• Hoi!

    Ik ben 15 jaar en (ongeveer) 1.55m lang, en ik vind het enorm irritant.
    Bij concerten kan ik niks zien, klasgenoten irriteren me ermee en ik heb schoenmaat 34/35. Wat ik waarschijnlijk nog wel het ergst vind want ik heb een enorme schoenenverslaving ;3. Leuk hoor, schoenen die beginnen met maat 36 -.-

    Heeft er iemand ervaring met groeihormonen? Zou ik die nog kunnen gebruiken? Mijn groeischijven zijn namelijk nog niet gesloten, en internet research zei dat als die gesloten het niet meer kan. Maar misschien dat er iemand ervaring mee heeft? :)

    xx


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Een jongen uit mijn klas gebruikt ook groeihormonen, maar sorry, geen idee.


    26 - 02 - '16

    Ik heb drie jaar lang groeihormonen gespoten. Als ik zo kijk, nee jij zou geen groeihormonen kunnen krijgen. Ten eerste is je lengte niet dramatisch klein (ik ben 1.53) en ten tweede, je bent te oud. Daarmee had je moeten beginnen rond de leeftijd van zes jaar. Ik begon ermee toen ik twaalf was en toen was ik al te oud. Bovendien zijn die dingen echt ongelooflijk duur, een ampul kost ruim 600/800 euro en daar doe je een week mee. Dus je zou het zelf niet kunnen betalen en dan moet zo'n raad beslissen of je klein genoeg bent, dan krijg je die dingen vergoed, anders niet. Ik moest altijd elke drie maanden naar een academisch ziekenhuis voor onderzoek en bloed te prikken, anders krijg je dat ook niet vergoed.
    Dus, helaas. Dat zal er voor jou niet inzitten en iedere dokter zal je hetzelfde vertellen. Maar als je nog vragen hebt, kun je ze aan me stellen. Ik heb er ook nog een spreekbeurt over gehouden in groep 8 dus ik weet er wel wat van (:


    Take risks and conquer your fears.

    Cahanagh schreef:
    Hoi!

    Ik ben 15 jaar en (ongeveer) 1.55m lang, en ik vind het enorm irritant.
    Bij concerten kan ik niks zien, klasgenoten irriteren me ermee en ik heb schoenmaat 34/35. Wat ik waarschijnlijk nog wel het ergst vind want ik heb een enorme schoenenverslaving ;3. Leuk hoor, schoenen die beginnen met maat 36 -.-

    Heeft er iemand ervaring met groeihormonen? Zou ik die nog kunnen gebruiken? Mijn groeischijven zijn namelijk nog niet gesloten, en internet research zei dat als die gesloten het niet meer kan. Maar misschien dat er iemand ervaring mee heeft? :)

    xx


    Ja nou ik heb het omgedraaid, ik steek boven iedereen uit wat opzich geen probleem is. Het probleem is dat ik maat 42 heb en de leuke schoenen meestal net tot maat 41 gaan of zelfs maar 40.


    You were born original, don't die as a copy.

    Zelf met maat 36 is het leven zwaar. In die maat zijn altijd de minste schoenen in de uitverkoop.
    Ik zou geen groeihormonen nemen. Ze hebben het bij mij overwogen, omdat ik klein ben gebleven wegens overmatig gebruik van antibiotica toen ik jonger was. Maar ze hebben het niet gedaan, omdat als ik later zou willen sporten, ik schuldig zou zijn aan doping gebruik. Groeihormonen staan op de lijst, maakt niet uit wanneer je ze hebt genomen. Bovendien kan het veel complicaties geven, denk aan het verstoren van je natuurlijke balans. Als ik jou was zou ik het er even met je huisarts over hebben. Vragen naar de mogelijkheden en bijwerkingen.
    Rare vraag, maar ben je al ongesteld?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Nee sorry, ik heb er geen ervaring mee. Ach, de kans is reëel dat je in een keer een groeispurt ondergaat, maak je maar niet zo druk. :)


    Bad decisions make good stories.

    Ik ben nu 158 en 19 jaar. Ik heb nooit groeihormonen geregen. Het is aan de ene kant wel heel vervelend. Maar Ik kan er over het algemeen goed mee leven. Ik heb ook een onwijze schoenen tic en heb maar 35/36 hoge hakken beginnen vaak pas bij 37. Dus het is voor mij ook vrij lastig. Daarvoor kan je het beste in het buitenland schoenen kopen. Nederlanders zijn gewoon een heel lang volk.

    Ik zou er gewoon mee proberen te leven! Ik heb het ook een hele tijd vervelend gevonden. Maar ik kan er niet veel aan veranderen.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Volgens mij ben je daar al behoorlijk oud voor. Verder gebruik je dan medicatie waardoor je bijwerkingen zult krijgen. Tot slot kan de behandeling duur zijn en ik weet niet of het vergoed word door de verzekering.

    Oftewel: Wtf vraag je het aan een stel pubermeisjes, ga praten met je ouders en met de huisarts.


    quidquid excusatio prandium pro

    Y U No ask doc? Jeweet, lui die daar verstand van hebben. Je kan trouwens wel op de kinderafdeling terecht - doet mijn klasgenoot die ongeveer even lang is als jij ook. Daar hebben ze best vette kleding en dan denk ik soms wel es: fuuu wish I were shorter.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    Y U No ask doc? Jeweet, lui die daar verstand van hebben. Je kan trouwens wel op de kinderafdeling terecht - doet mijn klasgenoot die ongeveer even lang is als jij ook. Daar hebben ze best vette kleding en dan denk ik soms wel es: fuuu wish I were shorter.


    Bovendien is die kleding vaak ook nog goedkoper, scheelt je bakken met geld waarmee je bijv. sieraden kan kopen c:


    26 - 02 - '16

    Ik ben bijna 18 en ik ben 1m50. Een echte dwerg haha. Het kan dus nog altijd erger, maar nee ik heb geen ervaring met groeihormonen en ik zou het ook niet willen. Hoewel ik ook wel dagelijks geplaagd word, ik ben hoe ik ben en ik zal altijd klein zijn. Mensen schatten me 14 terwijl ik 18 ben. Maar ik zou zeggen, als je er geen last van hebt, accepteer het dan, je bent uniek :'D

    Junns schreef:
    Zelf met maat 36 is het leven zwaar. In die maat zijn altijd de minste schoenen in de uitverkoop.
    Ik zou geen groeihormonen nemen. Ze hebben het bij mij overwogen, omdat ik klein ben gebleven wegens overmatig gebruik van antibiotica toen ik jonger was. Maar ze hebben het niet gedaan, omdat als ik later zou willen sporten, ik schuldig zou zijn aan doping gebruik. Groeihormonen staan op de lijst, maakt niet uit wanneer je ze hebt genomen. Bovendien kan het veel complicaties geven, denk aan het verstoren van je natuurlijke balans. Als ik jou was zou ik het er even met je huisarts over hebben. Vragen naar de mogelijkheden en bijwerkingen.
    Rare vraag, maar ben je al ongesteld?


    ja, in augustus alweer 2 jaar. bahbah.


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Qiayau schreef:
    Ik ben nu 158 en 19 jaar. Ik heb nooit groeihormonen geregen. Het is aan de ene kant wel heel vervelend. Maar Ik kan er over het algemeen goed mee leven. Ik heb ook een onwijze schoenen tic en heb maar 35/36 hoge hakken beginnen vaak pas bij 37. Dus het is voor mij ook vrij lastig. Daarvoor kan je het beste in het buitenland schoenen kopen. Nederlanders zijn gewoon een heel lang volk.

    Ik zou er gewoon mee proberen te leven! Ik heb het ook een hele tijd vervelend gevonden. Maar ik kan er niet veel aan veranderen.


    Ik heb verschillende sites gevonden waar ze hakken hebben voor maat 33 t/m 43, http://www.petitefeet.nl/kleinemaatpump.html :3
    Jammer genoeg zijn de meeste verschrikkelijk duur :(


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    RainbowDash schreef:
    Volgens mij ben je daar al behoorlijk oud voor. Verder gebruik je dan medicatie waardoor je bijwerkingen zult krijgen. Tot slot kan de behandeling duur zijn en ik weet niet of het vergoed word door de verzekering.

    Oftewel: Wtf vraag je het aan een stel pubermeisjes, ga praten met je ouders en met de huisarts.


    Ik kan mijn ouders die geen groerhormonen hebben gebruikt moeilijk vragen om ervaring?


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik ben ook 1m55 lang en ik ben 16 (maandag 17) jaar. Maat 37 voor schoenen en maat 32/34 voor kleding (dus XS), en ik heb er geen problemen mee. Soms word ik door mijn lengte jonger geschat, maar dat maakt me echt helemaal niets uit. Ik weet dat ik toch niet meer zoveel groei. Misschien zit het in je familie? Mijn ouders zijn wel lang (allebei rond de 1.75) maar mijn oma is ook maar 1.60 lang, en dat terwijl ze al krimpt xD Dus daar kan het aan liggen en als je eenmaal ongesteld bent geworden groei je helemaal niet meer zoveel. Ik zou geen groeihormoon nemen, omdat je vaak nog wel beetjes groeit tot je ongeveer 21 jaar bent. Dus ik zou tot dan nog even afwachten. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    1,55 valt toch wel mee? Ik ben 15 en ik ben 1,60. En als je groeidingetjes niet helemaal dicht zijn, dan is er toch nog een kans dat je opeens een groeispurt krijgt? Ik groei ook niet meer maar ik hoef ook niet opeens heel groot te worden.