• MEPPEL/STAPHORST (GPD) – Onder het oog van klasgenoten heeft een vijftienjarige scholiere uit Staphorst dinsdag een einde aan haar leven gemaakt. Op de korte weg van huis naar school sprong zij bij een spoorwegovergang voor de trein vlak voor de school zou beginnen.

    Pesten zou de oorzaak zijn van de wanhoopsdaad van de vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. Astrid Berendsen, van de raad van bestuur van de overkoepelende Onderwijsgroep Noord, weet van het bestaan van een brief van het meisje. Over de inhoud doet zij
    geen mededelingen, maar: ‘We zijn enorm geschrokken. Aangezien er geruchten gaan over pesten, doen wij er alles aan meer duidelijkheid te krijgen over de aanleiding van dit tragische overlijden.’

    In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen. Het bestuurslid: ‘We stellen als school een onafhankelijk onderzoek in. We hopen zodoende de oorzaak van deze dramatische gebeurtenis te achterhalen.’ Dat gebeurt ‘uiteraard‘
    in overleg met haar ouders. ‘We hebben veel contact met hen.’

    Ook op Twitter circuleren berichten van mede-leerlingen die ervan uitgaan dat pesten de oorzaak is van de zelfdoding. Evert Weide, directeur van AOC Terra, heeft die gezien maar wil er niet op reageren. Weide en Berendsen zeggen de geruchten serieus te
    nemen. ‘We doen alles om meer duidelijkheid te krijgen.’ Weide: ‘Iedereen zit er bovenop.’

    De verslagenheid in de school is enorm, in beide gebouwen van de opleiding is een stilteruimte ingericht. Voor de leerlingen die bij de de tragedie aanwezig waren, is dat traumatisch. ‘Voor hen, maar ook voor alle andere leerlingen zijn maatschappelijk
    werkers en mensen van slachtofferhulp beschikbaar’, vertelt Weide. ‘Dit is een ramp. In de eerste plaats voor de ouders en de broers van de scholiere, maar ook voor onze leerlingen, leerkrachten en onze school. Heel Meppel en Staphorst hebben hier veel
    verdriet van.’

    Het drama roept scherpe herinneringen op aan de zelfdoding van de twintigjarige Tim Ribberink uit Denekamp die zich anderhalve maand geleden van het leven beroofde. Zijn ouders zetten een rouwadvertentie om aandacht te vragen voor het pesten. Zij citeerden hun zoon: ‘Mijn hele leven ben ik bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten.’

    Bron: RTL nieuws


    26 - 02 - '16

    Ik heb het gisteren gehoord
    Dit kan toch gewoon niet

    Verschrikkelijk gewoon.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik ben er zelf ook behoorlijk van geschrokken toen ik het hoorde


    26 - 02 - '16

    Ik vind het heel erg, maar ik vind het ook laf om eerlijk te zijn. Zo laat je zien dat de pesters hebben gewonnen. Pesten is verschrikkelijk, ik werd zelf acht jaar gepest, maar ik vind het ook verschrikkelijk dat ze haar geliefden achterlaat die wel veel om haar gaven.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik vind het heel erg, maar ik vind het ook laf om eerlijk te zijn. Zo laat je zien dat de pesters hebben gewonnen. Pesten is verschrikkelijk, ik werd zelf acht jaar gepest, maar ik vind het ook verschrikkelijk dat ze haar geliefden achterlaat die wel veel om haar gaven.


    Aan de andere kant heeft ze de pesters wel de ogen geopend en die van de rest van de pesters in Nederland ook wel. Hopelijk leren pesters hier iets van.


    26 - 02 - '16

    Opera schreef:
    (...)

    Aan de andere kant heeft ze de pesters wel de ogen geopend en die van de rest van de pesters in Nederland ook wel. Hopelijk leren pesters hier iets van.


    Lol, geloof je het zelf?

    Ik vind het vreemd dat de school nu een onafhankelijk onderzoek laat doen of ze gepest werd. De school hoort dat te weten!


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Lol, geloof je het zelf?

    Ik vind het vreemd dat de school nu een onafhankelijk onderzoek laat doen of ze gepest werd. De school hoort dat te weten!


    Mee eens. Als het goed is zou de leerkracht van het meisje ervan moeten weten en er zou een heel dossier van dat meisje moeten staan waar zoiets vast wel in vermeld staat.


    26 - 02 - '16

    Weet je wat ik erg vind? Dat de media bij elke zelfmoord door pesterij met hun neus erboven hangt(cat). Ik vind het ook slecht dat 'ie school erbij niets aangedaan weet. Je hoort wel te weten als iemand gepest wordt! Scholen in het algemeen mogen het beter doen._.
    Het is wel zielig voor dat meisje dat het zo moest eindigen


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik hoorde het net. :(

    Ja gehoord. Verschrikkelijk inderdaad.
    Maar weetje wat?

    Mensen die nu zwaar gepest werden, en ook op het punt staan zelfmoord te plegen, of het doen, krijgen géén van allen zoveel aandacht. Die zijn gewoon vergeten, krijgen niet zoveel aandacht, ga zo maar door. Dat slaat nergens op.
    Plus, over een paar dagen, is ineens iedereen het weer vergeten, en gaat iedereen door met hun leven.

    Het wordt pas iets wanneer mensen het onthouden.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 20:11 ]


    Tijd voor koffie.

    Ah? Weet je wat? de wereld gaat naar de kloten! Mensen springen voor de trein. Een jongen in antwerpen wordt in elkaar geslagen en zijn mond wordt weg gesneden. In peer bost een jongen tegen iemand aan. De jongen zegt nog sorry en wordt helemaal in elkaar gestampt en zit nu met verlamde benenen. Een meisje wordt door 4 jongens verkracht en met nog 4 mede kijkers en wordt gefilmd en wordt op youtube gezet. de fb moord? als iemand dat nog kent. Verder ga ik niet door maar ik denk dat de maya's gelijk hebben. De wereld vergaat! RESPECT is ver te zoeken! en ja kwijt heeft gelijk het wordt pas iets wanner mensen het onthouden! maar mensen zijn net dieren ze vergeten dingen.

    Verder vind ik het heel erg voor de na bestanden. Veel sterkt en de pesters? hoop dat jullie je ogen uit jullie kop schamen!

    [ bericht aangepast op 15 dec 2012 - 17:35 ]


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Hoorde en las het, ja... Vreselijk. Het zal je klasgenoot maar zijn.


    You are beautiful, you are love.

    Het is echt verschrikkelijk. Maar het is dan ook erg dat er nú pas aandacht aan dat pesten daar word geschonken terwijl het dus al langer bezig is. Dat haat ik zo aan deze wereld, er word pas iets tegen gedaan als het te ver gegaan is.

    ‘Dit is een ramp. In de eerste plaats voor de ouders en de broers van de scholiere, maar ook voor onze leerlingen, leerkrachten en onze school. Heel Meppel en Staphorst hebben hier veel verdriet van.’


    Ik neem aan dat die man aan het grappen is. De hele school heeft dat kind gepest, het leven zo zuur gemaakt dat ze zich er van berooft heeft, en nu ze er niet meer is vind iedereen het een ramp en krijgen leerlingen 'hulp'. Dat meisje had hulp en steun nodig, niet de rest die haar dit aangedaan hebben.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Penelopy schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat die man aan het grappen is. De hele school heeft dat kind gepest, het leven zo zuur gemaakt dat ze zich er van berooft heeft, en nu ze er niet meer is vind iedereen het een ramp en krijgen leerlingen 'hulp'. Dat meisje had hulp en steun nodig, niet de rest die haar dit aangedaan hebben.


    Dat gaat wel een beetje ver. Ik denk niet dat 'de hele school' haar gepest heeft. Je hebt pesters en je hebt mensen die niks doen of het niet durven. Ja dat is laf, maar ik weet zeker dat geen enkele leerling van die school haar dood had gewild. Niemand wil dat. En natuurlijk is het verschrikkelijk dat ze gepest is en dat niemand haar geholpen heeft. Dat is niet te rechtvaardigen. Wat ik wil zeggen, is dat het geen zin heeft om de hele school de schuld te geven. Niemand heeft gewild dat ze voor de trein sprong. Ik vind het echt gruwelijk dat het zo vaak gebeurd...


    You are beautiful, you are love.