• Hebben jullie dit ook al gehad?
    Voor Nederlands hebben we een boekenlijst gekregen.
    Ik hou echt van lezen, maar als je die boeken op de lijst bekijkt!
    Het zijn echt gigantisch saaie boeken!
    Daar bovenop krijg je dan later pas een opdracht en merk je dat dat nogal moeilijk gaat met het boek dat je gelezen hebt.
    Ik had een boek gelezen (een van de heel weinig mooie boeken uit de lijst) die uit dagboekfragmenten bestond.
    De opdracht (die ik pas later kreeg) : Schrijf 3 dagboekfragmenten van je hoofdpersonage.
    GEWELDIG! Mocht ik een nieuw boek gaan zoeken!
    Ik heb die opdracht dan supersnel moeten maken.
    Het trok op niet veel natuurlijk...

    We hebben ook al eens een opdracht gehad dat je reclamefilmpje moest maken over je boek.
    We hebben er allemaal superveel werk aangehad om er dan achter te komen dat de leerkracht geen tijd meer heeft om ze te bekijken en er punten op te zetten. Al het werk voor niets...

    Op zo'n momenten word je echt furieus!


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    xTWIloverx schreef:
    (...)
    Het was toevallig dat boek dat ik gelezen had. xD
    Drie dagboekfragmenten daarover schrijven gaat nogal moeilijk gezien het een dagboek op zich is....

    Je zou dan ook haar dagboek kunnen 'verder zetten' nadat ze is moeten stoppen?

    OT: ik mag gelukkig nog wel vaak kiezen, dat vind ik dan ook leuker dan een verplicht boek.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Decembre schreef:
    (...)
    Tja
    Wij moeten er een boekbespreking over houden, niet zo moeilijk
    alleen ben ik het boek kwijt

    Hopelijk vind je het boek snel terug!


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Tempesta schreef:
    (...)
    Je zou dan ook haar dagboek kunnen 'verder zetten' nadat ze is moeten stoppen?

    OT: ik mag gelukkig nog wel vaak kiezen, dat vind ik dan ook leuker dan een verplicht boek.

    Dat heb ik ook gevraagd, mag blijkbaar niet...


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Wij hoeven niet persé van die boekenlijst, als het maar een Nederlandse/Vlaamse schrijver is èn het moet goedgekeurd worden door onze Nederlands leraar/lerares. Ik heb tot nu toe: Mama Tandoori, Het Leven Uit Eén Dag, De Helaasheid der Dingen (verschrikkelijk boek, maar die móésten we lezen -.-) en Een Schitterend Gebrek. In de Kerstvakantie ga ik beginnen aan De Ontdekking van Hemel.
    Ik denk dat je gewoon aan één van die boeken moet beginnen, ze zijn best leuk hoor ^^ Laat je vooral adviezeren door je ouders en tantes/ooms etc. Heb ik ook gedaan ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    xTWIloverx schreef:
    (...)
    Hopelijk vind je het boek snel terug!

    Hoop ik ook want ik heb vrijdag mijn presentatie
    En het boek is ook nog eens van school


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Decembre schreef:
    (...)
    Hoop ik ook want ik heb vrijdag mijn presentatie
    En het boek is ook nog eens van school

    Oei.... Was het dan nog eens je eigen boek. Dan had je meer tijd om te zoeken.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Nikolajevna schreef:
    Wij hoeven niet persé van die boekenlijst, als het maar een Nederlandse/Vlaamse schrijver is èn het moet goedgekeurd worden door onze Nederlands leraar/lerares. Ik heb tot nu toe: Mama Tandoori, Het Leven Uit Eén Dag, De Helaasheid der Dingen (verschrikkelijk boek, maar die móésten we lezen -.-) en Een Schitterend Gebrek. In de Kerstvakantie ga ik beginnen aan De Ontdekking van Hemel.
    Ik denk dat je gewoon aan één van die boeken moet beginnen, ze zijn best leuk hoor ^^ Laat je vooral adviezeren door je ouders en tantes/ooms etc. Heb ik ook gedaan ^^

    De Helaasheid der Dingen zat ook in de lijst.
    De rest niet.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Geen boekenlijst :')
    Wij mogen alles lezen wat we willen :'D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Zolang het maar goede orginele literatuur is van een Nederlandse schrijver mogen wij het lezen :'D


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik had zo'n spuughekel aan boekenlijsten. Dat heeft m'n zin in lezen voorgoed verpest :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sytze schreef:
    Ik had zo'n spuughekel aan boekenlijsten. Dat heeft m'n zin in lezen voorgoed verpest :'D.


    26 - 02 - '16

    Ik vind dat altijd zo makkelijk, haha. Onze boekenlijst is ook echt mega, en je boek hoeft er niet eens op te staan. Dus je leest een boek (hoeft niet eens uit, als je daarnaast een samenvatting leest), je kopieert de standaard dingen zoals tijd/perspectief/plaats van internet, je schrijf je eigen mening en maakt de verwerkingsopdrachten, kost nog geen twee uur. :Y)

    Nikolajevna schreef:
    Wij hoeven niet persé van die boekenlijst, als het maar een Nederlandse/Vlaamse schrijver is èn het moet goedgekeurd worden door onze Nederlands leraar/lerares. Ik heb tot nu toe: Mama Tandoori, Het Leven Uit Eén Dag, De Helaasheid der Dingen (verschrikkelijk boek, maar die móésten we lezen -.-) en Een Schitterend Gebrek. In de Kerstvakantie ga ik beginnen aan De Ontdekking van Hemel.
    Ik denk dat je gewoon aan één van die boeken moet beginnen, ze zijn best leuk hoor ^^ Laat je vooral adviezeren door je ouders en tantes/ooms etc. Heb ik ook gedaan ^^

    Ik vond de Helaasheid der Dingen echt hilarisch :'D
    Herman Koch is ook wel oké om te lezen, Twee Vrouwen van Harry Mulisch is ook te doen. Van die Nederlandse thrillers zijn ook wel leuk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sting schreef:
    Ik vind dat altijd zo makkelijk, haha. Onze boekenlijst is ook echt mega, en je boek hoeft er niet eens op te staan. Dus je leest een boek (hoeft niet eens uit, als je daarnaast een samenvatting leest), je kopieert de standaard dingen zoals tijd/perspectief/plaats van internet, je schrijf je eigen mening en maakt de verwerkingsopdrachten, kost nog geen twee uur. :Y)

    (...)
    Ik vond de Helaasheid der Dingen echt hilarisch :'D
    Herman Koch is ook wel oké om te lezen, Twee Vrouwen van Harry Mulisch is ook te doen. Van die Nederlandse thrillers zijn ook wel leuk.

    Jammer genoeg mogen we een van die thrillers maar één keer tussen onze leeslijst hebben... Gelukkig heb ik die optie nog open ^^ Sommigen mensen hebben die meteen verspeeld ;]

    [ bericht aangepast op 11 dec 2012 - 20:41 ]


    Deep inside, I've never felt alive