• Haay,

    ik zit nu in het laatste jaar middelbare school en moet dus volgend jaar gaan beslissen wat ik ga doen.
    Maar ik twijfel zo hard, op kot gaan of niet op kot gaan. Het moeilijke is dat ik helemaal geen voorkeur heb, het is eerder fifty fifty.
    Ik heb al een heleboel voor- en nadelen afgewogen en ik kom er maar niet uit.
    Als ik op kot zou gaan, dan is het samen met mijn vriendje en dat lijkt dus heel erg leuk.
    Nu bestaat dan weer het risico dat we meer ruzie zouden maken, etc.
    Langs de andere kant is het zeer handig en dicht bij school, maar nergens beter dan thuis?
    En is het wel veilig om als meisje een uur op de trein te zitten naar en van Brussel?

    Heeft iemand ervaringen? Tips? Voor of nadelen?
    Want ik kom er maar niet uit !

    Ga op kamers! Ik raad het iedereen aan :'D


    -

    Genius schreef:
    Ga op kamers! Ik raad het iedereen aan :'D

    This ^ Echt, je leert er zoveel van.. en beter nog.. zoveel vrijheid, no limits. :'D


    ars moriendi

    In je beginpost zie ik eigenlijk alleen maar voordelen, dus ik zeg; waarom zou je het niet proberen, je kunt eventueel altijd nog terug?


    Bad decisions make good stories.

    ik ga nog niet gelijk op kamers volgend jaar. Ik heb wel best een lange reistijd maar mij is aangeraden om eerst wat mensen te leren kennen en via via een kamer te krijgen. Dit vind ik zelf ook fijner omdat ik dan niet bij wildvreemde kom en er dan al een beetje aan gewend ben. Maar ik wil het sowieso wel haha


    It's like I'm finally awake - One Direction.

    Ik zou op kot gaan als ik jou was, op de trein valt het best wel mee, ik ben ook al enkele keren in mijn uppie van Antwerpen naar Brussel gereisd, en zonder echt veel problemen. :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Stiekem heb je onderbewust de keuze al gemaakt en er is niets wat wij kunnen zeggen om dat te veranderen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Probeer het eerst even op kamers, daarna kun je altijd weer terug. (;
    Tja, ik ga denk ik het eerste jaar nog niet op kamers, want het kost mij echt heel veel geld en ik ben wel iemand die van een luxe leven houdt, haha.
    Besides, ik ga in het derde jaar naar Engeland en daar ben ik eigenlijk voor aan het sparen. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Het punt is; je kunt altijd op kamer gaan. Wacht gewoon tot je het zeker weet. Laat je adviseren, kijk naar de kosten, en beslis als je het zeker weet.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 20:39 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik zit op kot in Brussel. Ik vind het echt geweldig om op kot te zitten, maar ik raad je sterk aan om geen kot te delen. Ook niet met je vriendje. Je gaat 'm echt vlug beu geraken, sorry dat ik het zo zeg. Er gaat gezever van komen en sowieso ruzie. Dat is zo voorspelbaar. Beter is het om allebei op kot te gaan, niet te ver van elkaar. Dan kunnen jullie elkaar heel veel zien, ook bij elkaar blijven slapen enzo aangezien er geen gezeur is van je ouders, maar heb je ieder ook je eigen privacy voor als jij eens vriendinnen wilt uitnodigen of hij wat vrienden. Het is ook veel beter voor het studeren, anders gaan jullie elkaar storen.

    Verder wil ik nog zeggen dat koten in Brussel vrij duur zijn, dus begin op tijd met zoeken en zorg dat je niet in teveel kosten gaat vallen. Let bij het zoeken naar een kot er vooral op of energie, water, internet, ... al in de prijs inbegrepen is of niet. Ook wat voor soort contract. 10maanden komt zoveel goedkoper uit en in juli en augustus heb je je kot toch niet nodig.

    Als je nog vragen hebt omtrent op kot zitten in Brussel, just ask!

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 21:00 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Licet schreef:
    Het punt is; je kunt altijd op kamer gaan. Wacht gewoon tot je het zeker weet. Laat je adviseren, kijk naar de kosten, en beslis als je het zeker weet.


    26 - 02 - '16

    Kot no limit!


    Yoww =3

    Lijkt mij echt helemaal niks om samen te wonen met een partner. Maar alleen ook niet. My mind works in mysterious ways.
    Kamers kosten wel geld en das geen probleem.... als je 't hebt :].


    No growth of the heart is ever a waste

    En is het wel veilig om als meisje een uur op de trein te zitten naar en van Brussel?

    Dat vind ik echt geen argument. Daar is echt niets aan. Tuurlijk is dat veilig, en als je je daar niet veilig voelt, dan ga je gewoon naar een andere coupe.
    Nou om 11 's avonds lijkt me enkel het station niet zo veilig in Brussel, maar van de trein moet je sowieso niet zoveel schrik hebben.=)

    Als ik jou was zou'k wel op kot gaan, maar niet met je vriendje. Wat heb je daar nu al aan als je direct al een soort van gaat samenwonen. Je kan beter apart op kot gaan, dan heb je je vrijheid nog!:D Je bent nog maar 18 of wordt nog 18 ofzo, dus je moet nog genieten van je vrijheid! En profiteren dat je niet constant op elkaars kop zit te kijken! :D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Als ik jou was zou ik gewoon op kamers gaan. Van iedereen in mijn omgeving die het doet hoor ik enkel goede verhalen. Je beleeft dan tooch wel echt meer het studentenleven. Echter zou ik niet op kamers gaan met je vriendje, daar kan gewoon enkel gedonder van komen. het is overigens wel erg leuk om in een studentenhuis te zitten, naar verluid, maar dat hangt er overigens wel vanaf wat voor persoon je bent.

    Echter is het natuurlijk wel jouw besluit en zou je, je niet teveel moeten laten beinvloeden door anderen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.