• © Saturnus.



    - 1942.
    Het jaar waarin Nederland bezet is door de Duitsers, de Joodse patiënten weggevoerd worden uit Nederlandse ziekenhuizen en het jaar dat alle Joden in Nederland een Jodenster moeten gaan dragen. Dit is geen boek of film, dit is de realiteit. De Tweede Wereldoorlog heerst in Europa.
    In Duitsland is Hitler aan de macht gekomen, in korte tijd veranderde hij Duitsland van een democratie naar een dictatuur. Hitler werd een alleenheerser, de Führer van nazi-Duitsland. Vrijwel direct daarna begon hij zijn plannen uit te voeren; Hij wilde Duitsland net zo sterk en machtig maken als het Romeinse Rijk en daarin mochten alleen goede mensen leven, geen Joden of gehandicapten.
    Dit draaide uit op de Tweede Wereldoorlog waarin de Geallieerden (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Amerika) tegen de Asmogendheden (Duitsland, Italïe, Japan) vochten. Maar wie had kunnen weten dat deze oorlog zó gigantisch groot zou worden en er honderden miljoenen slachtoffers zouden kunnen vallen?


    Gebied.
    De Tweede Wereldoorlog wordt in heel Europa gevoerd, maar deze roleplay gaat over Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en een stukje van Engeland. Zie de kaart; [Klik].

    Regels.
    - Volwassen gedrag, aangezien dit geen luchtig onderwerp is.
    - 16+ is toegestaan.
    - Speel realistisch. Wanneer dit niet gebeurt, wijs ik je erop.
    - Minimaal 8 tot 10 regels.
    - Alleen ik open nieuwe topic's of ik geef toestemming om het te doen.
    - Naam veranderingen doorgeven.
    - Als je afwezig bent voor een langere tijd, moet je het melden anders wordt je personage verwijderd.
    - Geen afspraken van te voren, zoals relatie's, etc.
    - Maximaal twee personages per account.

    Story.
    Als je besluit mee te doen, wil ik je er op wijzen om even de story te lezen. Daar in staat alles uitgelegd, van het ontstaan van de Tweede Wereldoorlog tot de personages en wat deze inhouden.
    [RPG] The Holocaust - Information Story.

    Personages.

    Soldaten.
    Geallieerden:
    - Men ~ Assassin
    - Women -> Men ~ Aurorea
    Asmogendheden:
    -
    -

    Nazi-Duitsers:
    - Men ~ Saturnus
    - Friedrich Georg von Raugen ~ Cheops
    - Vladimir Dimitri Korsakov - Djeesun
    - Men - Apocalyptic

    Burgers en boeren:
    - Moffenmeid - Overexposed

    Joden:
    - Haddar Szczot ~ Boira
    -

    Mensen in het Verzet:
    - Anne Lideweij van der Molenaer ~ PianoSoul
    - Jelle van Vlijmen ~ Rechazame
    - Peter van den Hurk - Djeesun

    Overige personages:
    - Verpleegster van de Geallieerden ~ Everdeen

    Personage-beschrijving.
    Naam:
    Leeftijd: [Wees realistisch met de leeftijd].
    Groep: [Soldaten, Nazi-Duitsers, Burgers en boeren, Joden of mensen in het Verzet].
    Innerlijk: [Goede en slechte eigenschappen, het hoeft geen heel boek te worden].
    Uiterlijk: [Een foto met beschrijving].
    Extra: [Familie, etc.].

    Extra.
    Ik ben van plan er dingen als bomaanslagen in te verwerken. De melding wordt dan door mij geven. Hou hier rekening mee als je niet van onverwachte dingen houdt.

    © Saturnus.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 17:52 ]

    Clock schreef:
    [Dit lijkt me een ongeloofelijk mooi onderwerp om over te RPG'en. Maar deze hier ligt toch een niveau hoger dan ik aankan. Aan al de anderen; succes!]


    Van mij mag je het altijd proberen, ook al is het om ervaringen op te doen. Eigenlijk kan je niet 'beter' worden in roleplayen, want iedereen heeft zijn of haar eigen niveau.

    Ik sluit me aan bij Clock, maar wil het misschien toch wel proberen. Ik ga er nog even over nadenken want ik weet ook nog niet wat voor rol ik wil als mocht ik mee ga doen, Nazi of iemand uit het verzet lijkt me heel tof.

    Mag ik een Nazi-duitser of iemand uit verzet reserveren? (;


    "It is the east, and Juliet is the sun"

    wil wel iemand uit her verzet reserveren x

    Ik ga morgen ff alles bijwerken, want ik heb nu 'n party! :3

    Ik hoop dat hier weer wat leven in komt, zo niet, ben ik van plan de roleplay alsnog niet door te laten gaan.. Want ik had gedacht dat er meer animo voor zou zijn..

    Ik hoop dat het doorgaat, lijkt me een geweldige RPG.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Zou ik ook nog mee mogen doen met als personage een mannelijke nazi-Duitser? (:


    ars moriendi

    Het lijkt me echt een geweldige rpg, en ik zou ook graag nog wat ervaring opdoen.
    Ik denk dat dit onder bijrollen valt, maar graag zou ik een moffenmeid aanmaken ( een Nederlands meisje dat een relatie heeft met een duitse soldaat )
    Als je dat geen goed idee vind, een mannelijke burger (:


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Overexposed schreef:
    Het lijkt me echt een geweldige rpg, en ik zou ook graag nog wat ervaring opdoen.
    Ik denk dat dit onder bijrollen valt, maar graag zou ik een moffenmeid aanmaken ( een Nederlands meisje dat een relatie heeft met een duitse soldaat )
    Als je dat geen goed idee vind, een mannelijke burger (:


    Dit is goedgekeurd, trouwens. (:

    ______________

    Oké, ik hoop dat iedereen voor aankomend weekend zijn of haar personage invult, zodat we vrijdag/zaterdag kunnen beginnen. (:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 13:43 ]

    Ik vul mijn personage vanavond of morgen waarschijnlijk in.

    Saturnus schreef:
    (...)

    Dit is goedgekeurd, trouwens. (:

    ______________

    Oké, ik hoop dat iedereen voor aankomend weekend zijn of haar personage invult, zodat we vrijdag/zaterdag kunnen beginnen. (:


    Is het dan zeker dat dit RPG door gaat?
    Want eerst wilde je 'em niet door laten gaan en ik heb geen zin om voor niks een rol te maken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aurorea schreef:
    (...)

    Is het dan zeker dat dit RPG door gaat?
    Want eerst wilde je 'em niet door laten gaan en ik heb geen zin om voor niks een rol te maken.


    Mm.. ik wil het zó graag door laten gaan, maar als niemand reageert of zijn/haar personage invult, dan heeft het geen zin.

    Saturnus schreef:
    (...)

    Mm.. ik wil het zó graag door laten gaan, maar als niemand reageert of zijn/haar personage invult, dan heeft het geen zin.


    ik denk dat je mensen eens moet pb'en dat ze het zo snel mogelijk invullen, een datum stellen dat we beginnen zodat de rest niet zo lang hoeft te wachten en des noods zet je het topic in de spotlight. Een beetje actie :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik zou graag mee willen doen, maar ik weet niet of ik goed genoeg ben...


    Mia San Mia