• Het komt er dus op neer dat ik denk dat een meisje die ik pas op facebook toegevoegd heb, gepest wordt om haar uiterlijk. Zo staan er onder een van haar profielfoto's echt gemene reacties. & het toppunt is dat zij aardig blijft. Het lijkt wel een hele groep meisjes die samenspannen tegen haar. & eerst twijfelde ik of het gewoon plagen was, maar dat is het niet. Ze zit niet bij mij op school, dus weet ik niet of het aan haar karakter ligt - misschien doet zij gewoon irritant of gemeen - maar ik vind niet dat je zoiets doet, om geen enkele reden. Iedereen kan die reacties lezen, het is dus echt vernederend. Ik heb - na lang twijfelen - gereageerd ' wat een kleuterniveau zeg' en dan tegen dat meisje 'nooit vriendelijk zijn tegen mensen die het niet verdienen' .

    Denken jullie dat dat een goed idee is? & wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

    & een van de meisjes die gemeen deed, heeft mijn reactie geliked. :3


    Save me from myself.

    Mijn reputatie is toch al helemaal naar de klote in dit dorp, dus had gewoon gereageerd dat ze normaal moesten doen :')
    Het lullige is dat er een kans is dat ze jou ook gaan pesten als je voor dat meisje opkomt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wat een ellendige wezens kenne meiden ook wezen


    No growth of the heart is ever a waste

    Scuttle schreef:
    Misschien moet je een keer contact met haar zoeken, wie weet is ze wel heel aardig, weet je meteen dat het niet komt omdat ze een bitch is ofzo (:


    •*• Lululu •*•

    Okee, ik snap niet waarom een van de gemenen dat geliked heeft. Waarschijnlijk denken ze juist dat jij aan hún kant staat. Anyway, als ik diegene niet zou kennen zou ik me er niet in mengen. Nouja, misschien via een privé bericht vragen, om wat duidelijkheid te krijgen. En als je meer weet, kun je haar misschien beter helpen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik vind het heel goed van je dat je opkomt voor dat meisje, veel mensen zouden dat niet durven. Ik ben ook altijd degene die opkomt voor zulke mensen, en alles zegt wat anderen niet durven zeggen.
    Of het goed is; ja. Dat meisje zal je vast heel dankbaar zijn, misschien kun je er met haar over praten of ze inderdaad pesten, zo ja haar doorverwijzen naar een docent van haar o.i.d.
    Of het ook slim is; ik vind van wel, misschien is jouw roep wel een hele grote boost voor dat meisje dat gepest wordt. En ja, misschien zijn er inderdaad mensen die rotopmerkingen gaan maken over wat jij hebt gezegd, maar who cares. Zoals je zelf al zei; het niveau waar ze op zitten is kleuterniveau.


    Bad decisions make good stories.

    Waarom praat je in privé hier eens niet met haar over. Vraag haar waarom die meisjes dat doen en of ze het niet erg vond dat je die reacties postte. Je kan altijd voorstellen om ze weg te doen indien zij dat niet wilt. Ze zal het waarschijnlijk wel fijn vinden dat je toont dat je ergens aan haar kant staat. Misschien vertelt ze je haar verhaal wel en weet je waarom die meiden zo doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oke begin bij dit punt: ga eerst met haar praten, je weet neit hoe zij hier instaat. Voor het zelfde geld gebeurd er al iets en hoef je niet te helpen. Verder kan het ook zijn dat ze je niet vertrouwd als je plots haar wilt helpen. Ga eerst eens met haar praten. Daarna moeten jullie samen er uit zien te komen. Verder probeer ze aardig mogelijk te zijn. Ga niet gelijk op het pesten af. leer haar eerst kennen. Succes x

    Meisjes kunnen onderling zo gemeen zijn. I hate that!


    26 - 02 - '16

    Omnivium schreef:
    Okee, ik snap niet waarom een van de gemenen dat geliked heeft. Waarschijnlijk denken ze juist dat jij aan hún kant staat. Anyway, als ik diegene niet zou kennen zou ik me er niet in mengen. Nouja, misschien via een privé bericht vragen, om wat duidelijkheid te krijgen. En als je meer weet, kun je haar misschien beter helpen.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Wat goed dat je hebt gereageert!
    laat vooral zien dat je er voor haar bent en dat je een vriendin voor haar wilt zijn(als je dat zelf wilt natuurlijk)
    ookal kent ze je niet goed, het is fijn om te weten dat er iemand voor je is
    en misschien heb jij er dan weer een hele leuke nieuwe vriendin bij

    Waarom worden mensen altijd beoordeeld op hun uiterlijk ??
    Dat is echt zo laag vind ik, ze moeten zelf eens in de spiegel kijken
    Ik vind het goed dat je erop hebt gereageerd (:

    GuitarOnFire schreef:
    Mijn reputatie is toch al helemaal naar de klote in dit dorp, dus had gewoon gereageerd dat ze normaal moesten doen :')
    Het lullige is dat er een kans is dat ze jou ook gaan pesten als je voor dat meisje opkomt.


    ^dit, precies dit.

    Even een update: toen ik deze middag facebook checkte, was die foto waarop zo gemeen gereageerd was, verwijderd. In mijn notificaties staat niets, dus ik denk ook niet dat iemand anders nog gereageerd heeft.
    & even voor de duidelijkheid, ik ken haar van vorig jaar, we zaten bij dezelfde zanggroep. Ik heb haar zo'n 3 keer gezien en vond haar wel aardig, maar ik merkte daar al dat ze niet echt bij de grote groep hoorden - waarschijnlijk door het leeftijdsverschil. Maar ik vond haar wel aardig en een meisje dat toen bij me in de klas zat, kon het goed met haar vinden en is nu vrienden met haar. Dus ik denk niet dat het aan haar ligt. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen, omdat die foto weg is.
    Bedankt voor alle reacties. (:


    Save me from myself.

    Hmmm het is niet aardig om zo over iemand te praten, ook al is ze misschien irritant of gemeen dan hoor je daar met haar over te gaan praten.
    Ik vind het persoonlijk super tof van je dat je zo hebt gereageerd, als mensen zo iets over mijn vrienden zouden zeggen had ik zeker anders gereagreerd, en jij lost het heel netjes op!
    Well done.

    Ik vind het best knap dat ze zo kan blijven reageren. Ik zou me serieus kapotlachen om de reacties van die pesters te zien.