Sage Evangeline Clark
Xavier schrikt op als ik mijn tas laat vallen en stoot zijn hoofd tegen de rand van de machine aan, waardoor hij een pijnlijke kreunt slaakt om over zijn achterhoofd te wrijven en naar mij op te kijken. Ik begin gelijk tegen hem te mompelen en leun tegen de machine aan. Ietwat beschuldigend begin ik over de koffie tegen hem en blijf hem aankijken. Ik vraag me af hoe het lukt met de machine, hoewel ik geen sterke drang meer voel om deze plek te verlaten. Xavier ziet er werkelijk slecht uit, bar slecht. Het valt me pas op als ik iets tegen hem gezegd heb. Volgens mij heeft hij gehuild, of iets in die richting, want zijn ogen zien er rood uit. Nu voel ik me toch iets schuldig dat ik gelijk zo tegen hem begonnen ben.
"We konden toch geen koffie maken," kaatst hij op mijn woorden terug en ik grijns iets, daar heeft hij gelijk in. "We hebben geen blik of iets dergelijks waar we het in kunnen doen." Zijn stem klinkt schor en zelfs wat hees, waardoor ik me af begin te vragen wat er gebeurd is. Toch knik ik op zijn woorden en haal ik mijn schouders iets op, omdat ik er verder niets aan kan doen en eigenlijk alsnog gewacht heb. "De machine is bijna klaar. We kunnen bijna weg, als hij het doet. Dat zal ik zo eens even testen…" zegt hij. Hierdoor trekt hij mijn aandacht en kijk ik nieuwsgierig naar hem en vervolgens naar de machine. "Echt? Dat is fantastisch!" zeg ik, al klink ik helemaal niet zo enthousiast. "Ik wist wel dat je het kon ouwe. Goed gedaan." geef ik hem een zacht complimentje, wat vreemd is om uit mijn eigen mond te horen.
"Als je ergens hulp bij nodig hebt, roep je maar, hé. Ik ga koffie voor je maken." zeg ik gelijk, terwijl ik opgewekt voor hem probeer te klinken. Ik pak mijn tas op en sleep die achter me aan terwijl ik erin begin te rommelen. Ik vind niets waar ik iets in op kan warmen, dus pak ik iemand anders tas om daarin te gaan rommelen. Ik vind een ijzeren snoepbak erin waardoor ik grijns. Perfect! Ik vul het blik met flink wat water uit een flesje, zet het boven het vuur en ga geduldig wachten tot het kookt. Ik weet nog zo net niet wat ik vind van het teruggaan naar huis, maar ik besef me al snel dat Xavier mijn aandacht ermee af probeerde te leiden en dat het hem gelukt is. Gelijk pers ik mijn lippen op elkaar en wordt ongeduldiger als ik wacht tot het water nu begint te koken. Als het eindelijk kookt, vouw ik twee lappen stof om mijn handen en pluk ik het van het vuur af.
Snel gooi ik twee zakjes oploskoffie erin, het enige dat ik bij me had. Met het blik in mijn handen begeef ik me naar Xavier toe. "Hé, patser. Tijd voor een pauze. Heb je misschien ergens bekers, anders moeten we omstebeurt uit het blik drinken." Zelf ga ik zitten en zet ik de koffie voor me neer, terwijl ik wacht totdat Xavier erbij komt. Nu moet hij wel pauze nemen en kan ik mooi vragen wat er aan de hand is. Ik hou er niet echt om me in zijn zaken te mengen, maar het ziet er serieus uit en soms moet je er gewoon even met iemand over praten, dat weet ik. Ik ben niet iemand die veel praat, maar soms lucht het gewoon op.
James - wezen
"Je hoeft me niet te “redden”, ik red het zelf heus wel." mompelt Willow tussendoor wat ik totaal negeer en me tot Andrei richt om mijn dreigement te uiten. Ik heb het helemaal gehad met beide op het moment, of eigenlijk gewoon met iedereen. Andrei zet dreigend enkele stappen naar me toe. "Ik houd me er wel aan. Zij wil zelf je prooi niet meer zijn, daar kan ik niets aan doen. Moet je zelf maar op haar letten." kaatst Andrei terug. "De prooi heeft het niet voor het zeggen." grom ik naar hem, hoewel ik Willow toch niet als prooi zie, maar dat hoeft hij toch niet te weten. "Kunnen we even praten, James?" vraagt Willow aarzelend waardoor ik verbaasd naar haar op kijk. "Onder twee ogen graag." Ik knik en Willow werpt nog een blik op Andrei voordat ze begint te lopen en ik haar vol verbazing volg. Ik snap niet wat ze nu van plan is, maar Andrei volgt ons niet. Ik blijf stilstaan als ze ook stil blijft staan, met haar rug naar mij toe.
"Ik snap het niet, James," begint ze na een stilte. "Waarom zou het je ook maar iets uit maken als Andrei mij naar de rand van het bos zal brengen, of als ik met hem om zou gaan? Je hebt Xavier tenslotte nu... Het is wel duidelijk dat je alleen maar opzoek bent gegaan naar mij omdat je nu even ruzie met hebt, aan je ogen te zien tenminste. Als je nu geen ruzie met hem zou hebben zou je waarschijnlijk nog niet eens door hebben dat ik weg was gegaan. Ik weet wel zeker dat als ik nu met jou mee zou gaan en je het dan weer bij zou leggen met Xavier, dat je mij dan gewoon weer als oud vuil zou dumpen bij de open plek. Ik wil geen tweede keus zijn, James. En zeg niet dat Andrei niet te vertrouwen is, want je bent zelf ook niet te vertrouwen." Nu pas draait ze zich naar me om en ik zie de tranen in haar ogen staan. "Ik blijf niet meer bij je slapen, en als de machine ooit gemaakt wordt, dan ga ik naar huis. Niet dat jou dat iets uit zou maken." mompelt ze.
Ik schud met mijn hoofd en stap naar haar toe. "Je begrijpt alles verkeerd, Willow..." mompel ik, ik voel me werkelijk schuldig en mijn ogen stralen die emotie dan ook sterk uit. "Je bent geen tweede keus, je bent heel... anders. Ik zie jou niet op een manier waarop ik Xavier zie," Zijn naam spreek ik nog met moeite uit, het doet gewoon pijn. Dat wil ik in ieder geval niet aan haar laten merken. "Ik heb geen ruzie met hem, we hadden wel even ruzie, maar we hebben het uitgepraat en alles is nu voorbij. Voorgoed." verzeker ik haar en ik meen het, want het is gewoon voorbij. "Ik snap dat je naar huis gaat, dat moet je ook doen. Dit is je thuis niet, je hoort hier niet. Misschien ben ik wel niet te vertrouwen, maar ik wil je geen pijn doen en ik zie je al helemaal niet als prooi, want dan zou ik geen moeite doen. Hij wel, hij doet graag alle moeite om je mee te lokken en je uiteindelijk op te vreten, hij is anders."
Ik zucht even vermoeid, waarom praat ik zoveel en zo chaotisch? In plaats van dichter naar haar toe te lopen leun ik tegen een boom aan en sluit ik mijn ogen terwijl ik vermoeid in mijn neusbrug knijp. "Het spijt me, van alles. Ik begrijp het als je met Andrei meegaat, maar als je liever heb dat ik je ergens heen breng zal ik dat ook voor je doen. Alleen brengen, meer niet." probeer ik nog, om haar uit zijn klauwen te houden. Ik besef me opnieuw dat ik om dit meisje ben gaan geven, ik kan haar leven duidelijk niet zomaar opgeven en dat doe ik dan ook niet.
Your make-up is terrible