Misschien moet je niet meer achter je oude 'vriendinnen' aangaan, ze willen blijkbaar geen moeite voor je doen. Ik ben op de basisschool gepest en had eigenlijk maar twee vriendinnen. Toen ik wegging, bleken dezen ook nog niet eens echte vriendinnen te zijn. Ik heb nu nieuwe vriendinnen, ieder met een apart karakter. De ene kan mij beter troosten en luisteren, met de ander spreek ik graag af en heb ik lol. Maar ze zijn er allemaal voor me. Ik heb het in het weekend ook druk. Ik moet zaterdag werken en zondag maak ik heel veel huiswerk. Als ik dan tijd heb, dan logeer ik. Eens in de 3 maanden schuif ik met mijn werk (jij kunt een wedstrijd overslaan voor je nieuwe vriendinnen) en ga ik shoppen/afspreken.
De hoofdtip van mij is: Geef ze een duidelijke laatste kans ('Wil je eigenlijk wel met mij omgaan, wees eerlijk') en als ze eer negatief op reageren dan kun je zeggen dat je een andere kant op gaat en dan doe je dat ook. Je hebt vast en zeker een standaard pauzeclubje op school, vraag hen eens mee om te shoppen!
Als je me nog eens nodig hebt, mail dan maar naar meantforeachotherbutforbidden@hotmail.com Hier beantwoord ik meerdere vragen van meiden met een probleem (:
[ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 18:57 ]
|| Love the life you live, live the life you love ||