• Hi!
    Ik wil m'n haar graag gaan dip dyen. Ik heb nu (heel) donkerbruin haar en wil de punten blond hebben. Heeft iemand tips of hoe je dit het best kunt doen? Ik ben bang dat mijn haar de kleur niet pakt ;$

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 21:44 ]

    Het is dip dye en ik weet alleen dat je moet bleken als je donker haar hebt. Ik zou het zelf door een kapper laten doen.


    Take risks and conquer your fears.

    HAHAHA ik draai het altijd om :')

    --> Fout in titel aangepast.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Dan moet je het eerst bleken.

    404NOTFOUND schreef:
    Dan moet je het eerst bleken.
    Echt? Waar kan ik dat halen?

    Swizzle schreef:
    (...)Echt? Waar kan ik dat halen?


    Kapper laten doen, want bleken is best link enzo.
    En de kapper heeft er genoeg verstand van.


    Mary had a little Lamb - Cold Shot - House is Rocking

    Swizzle schreef:
    (...)Echt? Waar kan ik dat halen?


    Kapper. Zelf niet doen.

    Ik heb mijn haar afgelopen week ook gedipdyed. Blonde plukken onderin en in m'n pony. Ik zou het sowieso bij een kapper laten doen, maar reken er wel op dat het duur uitvalt.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Is dat niet ombre? Dip dye is toch met felle kleurtjes? Dacht ik
    Verder geen idee, ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat doen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Persoonlijk zou ik dan voor ombre kiezen. Dipdye valt in de praktijk bij veel mensen niet mooi uit naar m'n mening - omdat het haar dan niet zo mooi gestyled is als op de foto's.
    Bij ombre (een soort gradient van donker naar licht) heb je dus een geleidelijke overgang van donker naar erg licht in de punten. Daar komt inderdaad bij donker haar bleekmiddel aan te pas. Mijn theorie is dat men eerst begint met de punten te bleken en naarmate de tijd verstrekt naar boven werkt. Zo heeft de onderste laag meer tijd om lichter te worden. Het effect wordt versterkt als je er een hittekap voor gebruikt. Na een tijdje wordt het eruit gehaald en zou het goed moeten zijn.
    In bleekspul zit waterstofperoxide, in verschillende percentages gebruikt. 12 is het hoogste, of 18. Anyhow, hoe hoger het percentage, hoe lichter je haar and yes, ook hoe schadelijker. Daarmee bedoel ik: het haalt de kleurpigment uit je haar waardoor 't breekbaar wordt en z'n natuurlijke elasticiteit verliest. Some real nasty shit dus. Als je haar bijna zwart is en je wil echt blonde plukken hebben die opvallen zit je sowieso aan de 12% en daar zou ik niet mee gaan kloten zonder naar de kapper te gaan. Al is het duurder. Mocht je namelijk zo slim zijn de inwerktijd van zulke shit te overschrijven, is je haar naar de klote. So, I'd recommend a good haircutter :Y).


    No growth of the heart is ever a waste

    Als je het blond wil hebben dan moet je het bleachen. Dit kan wel heel erg je haar beschadigen, dus als je het voor de eerste keer doet en niet zeker hierover bent, zou ik het bij de kapper laten doen. ^^


    Take me to wonderland