• hey!
    ik heb een aantal vragen over wat jullie vinden voor een story. willen jullie deze lijst misschien overnemen en invullen?
    thanx(flower)

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven?
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag?
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren)
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie?
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands?
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk?
    7. maakt een cover de story interessanter?
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt?

    allemaal erg bedankt voor het invullen (flower) ik ga binnekort mijn story online zetten. als je graag een voorproefje wilt dan stuur ik je een PB. misschien heb je feedback(Y) het gaat in ieder geval over One Direction en Harry Potter


    If you was all I have, what do I have now?

    Uitgeschreven
    Lang hoofdstuk
    Gedetailleerd, maar het mag niet te saai en langdradig worden.
    werkelijkheid en fantasie zijn beiden leuk.
    De namen en titels doen er voor mij niet toe.
    Cover is leuk, maar sommige covers zijn niet mooi. Een gewone foto kan ook altijd leuk zijn.
    Een proloog vind ik altijd leuk, komt professioneler over, maar is niet noodzakelijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    1. Uitgeschreven
    2. Maakt me weinig uit
    3. Details zijn goed, maar niet teveel zodat ik mijn eigen fantasie nog kan gebruiken. Dat vind ik als lezer fijner.
    4. Ik ben meer een fantasie persoon.
    5. Engels
    6. Gewoon het hoofdstuk nummer.
    7. Best wel ja, het laat zien dat je er echt moeite voor doet.
    8. Proloog, want het moet wel voorkomen in het verhaal. Dus geen onzin gaan vertellen over je verhaal dat er niet eens in voorkom.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    1. Getallen horen gewoon uitgeschreven te zijn, tenzij het iets is al 325, 1452, etc.
    2. Een lang hoofdstuk
    3.Details, hoewel het niet te langdradig moet zijn, want dan begint het wel moeilijk te zijn om door te lezen.
    4. Ligt aan de verhaallijn zelf.
    5. Ligt eraan waar het verhaal zich afspeelt. Speelt het zich af in Nederland, Nederlandse namen, speelt het zich af in Engeland, Engelse.
    6. Dat maakt mij niets uit.
    7. Het maakt het aantrekkelijker.
    8. Iets dat echt bij het verhaal hoort.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    - Uitgeschreven
    - Twee korte per dag
    - Details, maar niet té veel
    - Liever werkelijkheid
    - Engelse
    - Hoofdstuk ..
    - Ik zou eerder een story lezen, wanneer het een cover heeft.
    - Iets wat het spannend maakt.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven? uitgeschreven
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag? 1 lang per twee, maar dan wel echt lang en geen twijfelaar, dan kan je beter 1 kleine per dag doen.
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren) gedetailleerd, maar niet overdreven, dus; Een zwart topje, en nier Een zwart topje met glitters, hij kwam tot haar buik en .....
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie? FANTASIE
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands? Zelf vind ik namen als Kate en Alysha mooier als namen als Jan en Henk, maar eigenlijk maakt het niet uit, als het verhaal maar goed is.
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk? Zelf vind ik het prettig tijdens het lezen gewoon 001 te zien, het is duidelijk, maar again, ook dit maakt niet uit, als het verhaal maar goed is.
    7. maakt een cover de story interessanter? Soms, een cover kan je vaak veel vertellen over het verhaal als je er naar kijkt, maar als je cover heel anders is dan het verhaal kan je het net zo goed weg laten.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt? Persoonlijk vind ik het fijn lezen als het iets is wat er wel mee te maken heeft maar ook voor het verhaal zelf gebeurd, maar dat is erg moeilijk te schrijven en zelf doe ik dat ook niet: je kan beter gewoon een proloog schrijven hoe jij dat fijn vind.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Bedankt allemaal(flower)


    If you was all I have, what do I have now?

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven? Getallen onder de 20: uitgeschreven. Erboven: als getal.
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag? Eén lange per twee dagen.
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren) Graag gedetailleerd.
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie? Beiden (:
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands? Nederlandse.
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk? Echte titel (hoewel ik altijd 'hoofdstuk' neem)
    7. maakt een cover de story interessanter? Zeker weten.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt? Voorproefje;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven?
    Uitgeschreven
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag?
    Één lang hoofdstuk per twee dagen.
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren)
    Gedetailleerd, maar niet overdrijven.
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie?
    Werkelijkheid, ik vind iets heel snel ongeloofwaardig.
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands?
    Ligt aan het land waarin het zich afspeelt: als het zich bijv. in Engeland afspeelt Engelse namen, als het zich in Nederland afspeelt Nederlandse namen.
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk?
    Ik vind een titel voor een hoofdstuk altijd maar irritant, dus liever gewoon hoofdstuk ...
    7. maakt een cover de story interessanter?
    Ja, mits het elementen uit het verhaal bevat.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt?
    Voorproefje op het verhaal, anders kun je een proloog net zo goed achterwege laten.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2012 - 19:09 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Zoals velen al hebben gezegd moeten getallen onder de twintig sowieso uitgeschreven worden (anders is het, om het maar even bot te zeggen, gewoonweg fout), net als volle honderd- en duizendtallen. Uitgeschreven, dus.
    Twee kleine per dag.
    Ik heb er absoluut een hekel aan als mensen met teveel details gaan schrijven. In plaats daarvan is het simpeler om alleen een paar opvallende kenmerken op te schrijven. Als je werkelijk alles gaat beschrijven, haak ik eigenlijk altijd af. (cat)
    Je kan er best fantasie in stoppen, zolang het maar wel een duidelijke verklaring met de realiteit heeft. In dat opzicht ben ik wel een realiteitsfan.
    Als het verhaal zich in Nederland afspeelt, Nederlandse namen. In Engeland/Amerika, Engelse namen. Spreekt voor zich, denk ik.
    Een echte titel voor het hoofdstuk is wel leuk, zolang er ook maar even een nummertje voor staat voor de duidelijkheid.
    Mwa. Covers zijn wel uitstekende aandachtstrekkers, maar ik ken genoeg stories met prachtige covers die eigenlijk niet te lezen zijn.
    Een proloog moet in mijn ogen ten alle tijden iets met het verhaal te maken hebben. Het hoeft zich alleen niet af te spelen voor het verhaal.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    1. Hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven? Uitgeschreven, dat hoort ook.
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag? Eén lang hoofdstuk per twee dagen.
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren) Gedetailleerd.
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie? Werkelijkheid, of fantasie gecombineerd met werkelijkheid.
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands? Engelse namen in Engeland, Nederlandse namen in Nederland.
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk? Maakt me niet zoveel uit.
    7. maakt een cover de story interessanter? Nee.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt? Voorproefje op het verhaal, een proloog is daar ook voor bedoelt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven? Uitgeschreven
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag? Twee kleine per dag
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? (bijvoorbeeld kleren) Niet té erg, maar wel een beetje. Alleen dat wat van belang is. Iets dat een functie heeft. Remember, nothing in a story is coincidence. Everything has a reason.
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie? Mmmmm, maakt me niet uit.
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands? Nederlands, als het een Nederlands verhaal is, anders Engels.
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk? Een echte titel is creatiever, maar zo erg vind ik het niet als het gewoon hoofdstuk ... is.
    7. maakt een cover de story interessanter? Of course, meestal wel.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt? Optie één.

    xx


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    1. hebben jullie cijfers liever uitgeschreven of als getal opgeschreven? uitgeschreven, behalve als het erg lange getallen zijn.
    2. hebben jullie liever één lang hoofdstuk per twee dagen, of twee kleine per dag? maakt mij niet uit.
    3. hebben jullie liever dat alles gedetailleerd is of niet zo erg? Er goed tussenin zou ik zeggen, niet et overdreven, maar ook weer niet niets.
    4. hebben jullie liever veel werkelijkheid of veel fantasie? Ik ben meer voor de fantasy, maar vind werkelijkheid ook leuk.
    5. Hebben jullie liever Engelse namen of Nederlands? Engels
    6. Hebben jullie als titel liever hoofdstuk... of een echte titel voor het hoofdstuk? Maakt mij ook niet uit.
    7. maakt een cover de story interessanter? Niet bijzonder.
    8. hebben jullie als proloog liever een voorproefje op het verhaal of iets wat er niet in voorkomt maar het wel spannend maakt? voorproefje op het verhaal.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Slotje op aanvraag user.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.