• Ik wil al heel lang een verhaal schrijven, maar heb geen idee waarover. Een beetje zoals de The Hunger Games en Divergent enz. Geen horror / fanfiction. Weten jullie misschien iets? x


    night thinking, day dreaming

    Een story is jouw idee, niet dat van iemand anders.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ah sjezus, een beetje hulp mag toch wel?


    night thinking, day dreaming

    ohemdjie schreef:
    Ah sjezus, een beetje hulp mag toch wel?


    Nou, die ga je niet van mij krijgen (cat)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Okeee (huil)


    night thinking, day dreaming

    ohemdjie schreef:
    Okeee (huil)


    No offence, maar ik denk dat de meeste mensen op Q er zo over denken. En zelfs als je een heel erg goed idee hebt, is het dan niet logisch dat je die voor jezelf houdt? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hmm ja. Maar ik heb zoveel ideeën die ik zelf niet goed genoeg vind en anderen misschien wel.


    night thinking, day dreaming

    ohemdjie schreef:
    Hmm ja. Maar ik heb zoveel ideeën die ik zelf niet goed genoeg vind en anderen misschien wel.


    Wat is je beste idee? Misschien kan ik je helpen met dat een beetje uit te werken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ik zou je heel graag willen helpen , maar ik ben niet zo goed in zulke verhalen.
    Ik denk dat als je een idee wil uitschrijven en het dan zeg maar niet van jou is.. dat je het dan misschien beter met iemand kan schrijven.
    dan kan die gene het verhaal ook schrijven en jij je ideeën er in brengen.
    maar goed , nogmaals. ik kan je niet helpen (met zulke verhalen) , maar ik wens je succes !


    Danmarks Dynamite.

    Frodo schreef:
    (...)

    Wat is je beste idee? Misschien kan ik je helpen met dat een beetje uit te werken.
    Op het moment, twee vriendinnen die ruzie krijgen. Maar dat is niet echt origineel, haha.


    night thinking, day dreaming

    ohemdjie schreef:
    (...) Op het moment, twee vriendinnen die ruzie krijgen. Maar dat is niet echt origineel, haha.


    Dat is veel te globaal gezien (: ga erop in. Hoe lang kennen die vriendinnen elkaar al, waar hebben ze elkaar ontmoet, waarom hebben ze ruzie..?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    BRYS schreef:
    ik zou je heel graag willen helpen , maar ik ben niet zo goed in zulke verhalen.
    Ik denk dat als je een idee wil uitschrijven en het dan zeg maar niet van jou is.. dat je het dan misschien beter met iemand kan schrijven.
    dan kan die gene het verhaal ook schrijven en jij je ideeën er in brengen.
    maar goed , nogmaals. ik kan je niet helpen (met zulke verhalen) , maar ik wens je succes !
    jup. als ik een leuk idee heb die ik met nog iemand kan schrijven, zou ik dat doen. Thanks :)


    night thinking, day dreaming

    Frodo schreef:
    (...)

    Dat is veel te globaal gezien (: ga erop in. Hoe lang kennen die vriendinnen elkaar al, waar hebben ze elkaar ontmoet, waarom hebben ze ruzie..?
    Jup, dat heb ik allemaal bedacht. Ze kennen elkaar sinds de zandbak en krijgen ruzie omdat één elke leuke jongen krijgt en de ander niet, etc etc


    night thinking, day dreaming

    ohemdjie schreef:
    (...) Jup, dat heb ik allemaal bedacht. Ze kennen elkaar sinds de zandbak en krijgen ruzie omdat één elke leuke jongen krijgt en de ander niet, etc etc


    Dus de ene is jaloers op de andere? Werk dit verder uit.
    Dan moet je kijken welke gebeurtenis ervoor heeft gezorgd dat ze uiteindelijk ruzie krijgen, de druppel die de emmer deed overlopen (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb veel ideeën voor verhalen in die trant, maar die ga ik niet aan je geven. Ik wil je wel helpen iets te bedenken. Wil je het in de toekomst laten afspelen? Bedenk dan waar, wat er met dat gebied in de toekomst kan zijn gebeurd. Is er een ziekte uitgebroken? Is er sprake van dictatuur? Etc. Zo kun je al een hele verhaallijn opbouwen.


    Take risks and conquer your fears.

    Schrijf een verhaal over een kat met egoproblemen, of één over een ouwe vent die een loterij wint en vervolgens een relatie krijgt met een twintigjarig mokkel dat op zijn geld uit is. Of iets over een kind dat burgemeester wilt worden. Bedenk rare dingen en schrijf daar iets mee, daar komen meestal de leukste verhalen uit. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.