• Binnen mijn vriendinnengroep is er altijd gedoe. En nu wordt ik het een beetje zat, daarom hoop ik dat jullie misschien een goed advies hebben!

    Wij zijn met negen meiden. Nu willen we met z'n negenen op examenreis, maar liggen de interesses nogal verschillend. Ook wordt er over alles moeilijk gedaan, kamer groepjes, regels, welke vluchten, welk appartement, etc. Er is dus net besloten dat één iemand niet meegaat, omdat zij totaal andere dingen wil dan de rest. Daar is ze het zelf ook mee eens, maar voor mij voelt het toch als een soort van buitensluiten tegenover haar.
    Dan zijn er heel veel onderlinge irritaties, die ervoor zorgen dat er continu kleine groepen zijn en er altijd mensen worden buitengesloten. Iemand anders en ik passen zich altijd aan, waardoor de grote problemen een beetje worden voorkomen. Dit aanpassen ben ik nu een beetje zat, omdat ik ook wel eens wil doen wat ik zelf graag wil en vooral met wie ik dat wil. Maar er zijn drie mensen bij die heel koppig zijn en altijd hun eigen zin doordrijven. Wanneer dat niet gebeurt, worden ze chagrijnig of proberen ze je om te praten.
    En het meest vervelende is dat die mensen de hele tijd roepen 'Ik pas me altijd aan. Ik heb daar nu geen zin in.' Terwijl ze het altijd zo verdraaien, dat zij hun zin krijgen en iemand anders zich aanpast. Daardoor passen zij zich in de praktijk eigenlijk nooit aan.
    Heeft iemand een goed advies hoe wij dit kunnen oplossen en toch gezellig op examenreis kunnen gaan?

    Een buitenstaander heeft op dit soort dingen toch een andere kijk. Daarom zou het heel erg helpen als iemand zijn mening of een advies geeft!
    Alvast heel erg bedankt! <3


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Gewoon twee opties organiseren, dan kunnen ze zelf kiezen waar ze heen gaan en dan waar de meesten heen willen, daar gaan jullie heen. Anders verdeel je de groep gewoon in tweeën als het echt niet lukt en gaat ieder zijn eigen ding doen. Het is nogal lastig om voor 9 personen precies te regelen wat ze willen en iedereen zal wel iets moeten inleveren. Anders besluiten jullie dat iedereen iets mag kiezen. Het land, de reis, etc.


    Your make-up is terrible

    Ik denk dat het voor ons lastig is om te beslissen wat jullie moeten doen omdat we niet weten waar jullie interesses liggen en of die inderdaad wel zo ver uit elkaar liggen/ of er niets overkoepelends te vinden is.


    Bad decisions make good stories.

    Ik maak momenteel het zelfde mee ;c
    en ik ben het ook met Anarose eens.


    •*• Lululu •*•