• De stelling van deze week luidt:
    Mensen in de zorg worden ondergewaardeerd

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wel, dat is niet moeilijk te verklaren. Meritocratische samenleving. Dat is alles. Hoe hoger de inspanning, hoe hoger de waardering. Wat dus neerkomt op: hoe meer je studeert, hoe hoger je diploma, hoe meer aanzien.
    En aangezien vele diploma's in de zorg zogezegd "lagere" diploma's zijn hebben ze inderdaad minder aanzien.
    Resultaat: onderwaardering.
    Volledig eens dus. Tenzij het om hogere zorgdiploma's gaat. Die staan dan weer hoger op de ladder. Aangezien ze meer gestudeerd hebben, dus meer waardering krijgen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 13:46 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Eens.


    Has no one told you she's not breathing?

    Jaimes schreef:
    Als je kijkt naar mensen op de ambulances willen die inderdaad nog vaak ondergewaardeerd worden, maar als je kijkt naar verzorgingstehuizen en shit dan vind ik niet dag ze ondergewaardeerd worden.


    Het personeel wordt niet ondergewaardeerd, de bewoners helaas wel. Er zouden meer mensen in de ouderenzorg moeten komen :/


    SLOAN.

    Eens. Alle ouderen/ zieken zijn enorm dankbaar voor diegene die hun verzorgen/hun leven redde. Maar veel andere voelen zich veel beter dan de zorg. Want je zou maar eens oude mensen moeten wassen, die er zo slecht aan toe zijn dat ze onder hun eigen urine zitten. Dat is niet 'goor', dat is knap. En ik heb er bewondering voor dat die mensen dat doen, want ik zou het niet kunnen. Daar ben ik heel eerlijk in.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Addlestone schreef:
    Mee eens. Vooral ambulance personeel e.d met al het geweld dat er tegen ze wordt gebruikt. Ze proberengewoon mensen te helpen met wat ze kunnen.


    Tell me about it, stud.

    Eens, want heel eerlijk gezegd zou ik zelf niet in de zorg kunnen werken. Als je het onderwijs uit sluit van zorg, in ieder geval. De mensen worden onder gewaardeerd door de mensen die denken dat zij met hun kantoorbaan beter werk doen. Maar die mensen weten niet hoe groot de dankbaarheid van de mensen die worden verzorgd. En ze vergeten dat zij waarschijnlijk ook ooit eens de hulp van deze mensen zullen nodig hebben.

    Om even terug te komen op dat ik niet in de zorg zou kunnen werken. Ik zou graag iets terug doen voor mijn medemens maar het idee van een naakt lichaam, dat staat mij niet echt aan. Ik zou mij echt niet fijn voelen als ik iemand zou moeten helpen en diegene naakt is.


    Physics is awesome

    Sowieso eens. De verzorgers worden vaak zeker ondergewaardeerd, terwijl ze juist de mensheid proberen te redden. En kijk maar eens naar de ambulance-medewerkers, die verdomme in élkáár worden geslagen, terwijl ze iemand proberen te redden! Soms wordt ik daar zo gek van.


    Tijd voor koffie.

    Boira schreef:
    Ik ben het grotendeels wel eens, maar de zorg zijn ook nog doktoren en chirurgen, tandartsen, orthodontisten etc. Zij worden absoluut niet ondergewaardeerd. Mensen in verzorgingshuizen daarentegen wel. Mijn tante en neef werken daar en vaak komt de vraag langs wat ze behalve oude mensen wassen doet. Er wordt vaak over laagdunkend gedaan.


    The pen is the tongue of the mind

    Jaimes schreef:
    Als je kijkt naar mensen op de ambulances willen die inderdaad nog vaak ondergewaardeerd worden, maar als je kijkt naar verzorgingstehuizen en shit dan vind ik niet dag ze ondergewaardeerd worden.


    •*• Lululu •*•

    Sowieso worden tegenwoordig ambulancemedewerkers (en andere dienstverleners) erg ondergewaardeerd. Mensen gedragen zich als een idioot tegenover ze, totdat ze zelf eens in het ziekenhuis belanden en afhankelijk zijn van de zorg. En het is ook wel grappig om hierboven te lezen dat ouderen zorg wél waarderen (dan heb ik het niet over bejaardentehuizen). Ik ken ook genoeg mensen die als verpleegkundige in het ziekenhuis werken en dagelijks zeurende oudjes op de afdeling hebben.
    Verder is het vaak zo dat hoe hoger de opleiding is, hoe meer mensen worden geaccepteerd. Vreemd wereldje eigenlijk, als je je realiseert dat je niets kan zonder mensen die nu eenmaal een wat lagere opleiding hebben.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 20:50 ]


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Oneens. Ambulancepersoneel wel, met het geweld dat tegen ze wordt gebruikt.


    If you can dream it, you can do it.

    Ik zelf werk in de gehandicapten zorg, en met dementerende ouderen, maar ik hoor van iedereen dat ze het zó geweldig goed vinden dat ik al in twee zware sectors van de zorg werk. (Ik ben 16)

    Maar als ik kijk qua geweld bij ambulance medewerkers, etc. vind ik dat ze meer waardering moeten krijgen! Maar dat vind ik ook voor politie, brandweer, en buschauffeurs, etc~


    Sexy no Jutsu ~

    Eens.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Mensen in de zorg worden ondergewaardeerd

    Sommigen mensen wel, sommigen niet. Ik vind wel dat ze respect verdienen :)


    ~

    Nah, 't valt mee.


    stay safe because I like being alive at the same time as you