• Ik heb al best een hele tijd gevoelens voor een vriend van mij (dat weet hij zelf niet). Pas geleden, was ik met een vriendin tijdens kunst aan het praten over mijn verhaal dat ook hier op Q. staat en hij zit ook altijd aan dezelfde tafel als mijn vriendin en ik. Maar goed, we waren dus over mijn verhaal aan het praten (mijn vriendin schrijft zelf af en toe ook), maar het gesprek was een beetje krom, omdat ze niet echt wist waar mijn verhaal precies over ging. Dus ik stelde voor: 'Zal ik uitleggen waar het over gaat?' Ik verwachtte natuurlijk iets van 'ja, is goed' of 'nee, laat maar' van mijn vriendin, geeft hij ineens antwoord. Hij zei dus dat hij echt niet hoefde te weten waar het over ging, terwijl hij niet eens in het gesprek was betrokken.
    En serieus, die opmerking deed best een beetje pijn. Omdat mijn verhaal zo'n beetje mijn levensverhaal is, doordat ik al mijn emoties erin verwerk en er ook al meer dan twee jaar aan schrijf, voelde dat echt als desinteresse van hem naar mij toe en hij zei het ook best wel bot. En toen, bam! Over, mijn gevoelens voor hem. ;p. Nou, oké, het was niet echt pats! boem! weg, gevoelens, want dat kan niet, maar ik merk wel echt dat ik steeds minder voor hem voel en hem die opmerking nog steeds kwalijk neem. Volgens mij heeft hij echt geen idee dat wat hij zei best wel hard bij mij aankwam. Het kan ook goed zijn dat hij het helemaal niet zo meende, maar toch. It did hurt quite a bit.

    En nu vraag ik me eigenlijk af, betekent wat je schrijft, voor jullie ook zo veel?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Voor mij niet, maar ik schrijf niet veel. Maar als ik sommige verhalen lees voel je de emoetie's van de mensen dus ik denk van wel.


    •*• Lululu •*•

    Yes I understand. Ik heb hetzelfde vaak gehad in het verleden maar dan met mijn moeder. En dan kun je jezelf zo hard maken als je wil, maar je wordt alsnog in de maag gestompt. And that hurts like hell, vooral ook omdat het een ouder is.
    Wat ik schrijf atm betekent niet veel voor me, maar het feit dat ik het doe. I write lameass shit gewoon puur om m'n kop ergens anders naar te zetten dan wat er zich de afgelopen heeft afgespeeld. Inmiddels zou ik een boek vol ellende over afgelopen jaar kunnen schrijven maar ik doe 't niet omdat ik niet naar bed wil gaan met een gevoel van 'godverdomme wat een teringzooi is het 't eigenlijk ook'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    Yes I understand. Ik heb hetzelfde vaak gehad in het verleden maar dan met mijn moeder. En dan kun je jezelf zo hard maken als je wil, maar je wordt alsnog in de maag gestompt. And that hurts like hell, vooral ook omdat het een ouder is.
    Wat ik schrijf atm betekent niet veel voor me, maar het feit dat ik het doe. I write lameass shit gewoon puur om m'n kop ergens anders naar te zetten dan wat er zich de afgelopen heeft afgespeeld. Inmiddels zou ik een boek vol ellende over afgelopen jaar kunnen schrijven maar ik doe 't niet omdat ik niet naar bed wil gaan met een gevoel van 'godverdomme wat een teringzooi is het 't eigenlijk ook'.


    Dat is het bij mij ook meer, het is niet zo dat mijn verhalen echt weergeven hoe mijn leven eruit ziet, maar meer dat ik, als ik schrijf, even kan verdwijnen. In een wereld die anders is dan deze, maar waar emoties wel hetzelfde zijn. En die verwerk ik vaak wel in mijn verhaal. Wat ik schrijf is bij mij heel erg afhankelijk van mijn stemming.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Telkens wanneer ik iets schrijf, hecht ik me er automatisch aan vast, het is automatisch een deel van mezelf, aangezien het iets is dat ik zelf gecreëerd heb. Dus ik zou het ook niet zo fijn vinden moest iemand zo reageren. :')


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Uchiha schreef:
    Yes I understand. Ik heb hetzelfde vaak gehad in het verleden maar dan met mijn moeder. En dan kun je jezelf zo hard maken als je wil, maar je wordt alsnog in de maag gestompt. And that hurts like hell, vooral ook omdat het een ouder is.
    Wat ik schrijf atm betekent niet veel voor me, maar het feit dat ik het doe. I write lameass shit gewoon puur om m'n kop ergens anders naar te zetten dan wat er zich de afgelopen heeft afgespeeld. Inmiddels zou ik een boek vol ellende over afgelopen jaar kunnen schrijven maar ik doe 't niet omdat ik niet naar bed wil gaan met een gevoel van 'godverdomme wat een teringzooi is het 't eigenlijk ook'.


    Ja dit. Ik snap wat je bedoeld, datzelfde heb ik ook. Dat is de reden dat ik alles voor mezelf houd en echt never iemand meer iets laat lezen. :')


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Sheeran schreef:
    Telkens wanneer ik iets schrijf, hecht ik me er automatisch aan vast, het is automatisch een deel van mezelf, aangezien het iets is dat ik zelf gecreëerd heb. Dus ik zou het ook niet zo fijn vinden moest iemand zo reageren. :')


    Dat ja. Dat is een goede manier om het te verwoorden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Net zoals jij verwerk ik mijn gevoelens in mijn verhaal en laat ik het samensmelten met mijn fantasie. Schrijven betekent veel voor me. Het is echt één van mijn kwetsbaarste kanten en daarom zou ik ook nooit wat laten lezen aan de mensen die ik ken. Iets wat zo dicht bij me ligt, vind ik veel te eng om te delen. Het is echt te persoonlijk.
    Je moet je trouwens niet al te boos maken om wat die vriend van je zei. Ik denk namelijk niet dat hij het echt gemeen bedoelde ofzo.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Dat snap ik helemaal, ja. Al is het in mijn geval eerder dat ik echt niet snel gedichten/verhalen aan mensen ga laten lezen, enerzijds omdat dat heel persoonlijk is en anderzijds omdat ik het gevoel heb dat als zij het niet goed zouden vinden, het le te veel zou doen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Capricious schreef:
    Net zoals jij verwerk ik mijn gevoelens in mijn verhaal en laat ik het samensmelten met mijn fantasie. Schrijven betekent veel voor me. Het is echt één van mijn kwetsbaarste kanten en daarom zou ik ook nooit wat laten lezen aan de mensen die ik ken. Iets wat zo dicht bij me ligt, vind ik veel te eng om te delen. Het is echt te persoonlijk.
    Je moet je trouwens niet al te boos maken om wat die vriend van je zei. Ik denk namelijk niet dat hij het echt gemeen bedoelde ofzo.


    Dat weet ik, ja. Maar toch blijf ik er maar aan denken en dan voel ik me er echt rot bij.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat weet ik, ja. Maar toch blijf ik er maar aan denken en dan voel ik me er echt rot bij.

    Dat herken ik wel. Het is misschien een beetje een flauwe tip in dit topic, maar je kunt altijd proberen het van je af te schrijven.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Sheeran schreef:
    Telkens wanneer ik iets schrijf, hecht ik me er automatisch aan vast, het is automatisch een deel van mezelf, aangezien het iets is dat ik zelf gecreëerd heb. Dus ik zou het ook niet zo fijn vinden moest iemand zo reageren. :')


    26 - 02 - '16

    Ik schrijf nooit, dus nee. :Y)


    -

    Ah, dat is wel ontzettend rot van hem. Mijn gevoelens zouden ook opeens over zijn.

    Schrijven is zo'n beetje alles voor me, ik zou me geen wereld zonder kunnen voorstellen. Ik heb een heel persoonlijk verhaal online staan hier op Q en ik voel toch elke keer weer... kriebels als ik een hoofdstukje aan het schrijven ben. Ik zit dan zo aan het verhaal vastgekleefd dan losmaken onmogelijk is.


    Searching heavens for another earth

    Wat een ***. Ja, wat ik schrijf betekent voor mij ook erg veel. Ik vertel mensen alleen nooit waar ik over schrijf, gewoon vanuit preventie. Alleen mijn Engeltjes hier op Q mogen de verhalen die ik creëer lezen. Sommige mensen uit mijn omgeving weten wel dát ik schrijf, maar simpelweg niet waarover.


    Bad decisions make good stories.

    Uchiha schreef:
    Yes I understand. Ik heb hetzelfde vaak gehad in het verleden maar dan met mijn moeder. En dan kun je jezelf zo hard maken als je wil, maar je wordt alsnog in de maag gestompt. And that hurts like hell, vooral ook omdat het een ouder is.
    Wat ik schrijf atm betekent niet veel voor me, maar het feit dat ik het doe. I write lameass shit gewoon puur om m'n kop ergens anders naar te zetten dan wat er zich de afgelopen heeft afgespeeld. Inmiddels zou ik een boek vol ellende over afgelopen jaar kunnen schrijven maar ik doe 't niet omdat ik niet naar bed wil gaan met een gevoel van 'godverdomme wat een teringzooi is het 't eigenlijk ook'.

    I agree with this.
    Mijn ouders zitten er ook de gehele tijd over te zeuren, al is het de laatste tijd gelukkig wel veel, veel minder. Toch houd ik dat als hun kind toch wel bij, omdat het me iets doet. It hurts like hell, indeed. Het zijn niet alleen mijn ouders, zo was er ook een gast en die deed fucking dom erover.
    Schrijven is iets van mij, dat is niet enkel een hobby, maar iets dat ik mijn eigen van maak. En dan komen mensen met hun kut opmerkingen?
    Seriously, dude, fuck off.