• De stelling van deze week luidt:
    Wetenschap kan religie vervangen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    kom op, ik weet niet eens wat religie is en de stelling snap ik al helemaal niet! vast omdat het woord wetenschap er in voor komt! dan klopt er niks in mijn hoofd meer!!! XD


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Oneens.
    Voor mij is dat wel zo, maar voor andere misschien niet.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Barnabas schreef:
    Tja. Lastige stelling. Ik zal er nog eens goed over nadenken.


    Chaos is a ladder.

    Eens. religie is vaak een vaak voortverteld verhaal dat sterk wordt overdreven en duizend jaar later wordt opgeschreven. Wetenschap kan dat soort dingen bewijzen en religie vervangen.


    Define "good".

    Warpaint schreef:
    Oneens, voor sommige mensen wel, voor andere mensen niet. Als iemand streng in God geloofd, zal diegene nooit in een oerknal geloven.


    †

    Oneens. Mensen zullen altijd een zeker 'iets' nodig hebben om zich aan vast te kunnen houden in moeilijke tijden, of wanneer ze bang zijn. Religie kan hier goed bij helpen en religie kan zaken verklaren die met enkel wetenschap niet te verklaren zijn. Therefore zal het altijd blijven.


    Mary had a little Lamb - Cold Shot - House is Rocking

    Oneens. Het is al een lange tijd zo dat mensen religie gebruiken om onverklaarbare verschijnselen te verklaren. Hoe ver de wetenschap ook zal evolueren, dat zal altijd zo blijven. Het is immers ook een geruststellende gedachte dat er 'iemand' is die onze gebeden verhoort.
    Ik ben zelf niet gelovig, maar ik begrijp wel dat het voor sommigen een houvast is.


    The pen is the tongue of the mind

    Eens!
    Toen ze terugkwamen van de eerste keer op de maan, een van de vragen was: Heb je god gezien?
    Het antwoord was nee.
    Veel mensen zijn sinsdien niet meer gaan geloven als god als een mannetjje op een wolkje met een lange baard, maar als een soort kracht (of wat diegene er zelf dan van vindt).
    Dus ja, Wetenschap verandert wel degelijk religie!


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Cheops schreef:
    Oneens, er zullen altijd dingen zijn die mensen niet kunnen verklaren en daarvoor zoekt men dus religie. En dat is misschien maar goed ook, veel moralitieit en waarden komen voor uit religie.

    Voor mij wel, aangezien ik niet echt religieus ben, maar voor heel veel mensen zal het niet zo zijn, omdat die zo sterk geloven in wat dan ook, dat de wetenschap niks uithaalt voor hun, denk ik....


    Be Your Own Anchor

    404NOTFOUND schreef:
    Eens. Ik geloof zelf niet en vind het zelf allemaal onzin.


    “Things never happen the same way twice.”

    Oneens. Religie is al eeuwenoud en het is iets waar mensen zich aan vastklampen voor steun enzo. Als jullie je hele leven in iets zouden geloven geef je dat ook niet zomaar op. Religieuze mensen stappen niet zomaar over op wetenschap. Heel misschien in de toekomst maar voorlopig nog niet.

    Ohja, ik ben trouwens niet gelovig hoor

    iHeartNouis schreef:
    Eens!
    Toen ze terugkwamen van de eerste keer op de maan, een van de vragen was: Heb je god gezien?
    Het antwoord was nee.
    Veel mensen zijn sinsdien niet meer gaan geloven als god als een mannetjje op een wolkje met een lange baard, maar als een soort kracht (of wat diegene er zelf dan van vindt).
    Dus ja, Wetenschap verandert wel degelijk religie!
    Het veranderd, maar het vervangt het niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    404NOTFOUND schreef:
    Eens. Ik geloof zelf niet en vind het zelf allemaal onzin.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens, wetenschap zal op den duur nog veel dingen kunnen verklaren maar de dingen die niet te verklaren zijn zullen worden verklaard door middel van een geloof. Iedereen heeft zo zijn eigen gedachtes en religie, en het is voor elk persoon anders om te beslissen of hij/zij geloofd in een bepaalde religie of dat hij/zij denkt dat alles te verklaren is met wetenschap.


    Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring so I go back to being me.