• -

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 18:00 ]

    Als je een echt gesprek met ze wil hebbben, zeg het dan tegen ze. Anders kunnen ze het ook niet goed weten dat je daar behoefte aan hebt. Het is inderdaad niet makkelijk om niet onzeker te zijn, iedereen heeft wel dingen waar diegene onzeker over is. Het belangrijkste is gewoon om er goed met je ouders over te moeten kunnen praten!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    DarkClouds schreef:
    Ik ben echt heel erg onzeker enzo, ik haat bijna alles aan mezelf. Ik zou zo graag een gesprek met mijn ouders willen, maar ik durf er niet over te beginnen. Alles wat ze zeggen is dat ik niet onzeker hoef te zijn, maar dat gaat niet zo makkelijk. Ik wil een keer een écht gesprek hebben maar alles is zo fucked up. Ik moet gewoon ergens mijn hart luchten.


    Misschien niet iets wat je zoekt, maar ga eens opzoek naar een vertrouwenspersoon. Dit kan op school zijn [op de meeste scholen zijn van die speciale vertrouwenspersonen die je helpen met problemen etc], of ergens daar buiten. Hun kunnen je er mee helpen en er mee kunnen helpen je niet meer onzeker te voelen. Ze kunnen je dingen vragen wáárom je je onzeker voelt, en zo proberen deze dingen op te lossen.

    Je moet je niet onzeker voelen meid, echt niet! Everybody is special in their own way!

    Zet alles eerst even op een rijtje,

    Wat haat je dan aan jezelf?
    alles zeggen is verboden het moeten losse dingen zijn

    Waarom haat je die dingen?
    bv ik haat mijn stem
    waarom haat je die stem
    omdat het een piepstem is

    Wie heeft je verteld dat het zo is?
    alweer ff de piepstem
    wie zij dat je die had? je ouders? een vriend? een vreemdeling? jezelf?

    was het serieus bedoelt en is het wel waar?
    probeer dat uit te vinden dan vallen er heel wat dingen af die je aan jezelf haat


    Verder zoek iemand die je kan vertrouwen bv: je ouders, een goede vriend, je klassenleraar/mentor, een vertrouwens persoon op school
    geloof me er is altijd wel iemand waarbij je terecht kan, kan je echt niemand vinden of durf je het niemand te zeggen ik ben altijd bereid mensen te helpen :Y)

    Schrijf het van je af! schrijven is een wondermiddel het kan doormiddel van verhalen of een mail naar je zelf sturen of een gesprek met jezelf voeren op een blaadje ook kan je een dagboek bijhouden
    ik heb zelf trouwens een tekenschrift alles wat ik voel "schrijf" ik doormiddel van tekeningen. ik teken op een manier dat ik precies weet wat ik voel en niemand anders begrijpt het waardoor het een soort geheimtaal is

    zorg dat je je frustraties kwijt kan ga op een sport ofzo sporten doet wonderen bv kickboksen als je boos bent kan je inbeelden dat het gene wat je slaat de rede is dat je boos bent. of met hardlopen als je bozer bent ga je harder lopen waardoor je energie verbruikt, ook de boze energie

    krop het vooral niet op dat is het slechtste wat je kan doen!
    en als je niet klaar bent of echt niet durft om met je ouders te praten vraag of een vriendin ofzo om het te doen of praat met iemand anders en wacht tot je het wel durft

    ik hoop dat je er wat aan hebt succes! en je kan me altijd zeggen als er iets is :)


    Dont say why me, say try me

    Ik heb hetzelfde. Ik train zelfs bijna nooit meer -wedstrijdzwemmen- omdat ik te onzeker ben over mijn prestaties en nouja, zo'n zwempak verhult niet echt veel.
    Maar praat er anders met vriendinnen over? Er is vast wel iemand die net zo voelt als jij (:


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Dankjewel, guys. Ik heb hier best wel veel aan. Ik wil wel echt een gesprek, maar toch... I don't know.
    Ik zit erover te denken om op kickboksen te gaan, ze zeggen dat je van vechtsporten ook iets meer zelfvertrouwen krijgt. En het probleem is, bij ons op school hebben ze geen vertrouwenspersoon. Alleen mentoren, maar ik mag die echt niet. Misschien ga ik ooit met mijn levensbeschouwing docente praten, ze is mijn favoriete docente en ze begrijpt ook heel veel dingen.