. Bedankt voor de reacties ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Jemig, Cm is echt geen pretpakket hoor, ik zou het niet onderschatten als ik jou was, want dan kom je van een koude kermis thuis.


    Tijd voor koffie.

    Ik zou de havo hoe dan ook niet onderschatten, het is moeilijk genoeg. En wat is er mis met het traject via de MBO? Het is - denk ik - nu het verstandigst dat je je richt op het behalen van een diploma, als je havo weer niet haalt ben je nog nergens en dat zou ook jammer zijn. Probeer anders iets op MBO te vinden wat je wel leuk lijkt?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Aangezien je het op mbo niet leuk vond, gheh, snap ik wel dat je dat liever niet wilt. Maar als je nu wat gaan doen waar je later spijt van krijgt, is dat ook jammer. En omdat je zegt dat je al sinds je 9e fotograaf wilt worden zou ik toch me liever daar op willen richten. Maargoed. Moet je helemaal zelf weten natuurlijk! (:


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Zijn er geen alternatieven voor een opleiding fotografie? Ook niet in andere steden? Aangezien je zegt dat dat je passie is, al sinds je negende, zou ik daarvoor gaan. En anders, C&M is sowieso een pretpakket. Met je keuzevakken kan je het zo makkelijk maken als je wilt, en zit je niet vast aan economie. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Cloelia schreef:
    Ik zou de havo hoe dan ook niet onderschatten, het is moeilijk genoeg. En wat is er mis met het traject via de MBO? Het is - denk ik - nu het verstandigst dat je je richt op het behalen van een diploma, als je havo weer niet haalt ben je nog nergens en dat zou ook jammer zijn. Probeer anders iets op MBO te vinden wat je wel leuk lijkt?


    26 - 02 - '16

    Ik ga toch weer naar dezelfde opleiding. Als ik slaag, heb ik in ieder geval het bewijs dat ik een eigen bedrijf mag beginnen, dan heb ik op dat moment er misschien nog geen behoefte aan, maar misschien later wel en dan hoef ik daar geen cursus meer voor te doen. De PABO kan ik dan ook elk moment doen.
    Maar misschien denk ik morgen weer anders :')


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Girolski schreef:
    Ik ga toch weer naar dezelfde opleiding. Als ik slaag, heb ik in ieder geval het bewijs dat ik een eigen bedrijf mag beginnen, dan heb ik op dat moment er misschien nog geen behoefte aan, maar misschien later wel en dan hoef ik daar geen cursus meer voor te doen. De PABO kan ik dan ook elk moment doen.
    Maar misschien denk ik morgen weer anders :')


    ja kom gezellig weer bij mij op school. Volgendjaar heb je een andere klas, misschien dat het daar wellicht ook beter van word.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Haha hallo collega, ik werk ook bij de McDonald's
    Ik snap het niet helemaal maar ik zou als ik jou was sprinthavo doen.. Altijd handig voor als je later toch geen fotografie wilt doen.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    ik zou C&M nou niet echt een pretpakket noemen, want dat doen ze alleen maar omdat er drama/handvaardigheid of tekenen in zit.. (plus niet perse wiskunde)
    Maar die talen...


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."