• Hey ik ben Hidde en ik ben sinds kort doof geworden. Ik was ziek en mijn pleeg moeder dacht dat het gewoon een griepje was, dat dacht iedereen. Maar het bleek een hersenvliesontsteking te zijn. Daar kun je doof van worden maar ook dood aan gaan. Dus ik ben Allang blij dat ik nog leef. Maar ik vind het zo kapot moeilijk om weer normaal veder te leven, ik Flip hem zo snel ik mis muziek, ik kan nog wel drummen maar het is lastiger. Ik ben gebarentaal aan het leren en ik zweer het je het is moeilijker dan Frans Engels of Duits. Maar het ergste is nog dat ik hierdoor mijn droom niet kan waarmaken, ik wil fotograaf worden maar dat gaat nie want ik ben kleurenblind, nieman wil een kleurenblinde fotograaf. En ik wil piloot worden dat kan dor beide nu niet meer. Ik voel me zwaar depresief en weet niet wat ik moet doen, help

    [ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 17:27 ]

    Hé, kop op. Er zijn genoeg speciale dingen die alleen dove mensen kunnen worden. Je leven houd hier niet op, je moet misschien een omweg vinden om alles te bereiken, maar je kan het! Je hebt al een positieve instelling, maak er gebruik van. Je hebt gelijk, je hebt het geluk gehad en daar moet je op verder. Zoek je wilskracht en vind wat je wilt.
    Ik snap dat het moeilijk is, ik kijk ook tegen een toekomst aan waar ik doof in ben. Zelf ben ik erg slechthorend en het verslechterd alleen maar. Nu ben ik al meer dan de helft bij elk oor doof. Ik zie er ook inderdaad erg tegenop dat ik geen muziek meer kan luisteren en dat soort dingen, maar het is beter dan blind zijn, want dan kan je helemaal niets meer zien. Gebarentaal is inderdaad moeilijk, maar je krijgt het wel onder de knie.
    Het is natuurlijk wel een stuk lastiger als je het ineens bent, want je kan je er ook niet op voorbereiden. Ik weet niet wat er precies zo beschadigt is dat je doof bent geworden, maar de geneeskunde gaat vooruit en voor je het weet kunnen ze delen in je oor vervangen waardoor je weer kans maakt om te horen. Is een CI anders niets voor jou, zo'n apparaatje?
    Ik wens je echt héél veel sterkte ermee.


    Your make-up is terrible

    Ken je Switched at Birth? Een programma waarin een meisje ook doof is. Misschien helpt het kijken daarna?
    Je kunt je muziek wel zo hard zetten dat je de trilling voelt, misschien helpt dat? En gebarentaal gaat vanzelf wel komen als je het vaak genoeg gaat doen.
    Het belangrijkste wat jij moet gaan doen, is het accepteren van je "gebrek". Je moet gewoon accepteren dat je (waarschijnlijk) nooit meer zult kunnen horen en daarom piloot zult worden. En je zult moeten accepteren dat je door je kleurenblindheid geen fotograaf kunt worden. Of wordt fotograaf en bewijs de wereld dat je wél foto's kunt maken. Maar ik raad je toch aan om fotografen als hobby te nemen en je op een andere droom gaan richten.
    Wat ook misschien helpt is als je dove vrienden maakt en ziet hoe zij leven en hun leven doorkomen. Je leven vergaat niet doordat je doof wordt.
    Als je iets kwijt wilt, mag je mij altijd een bericht sturen. Het komt goed, echt waar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ocharme. =(

    Ik zou toch de moed bijeen verzamelen om toch fotograaf te worden. Hoe geweldig is het wel niet om te kunnen zeggen: ik ben kleurenblind, maar ik kan hele mooie foto's maken.
    Je leert er wel mee leven, maar het is even aanpassen. Die gebarentaal gaat je op den duur ook wel lukken. Vroeger leerde je ook niet op 1 dag om te praten of lopen.
    Ik weet niet wat je kansen zijn om ooit nog terug te horen, maar het is niet verkeerd om er een beetje op te hopen dat het ooit nog terug lukt door een operatie of een speciale gehoorapparaat. Ik ken iemand en die is doof aan 1 oor en aan de andere hoort ze niet goed. Ze heeft ondertussen al enkele consultaties achter de rug waar ze voorbereidend werk deden voor een operatie om een transplantatie door te laten gaan in haar oor waardoor ze binnenkort terug kan horen. =)

    Superveel sterkte en beterschap!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ach ):
    Dat is echt heel erg, ik zou inderdaad zoals Scandal zegt al je moed bijeen rapen en toch foto's maken..
    Heel veel sterkte en beterschap!
    Als je wilt pb'en of gb'en ben je altijd welkom (:


    26 - 02 - '16

    Scandal schreef:
    Ocharme. =(

    Ik zou toch de moed bijeen verzamelen om toch fotograaf te worden. Hoe geweldig is het wel niet om te kunnen zeggen: ik ben kleurenblind, maar ik kan hele mooie foto's maken.
    Je leert er wel mee leven, maar het is even aanpassen. Die gebarentaal gaat je op den duur ook wel lukken. Vroeger leerde je ook niet op 1 dag om te praten of lopen.
    Ik weet niet wat je kansen zijn om ooit nog terug te horen, maar het is niet verkeerd om er een beetje op te hopen dat het ooit nog terug lukt door een operatie of een speciale gehoorapparaat. Ik ken iemand en die is doof aan 1 oor en aan de andere hoort ze niet goed. Ze heeft ondertussen al enkele consultaties achter de rug waar ze voorbereidend werk deden voor een operatie om een transplantatie door te laten gaan in haar oor waardoor ze binnenkort terug kan horen. =)

    Superveel sterkte en beterschap!


    •*• Lululu •*•

    Er is altijd wel een uitweg te vien! je mag al blij zijn dat je niet dood bent of juist helemaal blind.
    Doof zijn s inderdad niet makkelijk maar schriven is er niet voor niks.
    Om je te helpen kun je miscien een lied zelf schrijven, muziek zit dan toch in je hofd en ookal ben je doof andere mensen kunnen genieten als je een instrument kan bespelen. je mag het dan zelf wel niet meer horen, maar om blije gezichten te zien dat is waar het om draaid toch/waarom maak e niet van je hobby je beroep?xit daar niet iets tussen?
    En ga zeker iet epresief doen, daar word het echt allen maar erger van.
    geniet juist van de mooie dingen die er nog zijn en die je nog kunt doen, je leven is nog niet voorbij!


    If you can dream it, you can do it❤️

    Dat is wel even wat !
    Je kan altijd nog zwart witte foto's maken.... of sepia.
    en een fotograaf die kleurenblind is is toch niet zo erg als je mooie dingen ziet,
    Ja kleur is heel belangrijk maar als je een mooie auto van vorm ziet kan je hem toch op de foto zetten en bijvoorbeeld zwart wit maken.
    zoals jij het dus ziet.
    of als je kleurenblind ben en kleuren ander ziet dan is dat ook niet erg... ja het is moeilijk. maar een foto gaat om kleur style voorwerp uitzicht. over van alles. kleur is niet het aller belangrijkste.
    en ja dat piloot worden dat is heel moeilijk maar je moet je hart volgen ! Als dat echt is wat jij graag wil dan kan je er van alles aan doen om er voor te zorgen dat jij gaat vliegen.
    Super veel succes ermee ! Ik hoop dat je je dromen waar maakt !


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    Als dromen niet door kunnen gaan is dat heel jammer
    Maar probeer het toch
    Ik weet ook dat ik mijn droom waarschijnlijk niet waar kan maken door mijn beperking
    Maar laat je daar niet door tegenhouden, dat doe ik ook niet.
    En hier heb ik misschien wat sites die je opbeuren en zorgen dat jij je droom gewoon na kan jagen
    Klik
    Ook klikken
    Klik ook maar
    Hoop dat je er wat aan hebt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Scandal schreef:
    Ocharme. =(

    Ik zou toch de moed bijeen verzamelen om toch fotograaf te worden. Hoe geweldig is het wel niet om te kunnen zeggen: ik ben kleurenblind, maar ik kan hele mooie foto's maken.
    Je leert er wel mee leven, maar het is even aanpassen. Die gebarentaal gaat je op den duur ook wel lukken. Vroeger leerde je ook niet op 1 dag om te praten of lopen.
    Ik weet niet wat je kansen zijn om ooit nog terug te horen, maar het is niet verkeerd om er een beetje op te hopen dat het ooit nog terug lukt door een operatie of een speciale gehoorapparaat. Ik ken iemand en die is doof aan 1 oor en aan de andere hoort ze niet goed. Ze heeft ondertussen al enkele consultaties achter de rug waar ze voorbereidend werk deden voor een operatie om een transplantatie door te laten gaan in haar oor waardoor ze binnenkort terug kan horen. =)

    Superveel sterkte en beterschap!


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 16:39 ]


    May Death Never Stop You

    Dat moet echt verschrikkelijk zijn. Heel veel sterkte! En je vind nog wel een droom om waar te maken! (; x


    If we had not a soul, music would have created it.

    BoogieBearrr schreef:
    I miss you <3

    Hij heeft toch niet...?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    BoogieBearrr schreef:
    I miss you <3



    Whut? Wat is er aan de hand?


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Hij heeft toch niet...?


    Aan z'n profiel te zien... damn.. :c


    You are beautiful, you are love.

    Whoa... R.I.P Hidde.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.