Voor Frans hoef ik geen toetsen te maken vanwege mijn dyslectici. Vorig schooljaar ben ik een half jaar tussen 3 personen elke keer naar elkaar gestuurd, zonder enkele resultaat. Eindelijk kreeg ik te horen dat ik het vak vervroegd kon laten vallen. Mijn moeder een brief schrijven, krijg ik te horen dat ik hem niet vervroegt mag laten vallen -omdat ik op havo zit- en dus verplicht ben om het vak te blijven volgen met een aangepast leerprogramma. Bij mij was dus verteld dat ik geen toetsen hoefde te maken. Vandaag had mijn klas een Frans Repetitie . Mijn leraar kreeg dus iets totaal anders te horen. Blijkbaar dacht de team leider -hoofd van een niveau en klas- dat ik allen een "mimi"toets hoefde te maken en Nederlands naar Frans niet hoefde. Nu moet ik met mijn dyslectici kaart en een kopie van een brief die mijn moeder heeft getekend naar mijn Frans docent gaan. En nu ben ik best wel pissig . Want elke keer gaat er iets mis.
Jullie nog leuke school verhalen ?
“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor