• Het komt er dus op neer dat ik denk dat een meisje die ik pas op facebook toegevoegd heb, gepest wordt om haar uiterlijk. Zo staan er onder een van haar profielfoto's echt gemene reacties. & het toppunt is dat zij aardig blijft. Het lijkt wel een hele groep meisjes die samenspannen tegen haar. & eerst twijfelde ik of het gewoon plagen was, maar dat is het niet. Ze zit niet bij mij op school, dus weet ik niet of het aan haar karakter ligt - misschien doet zij gewoon irritant of gemeen - maar ik vind niet dat je zoiets doet, om geen enkele reden. Iedereen kan die reacties lezen, het is dus echt vernederend. Ik heb - na lang twijfelen - gereageerd ' wat een kleuterniveau zeg' en dan tegen dat meisje 'nooit vriendelijk zijn tegen mensen die het niet verdienen' .

    Denken jullie dat dat een goed idee is? & wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

    & een van de meisjes die gemeen deed, heeft mijn reactie geliked. :3


    Save me from myself.

    Ken je het meisje dat gepest wordt persoonlijk en best goed? Dan zou ik het er met haar over hebben. En dan kan je misschien zeggen dat ze die mensen moet blokkeren ofzo.


    I LOVE THE RAINBOW

    ik denk dat het een goed idee was om te reageren. Je hebt verder geen vage opmerkingen gemaakt of zo of iemand beschuldigd en toch duidelijk gemaakt dat het belachelijk is. Alleen een beetje jammer dat dat kind dat die reactie likede echt fucking dom. Maar ik denk dat het goed is hoor. En als dat meisje regeerd zou ik gewoon met har praten of laten weten dat als het niet gaat dat je er voor haar bent
    anyways succes er mee. Echt lief dat je dat doet (: xx


    overrated

    NiallsSister schreef:
    Ken je het meisje dat gepest wordt persoonlijk en best goed? Dan zou ik het er met haar over hebben. En dan kan je misschien zeggen dat ze die mensen moet blokkeren ofzo.

    Ik heb haar vorig jaar een paar keer gezien en ze leek me echt aardig, maar ik ken haar niet persoonlijk.


    Save me from myself.

    Smoke schreef:
    ik denk dat het een goed idee was om te reageren. Je hebt verder geen vage opmerkingen gemaakt of zo of iemand beschuldigd en toch duidelijk gemaakt dat het belachelijk is. Alleen een beetje jammer dat dat kind dat die reactie likede echt fucking dom. Maar ik denk dat het goed is hoor. En als dat meisje regeerd zou ik gewoon met har praten of laten weten dat als het niet gaat dat je er voor haar bent
    anyways succes er mee. Echt lief dat je dat doet (: xx

    Dank je, maar waar ik bang voor ben is dat die meisjes zich allemaal tegen mij gaan keren, want sommigen lijken me wel populair aan hun aantal vrienden te zien, begrijp je?


    Save me from myself.

    ah fuck, wat een stelletje pussies. wat vind het meisje er eigenlijk zelf van? want ze heeft de reacties of hun als vrienden niet verwijderd. ik denk dat ik hetzelfde had gezegd in jouw situatie. goed gedaan, mag je trots op zijn. waarom zou je bang zijn dat ze je tegen je gaan keren? wonen ze in dezelfde stad? ik denk niet dat ze je gaan pesten (aangezien 1 van hen je reactie heeft geliked en je vast moedig vind omdat zij zelf meegaat in de stroom). maar als ze dat wel doen, voeg mij en Smoke toe op fb: we'll teach 'em, hahaha (im serious though). voor de rest geef ik hetzelfde advies als Smoke: laat weten dat je er voor haar bent/praat, good luck.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 1:44 ]


    my bite's worse than my bark

    Ik vind dat je goed gereageerd heb, ik heb zelf meegemaakt op Twittâh
    Ik vond het heel fijn dat er toen iemand tussen gekomen is,die maar al te graag wou helpen
    Ik denk dat je dat meisje toch wel een beetje geholpen heb.
    Xx me

    Oh schreef:
    ah fuck, wat een stelletje pussies. wat vind het meisje er eigenlijk zelf van? want ze heeft de reacties of hun als vrienden niet verwijderd. ik denk dat ik hetzelfde had gezegd in jouw situatie. goed gedaan, mag je trots op zijn. waarom zou je bang zijn dat ze je tegen je gaan keren? wonen ze in dezelfde stad? ik denk niet dat ze je gaan pesten (aangezien 1 van hen je reactie heeft geliked en je vast moedig vind omdat zij zelf meegaat in de stroom). maar als ze dat wel doen, voeg mij en Smoke toe op fb: we'll teach 'em, hahaha (im serious though). voor de rest geef ik hetzelfde advies als Smoke: laat weten dat je er voor haar bent/praat, good luck.

    Ik wil jullie wel toevoegen haha, & ja onze scholen liggen echt dicht bij elkaar - in dezelfde stad . & ik denk dat ze het wel erg vind, wat dat deed me twijfelen: Waarom verwijderde ze die reacties niet? Maar waarschijnlijk is ze zelf bang.


    Save me from myself.

    1Dmor1D schreef:
    Ik vind dat je goed gereageerd heb, ik heb zelf meegemaakt op Twittâh
    Ik vond het heel fijn dat er toen iemand tussen gekomen is,die maar al te graag wou helpen
    Ik denk dat je dat meisje toch wel een beetje geholpen heb.
    Xx me

    Maar witter is toch anders, daar kan je zeggen wat je wilt want niemand weet je echte identiteit.


    Save me from myself.

    Ik denk dat je het goed hebt gedaan! Zo weten die meisjes ook dat dit eigenlijk niet kan. Waarschijnlijk vinden de meeste het ook niet leuk maar zijn het gewoon meelopers. Anders zou je niet geliked worden. Het is echt goed dat je gereageerd hebt, praat ook eens met het meisje dat gepest ( als ik het zo even mag noemen ) wordt. Misschien kun je haar wel ergens mee helpen, who knows? Je hoeft niet onzeker te zijn, je hebt gereageerd en je hebt goed gereageerd.

    Kus!


    If there comes a day, we can't be together. Keep me in your heart I'll stay there forever. ~ Winnie the Pooh

    Ik werdt zelf ook gepest en toen is een goede vriendin van mij naar me school gekomen en die kinderen aangesproken maar ik vindt zelf dat je het goed opgenomen heb voor dat meisje en dat wou ik even zeggen ByeXx


    Sometimes... Just sometimes.. I hope I am enough

    DixieXLove schreef:
    Ik werdt zelf ook gepest en toen is een goede vriendin van mij naar me school gekomen en die kinderen aangesproken maar ik vindt zelf dat je het goed opgenomen heb voor dat meisje en dat wou ik even zeggen ByeXx

    Haha, dank je.


    Save me from myself.

    Kijk, ik ben zelf gepest geweest 3 jaar lang maar dat ging dan nog een stapje verder maar ja..
    Het best wat je kan doen is een print screen nemen en die dan opslaan en/of afdrukken zodat je ZEKER bewijs hebt tegen dat groepje. En dan heb je weer verschillende opties:

    1. Ga ermee naar de directie van naar school, ookal zit ze niet op je school

    2. Ga ermee naar haar ouders, confronteer ze ermee

    3. Zoek een meerderjarige persoon die klacht kan neerleggen tegen de politie als het echt te ver gaat en zeker als er fysiek geweld bij komt kijken.

    Jee moet ook letten op de situatie van het meisje. Toen ik gepest werd (wat nu ongeveer is afgelopen sinds ik hulp heb gezocht) ben ik enorm achteruit gegaan. Ik kreeg eetproblemen, een depressie,...
    Dus je moet ook zeker de gevoelens en situatie in de gaten houden!

    Feel free om een privé bericht te sturen! :)


    I Refuse To Sink

    N'ahww. Ik kom echt vaak in zulke situaties terecht - maar het zijn altijd mensen die ik ken - en dan weet ik meestal ook niet wat te doen. Meestal moedig ik de gepeste aan om actie te ondernemen, zoals naar de leerkracht gaan om het te vertellen, of er gewoon met iemand over te praten. Op de computer kan dit door melden en blokkeren. Als je merkt dat het erger zou worden, zou je misschien kunnen zeggen dat het misschien beter is om haar profiel te verwijderen en eventueel een nieuwe te maken met beveiliging - zoals bijvoorbeeld dat niemand je kan vinden als je die zoekt, maar dat ze alleenmaar bij vrienden van vrienden kan gevonden worden, snap je? Ik ben zelf ook gepest geweest - niet virtueel, maar toch - en ik kan dus totaal niet tegen pesten. Snappen die gasten dan echt niet dat hun gepest misschien veel dieper terecht kan komen dan dat ze denken? Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt, want typen op een gsm is irritant. xd Ik vind het echt zo erg voor haar. Cyberpesten is echt laf.


    help

    Over wat je in een verdere reactie zei over dat je bang was dat die meisje zich tegen jou zouden keren. Daar mag je zelf niet aan denken. Als dat ooit zou gebeuren weet je al zeker dat het wel degelijk aan die meisjes ligt, want je doet nog steeds niets verkeerd met opkomen voor iemand. Niemand heeft het recht om iemand zomaar te pesten. Of iemand zomaar publiekelijk te vernedering. Ik wist het heel goed dat je erop gereageerd hebt. Het was kort, maar krachtig en je bent er ook nie verder op in gegaan. Ook zou ik zoals sommige anderen hier zeggen er eens over praten met dat meisje. Niet opdringerig, maar gewoon rustig eens proberen of ze erover wil praten. Misschien kom je iets meer te weten en weet je zo ook beter hoe je kan helpen, al is het maar een kleinigheid. Ook zal dat meisje dan weten dat er mensen voor haar zijn. Want wie weet wat allemaal afspeelt in haar hoofd .. x


    Everything will be okay in the end, if it's not okay it's not the end .

    Misschien moet je een keer contact met haar zoeken, wie weet is ze wel heel aardig, weet je meteen dat het niet komt omdat ze een bitch is ofzo (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.