• © Saturnus.



    - 1942.
    Het jaar waarin Nederland bezet is door de Duitsers, de Joodse patiënten weggevoerd worden uit Nederlandse ziekenhuizen en het jaar dat alle Joden in Nederland een Jodenster moeten gaan dragen. Dit is geen boek of film, dit is de realiteit. De Tweede Wereldoorlog heerst in Europa.
    In Duitsland is Hitler aan de macht gekomen, in korte tijd veranderde hij Duitsland van een democratie naar een dictatuur. Hitler werd een alleenheerser, de Führer van nazi-Duitsland. Vrijwel direct daarna begon hij zijn plannen uit te voeren; Hij wilde Duitsland net zo sterk en machtig maken als het Romeinse Rijk en daarin mochten alleen goede mensen leven, geen Joden of gehandicapten.
    Dit draaide uit op de Tweede Wereldoorlog waarin de Geallieerden (Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Amerika) tegen de Asmogendheden (Duitsland, Italïe, Japan) vochten. Maar wie had kunnen weten dat deze oorlog zó gigantisch groot zou worden en er honderden miljoenen slachtoffers zouden kunnen vallen?


    Gebied.
    De Tweede Wereldoorlog wordt in heel Europa gevoerd, maar deze roleplay gaat over Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en een stukje van Engeland. Zie de kaart; [Klik].

    Regels.
    - Volwassen gedrag, aangezien dit geen luchtig onderwerp is.
    - 16+ is toegestaan.
    - Speel realistisch. Wanneer dit niet gebeurt, wijs ik je erop.
    - Minimaal 8 tot 10 regels.
    - Alleen ik open nieuwe topic's of ik geef toestemming om het te doen.
    - Naam veranderingen doorgeven.
    - Als je afwezig bent voor een langere tijd, moet je het melden anders wordt je personage verwijderd.
    - Geen afspraken van te voren, zoals relatie's, etc.
    - Maximaal twee personages per account.

    Story.
    Als je besluit mee te doen, wil ik je er op wijzen om even de story te lezen. Daar in staat alles uitgelegd, van het ontstaan van de Tweede Wereldoorlog tot de personages en wat deze inhouden.
    [RPG] The Holocaust - Information Story.

    Personages.

    Soldaten.
    Geallieerden:
    - Men ~ Assassin
    - Women -> Men ~ Aurorea
    Asmogendheden:
    -
    -

    Nazi-Duitsers:
    - Men ~ Saturnus
    - Friedrich Georg von Raugen ~ Cheops
    - Vladimir Dimitri Korsakov - Djeesun
    - Men - Apocalyptic

    Burgers en boeren:
    - Moffenmeid - Overexposed

    Joden:
    - Haddar Szczot ~ Boira
    -

    Mensen in het Verzet:
    - Anne Lideweij van der Molenaer ~ PianoSoul
    - Jelle van Vlijmen ~ Rechazame
    - Peter van den Hurk - Djeesun

    Overige personages:
    - Verpleegster van de Geallieerden ~ Everdeen

    Personage-beschrijving.
    Naam:
    Leeftijd: [Wees realistisch met de leeftijd].
    Groep: [Soldaten, Nazi-Duitsers, Burgers en boeren, Joden of mensen in het Verzet].
    Innerlijk: [Goede en slechte eigenschappen, het hoeft geen heel boek te worden].
    Uiterlijk: [Een foto met beschrijving].
    Extra: [Familie, etc.].

    Extra.
    Ik ben van plan er dingen als bomaanslagen in te verwerken. De melding wordt dan door mij geven. Hou hier rekening mee als je niet van onverwachte dingen houdt.

    © Saturnus.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 17:52 ]

    zou ik iemand in het verzet kunnen reserveren, een vrouw? dan vul ik 'm zo snel mogelijk in , xx


    Het orakel van Delphi.

    Leuk gemaakt. Ik zal zo meteen eens kijken of ik tijd heb (:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Bedankt voor het waarschuwen, ik lees het even door.

    Edit; mag ik een Joodse vrouw reserveren?

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 20:51 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik ga voor een mannelijke soldaat. :3 Van de Geallieerden natuurlijk.


    Your make-up is terrible

    Is het mogelijk om like een verpleegster voor de geallieerden te maken, idunno?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Is het mogelijk om like een verpleegster voor de geallieerden te maken, idunno?


    Natuurlijk, dan zal ik ff wat aanpassen. (:

    Zou ik een vrouw bij de geallieerden mogen, die zich dan verkleed als een man omdat ze anders het leger niet echt in komt?
    Of mag zoiets niet :x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aurorea schreef:
    Zou ik een vrouw bij de geallieerden mogen, die zich dan verkleed als een man omdat ze anders het leger niet echt in komt?
    Of mag zoiets niet :x


    Euh.. ik vind het goed. (:

    Naam:
    Anne Lideweij van der Molenaer
    Leeftijd: [Wees realistisch met de leeftijd].
    21 jaar,
    Groep: [Soldaten, Nazi-Duitsers, Burgers en boeren, Joden of mensen in het Verzet];
    Mensen in het verzet.
    Innerlijk: [Goede en slechte eigenschappen, het hoeft geen heel boek te worden].
    Anne is rechtvaardig en is het oneens met de eisen van Hitler. Hierdoor heeft ze zich aangesloten bij het verzet.
    Uiterlijk: [Een foto met beschrijving].


    Anne heeft blond haar en bruine ogen. Ze houdt zich liever op de achtergrond, ze is niet slank maar ook niet dik.
    Extra: [Familie, etc.].
    Haar familie is gesneuveld bij een van de bomaanslagen.

    xxx

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 16:58 ]


    Het orakel van Delphi.

    Naam: Haddar Szczot
    Leeftijd: Haddar is éénentwintig jaar geleden geboren op 2 mei.
    Groep: Haddar heeft een Poolse vader en een Joods-Poolse moeder wat Haddar volgens haar bloedlijn Joods maakt.
    Innerlijk: Haddar was ooit een spontane meid, die voor alles in is, maar tegenwoordig is van dat meisje nog maar weinig over. Haddar is schichtig en wantrouwig. Ze weet dondersgoed dat er maar weinig mensen te vertrouwen zijn. Haddar is een intelligente meid, ooit droomde ze ervan om net als haar vader universitair leraar te worden, maar Haddar heeft haar droom laten vallen. Ze wilt niet meer dromen. Dromen zijn in haar ogen alleen maar onrealistisch, iets waar ze niets aanheeft. Haddar heeft haar toekomst een soort van laten varen. Ze is een beetje moedeloos geworden, maar soms springt ze weer op. Haddar kan enorm genieten van de kleine dingetjes. Haar zesjarige broertje die iets nieuws leert, het zonnetje dat door de ruiten schijnt, een regenboog na een regenachtige dag of de geur van vers gras. Van binnen is Haddar sterk. Ze zal haar geloof en tradities nooit opgeven, voor niemand niet. Ze haalt haar kracht uit haar geloof in haar God.
    Uiterlijk:


    Haddar heeft mooie golvende haren, die bruin gekleurd zijn. Ze heeft hazelnootkleurige ogen en smalle lippen. Door haar wangen wordt ze vaak schattig genoemd. Haddar is 178 cm en heeft een slanke lichaamsbouw. Haar rondingen zijn mooi in verhouding met haar lichaam. Ze houdt ervan om zich op te doffen en zichzelf zo mooi mogelijk uit te laten zien. Haar uiterlijk is niet al te Joods waardoor ze vaak nog normaal over straat kan.


    klik en klik
    Extra: Haddar is geboren in Polen. Een paar dagen nadat de Duitsers Polen invielen (01/09/1939) is zij samen met haar ouders en haar broertje David richting Engeland gevlucht, maar de familie Szczot bleef hangen in Nederland. In eerste instantie leek dit kleine landje voor het gezin een veilige plek. Joszef, Haddar’s vader, kreeg al snel werk als een leraar op een universiteit. Esther, Haddar’s moeder, bleef thuis bij de kinderen. Hadder en David hadden ondanks de taalverschillen het erg naar hun zin in Nederland totdat de Duitsers ook dit landje in hun macht kreeg. De familie heeft al verschillende pogingen ondernomen om verder te reizen naar Engeland of Amerika, maar ondanks hun vele pogingen mocht het niet baten.
    Haddar woont dus nog steeds in Nederland en heeft de Nederlandse taal al aardig onder de knie ondanks sommige grammatica foutjes. Het liefste zou ze terug willen naar Polen omdat haar Joodse verloofde, Max, daar waarschijnlijk nog woont. Haddar heeft al lange tijd geen contact meer kunnen krijgen met hem.


    [Ik zal d'r waarschijnlijk links en rechts nog wel wat verbeteren maar dit is haar ongeveer.]

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 22:38 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    mag ik een man vam het verzet reserveren?


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Naam: Jelle van Vlijmen
    Leeftijd: [Wees realistisch met de leeftijd]. 21
    Groep: [Soldaten, Nazi-Duitsers, Burgers en boeren, Joden of mensen in het Verzet]. Mensen uit het verzet.
    Innerlijk: [Goede en slechte eigenschappen, het hoeft geen heel boek te worden]. Willem is een harde werker en iemand die nogal rebels word als dingeb\n gaan wat hij beschouwt als niet eerlijk, dat is ook een van de redenen waarom hij bij het verzet is gegaan. Hij kan wat aan de aggresieve kant zijn maar hij bedoelt het goed. Verder is hij iemand die te vertrouwen is. Hij zal nooit een geheim verklappen of iemand verraden. Daarnaast heeft hij een natuur om te zorgen voor mensen. Als hij een vrouw of vriendin heeft zal hij alles voor haar doen.
    Uiterlijk: [Een foto met beschrijving].


    Jelle is zo ongeveer 1.87 lang. Aangezien zijn gezin van middeklasse is, daarom ook hard werkt bij de bakker als assistent. Daarom is hij ook redelijk gespierd gebouwd. Zijn kleding is niet iets wat je als netjes beschouwd, maar aangezien hij van de midde klasse is, is hij ook niet iemand die het kan betalen. Verder heeft hij blonde haren die vaak warrig staan en laat hij ook vaak een stoppelbaardje staan. Iets wat het meest opvalt aan Jelle zijn zijn fel blauwe ogen en mannnelijke kaken.
    Extra: [Familie, etc.]. Jelle zijn familie is middeklas, arm vaak ook wel. Zijn vader is pas overleden aan de pest. Daardoor is hij de verdiender van de familie, voor zijn moeder en zijn veel jongere broertje en zusje. Iets waardoor hij God vaak vervloekt, maar toch stiekem ook vaak om hulp zoekt. Hij geeft niet echt toe dat hij een gelovig man is, maar is het stiekem toch wel. Voor zijn familie zou hij alles doen, en doet het ook. Voor zijn moeder vooral, zij is alles wat hij nog heeft.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Mag ik een nazi-Duitser en iemand uit het verzet reserveren? (:


    kindness is never a burden.

    [Dit lijkt me een ongeloofelijk mooi onderwerp om over te RPG'en. Maar deze hier ligt toch een niveau hoger dan ik aankan. Aan al de anderen; succes!]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Naam: Friedrich Georg von Raugen
    Leeftijd: 34
    Groep: Nazi-Duitser [SS-kolonel]
    Innerlijk: Friedrich gelooft eigenlijk niet zo in de idealen van Hitler, hij is namelijk iemand die niet zomaar meegaat in de massa, dat maakt hem een dodelijk man voor zijn vijanden. Toch verdient hij 'de kost' met het opsporen van Joden en zigeuners. Friedrich mag dan wel sluw zijn, hij is ook een angsthaas en bevind zich niet tot nauwelijks bij het front, en ook in het binnenland zelf laat hij zich omringen door soldaten, in de wetenschap dat SS'ers gewilde doelwitten zijn voor de geallieerden. Friedrich is een helder denkend man en begeeft zich vaak in de hogere kringen van Duitsland.
    Uiterlijk:


    Friedrich is een man van ongeveer 1,77m lang en is slank gebouwd, dit is wel opmerkelijk aangezien hij wel van lekker eten houd. Hij heeft doordringende en scherpe ogen die hem intimiderend laten overkomen. Ook is hij vaak te herkennen aan een pijp die hij vaak bij zich draagt of rookt.
    Extra: Friedrich's vader is gesneuveld bij de slag bij de Seine in de Eerste wereldoorlog, daardoor groeide hij op met zijn moeder, zus en broer in een groot landhuis in de buurt van München. Toen hij 18 was stierf zijn moeder aan een slopende, onbekende ziekte. Vanaf dat moment gingen de kinderen uit elkaar: zijn broer Wilhelm werd adviseur van de NSDAP van Hitler en zijn zus trouwde met een Oostenrijker en woont sindsdien in Wenen. Dit alles zorgde ervoor dat Friedrich het landhuis erfde en gebruikt als uitvalsbasis en verhoor/executieplaats. Het schijnt dat er in de kelders lugubere praktijken met Joden, zigeuners en andere tegenstanders plaatsvinden.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 14:20 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.