• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2



    Users die Perciver shippen
    Square
    Hotchner
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Hotchner
    Chocolate van Hotchner
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Hotchner
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van Hotchner
    Perciver Characters van Hotchner
    Perciver United van Hotchner
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Hotchner
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:27 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Creativity schreef:
    Dit komt wellicht een beetje dom over, maar wat bedoelen jullie precies met angst fics? ;3

    En het is vandaag 12'12'12! Dé datum van twee dagen durende relaties.
    Over 9 dagen vergaat trouwens de wereld. :"D


    Ik heb even voor je gegoogled, en google zegt: "Sad, Tragic, Upsetting." Dat is het eigenlijk ook wel zo'n beetje. Angst heeft dus vaak ook geen goed einde en is eigenlijk een beetje het tegenovergestelde van luchtige, vrolijke fluff. Met andere woorden, het is iets waar de meeste mensen hun OTP het liefst ver uit de buurt van zouden houden. :'D

    En inderdaad, over iets meer dan een week al. Dat is zo ontzettend flauw, want ik wacht al sinds de herfstvakantie op de kerstvakantie, en nou vergaat de wereld net een paar dagen van tevoren. (no_chears)

    [ bericht aangepast op 12 dec 2012 - 17:29 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb even voor je gegoogled, en google zegt: "Sad, Tragic, Upsetting." Dat is het eigenlijk ook wel zo'n beetje. Angst heeft dus vaak ook geen goed einde en is eigenlijk een beetje het tegenovergestelde van luchtige, vrolijke fluff. Met andere woorden, het is iets waar de meeste mensen hun OTP het liefst ver uit de buurt van zouden houden. :'D

    En inderdaad, over iets meer dan een week al. Dat is zo ontzettend flauw, want ik wacht al sinds de herfstvakantie op de kerstvakantie, en nou vergaat de wereld net een paar dagen van tevoren. (no_chears)


    Ah, oké. (cat) Dan denk ik dat ik toch maar van zoetige, zwijmelige fluff houd. :Y)

    En daar had ik nog niet eens over nagedacht. Noooooooooooo.


    life is awesome

    Creativity schreef:
    (...)

    Ah, oké. (cat) Dan denk ik dat ik toch maar van zoetige, zwijmelige fluff houd. :Y)

    En daar had ik nog niet eens over nagedacht. Noooooooooooo.

    Angst is inderdaad meer voor de mentale masochisten onder ons, denk ik. Je weet wel, het type fan dat gewoon door blijft lezen, zelfs al weet hij/zij zeker dat er tranen zullen gaan rollen. :Y)

    Volgens mij vergaat de wereld juist op de dag dat ik vakantie krijg. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Angst is inderdaad meer voor de mentale masochisten onder ons, denk ik. Je weet wel, het type fan dat gewoon door blijft lezen, zelfs al weet hij/zij zeker dat er tranen zullen gaan rollen. :Y)

    Volgens mij vergaat de wereld juist op de dag dat ik vakantie krijg. :'D


    Je hebt gelijk, het is zelfs precies de dag dat de vakantie begint. Het is bijna alsof ze dat 5000 jaar geleden expres zo gepland hebben. Wat gemeen. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk, het is zelfs precies de dag dat de vakantie begint. Het is bijna alsof ze dat 5000 jaar geleden expres zo gepland hebben. Wat gemeen. (no_chears)


    Dan blijf ik huiswerk maken tot aan mijn dood! NEEEE!


    life is awesome

    Square schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk, het is zelfs precies de dag dat de vakantie begint. Het is bijna alsof ze dat 5000 jaar geleden expres zo gepland hebben. Wat gemeen. (no_chears)

    Al die weken ploeteren, allemaal voor niets. Als ik vandaag blaren op mijn handen heb gekregen door houtbewerking voor niets, ga ik na mijn dood even een hartig woordje met die Maya's praten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben een Perciver rec Tumblr begonnen. Nou heb ik dus echt totaal geen ervaring met dit soort dingen, dus ik vroeg me af wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben een Perciver rec Tumblr begonnen. Nou heb ik dus echt totaal geen ervaring met dit soort dingen, dus ik vroeg me af wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben. (:

    Follow.
    Eh... Van alles en nog wat qua fics. Misschien dus ook Angst, Mpreg etc. En misschien een extra lijst maken waar je op een onderwerp (Mpreg, Na de oorlog, Character-death etc.) kan klikken en dan een lijst krijgt met fics die erbij passen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Follow.
    Eh... Van alles en nog wat qua fics. Misschien dus ook Angst, Mpreg etc. En misschien een extra lijst maken waar je op een onderwerp (Mpreg, Na de oorlog, Character-death etc.) kan klikken en dan een lijst krijgt met fics die erbij passen.


    Het van alles en nog wat qua fics gaat sowieso wel gebeuren. Ik ben me momenteel weer helemaal op Perciver aan het storten wanneer ik fanfic zoek, en gezien de niet-bepaald-oneindigde hoeveelheid fics zal ik waarschijnlijk wel bij behoorlijk uiteenlopende dingen uitkomen. (:

    Aan dat tweede zat ik inderdaad ook al te denken. Er is al een lijst met tags voor de ratings, het aantal woorden, extra pairings en waarschuwingen, maar iets met genre zou misschien inderdaad wel handig zijn. Ik ben me er alleen niet helemaal zeker van hoe ik dat dan zou moeten indelen, want er zijn zo veel mogelijkheden...
    Hm, ik zal wel even een indeling verzinnen en dan kom ik hier weer terug om te vragen of jullie nog aanvullingen hebben. Een momentje. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oké, ik kom niet verder dan dit nogal magere lijstje wat genres betreft:
    Angst
    Fluff
    Humour
    Crack
    Mpreg

    En dan twijfel ik zelfs nog of Mpreg niet meer onder het kopje "warnings" hoort. Ik zat ook nog aan een indeling per "era" te denken (Hogwarts, tijdens de oorlog, post-canon en dergelijke), maar dat is vaak toch niet helemaal duidelijk en ik wil het voor mijn eigen gemak ook liever een beetje simpel houden.
    Nog slimme (of domme) opmerkingen, ideeën of verbeteringen? Dat zou heel erg helpen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oké, ik kom niet verder dan dit nogal magere lijstje wat genres betreft:
    Angst
    Fluff
    Humour
    Crack
    Mpreg

    En dan twijfel ik zelfs nog of Mpreg niet meer onder het kopje "warnings" hoort. Ik zat ook nog aan een indeling per "era" te denken (Hogwarts, tijdens de oorlog, post-canon en dergelijke), maar dat is vaak toch niet helemaal duidelijk en ik wil het voor mijn eigen gemak ook liever een beetje simpel houden.
    Nog slimme (of domme) opmerkingen, ideeën of verbeteringen? Dat zou heel erg helpen. (:

    Wacht, ik heb een goed voorbeeld van wat je kan doen. Give me a second, I just need to find the list. Wel met Teen Wolf fics, maar het gaat even om het idee. Ik pas dit bericht zo wel even aan als ik de lijst heb.
    Dit is een beetje wat ik bedoelde.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 20:53 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Wacht, ik heb een goed voorbeeld van wat je kan doen. Give me a second, I just need to find the list. Wel met Teen Wolf fics, maar het gaat even om het idee. Ik pas dit bericht zo wel even aan als ik de lijst heb.
    Dit is een beetje wat ik bedoelde.


    Hm, ik snap het idee op zich wel, en ik begrijp waarom dat handig zou kunnen zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat zo'n lijst voor Perciver zou werken. Bij Sterek zijn er immers voor al deze onderwerpen een heleboel fics te vinden, dus kun je best op zo veel dingen indelen, maar ik heb bijvoorbeeld in mijn hele leven pas één genderswap Perciver fic gelezen, en ik denk dat er maximaal twee of drie Mpreg verhalen te vinden zijn. Ik zou dus wel zoveel tags kunnen gebruiken, maar ik weet niet helemaal zeker of dat wel praktisch is... Ik denk dat ik het misschien beter een beetje bij de basis kan houden.
    Hurt/comfort en AU zijn overigens wel twee belangrijke genres die ik was vergeten. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Hm, ik snap het idee op zich wel, en ik begrijp waarom dat handig zou kunnen zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat zo'n lijst voor Perciver zou werken. Bij Sterek zijn er immers voor al deze onderwerpen een heleboel fics te vinden, dus kun je best op zo veel dingen indelen, maar ik heb bijvoorbeeld in mijn hele leven pas één genderswap Perciver fic gelezen, en ik denk dat er maximaal twee of drie Mpreg verhalen te vinden zijn. Ik zou dus wel zoveel tags kunnen gebruiken, maar ik weet niet helemaal zeker of dat wel praktisch is... Ik denk dat ik het misschien beter een beetje bij de basis kan houden.
    Hurt/comfort en AU zijn overigens wel twee belangrijke genres die ik was vergeten. ^^

    You have a point there. Ik vond laatst een Mpreg Perciver story waarbij Dumbledore de babyshower regelde, Fred en George regelden Olivers bachelorparty en daarbij ging (volgens mij) Fred dansen in zo'n buikdanseressenpakje x'D En Charlie was een asshole.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 21:51 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hey Lisanne/Creativity, welkom in de groep ;) Mijn naam is trouwens Isabelle...Daar gaat die goede raad van mijn ouders dus om nooit je echte naam te vertellen op het Internet...
    Dat hele End-of-the-world gedoe, maakt me een beetje depri. Zit net in de examens en had gedacht om in kerstvakantie die Perciver fic te typen (Loves From Barcelona), maar daar zal dus niet veel van terecht komen?
    En nah, ik ziet niet op Tumblr... srry hoor... Maar er zijn daar altijd wel leuke plaatjes:Y)
    Trouwens, Square, wat betekent genderswap?


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    PercyWood schreef:
    (...)
    You have a point there. Ik vond laatst een Mpreg Perciver story waarbij Dumbledore de babyshower regelde, Fred en George regelden Olivers bachelorparty en daarbij ging (volgens mij) Fred dansen in zo'n buikdanseressenpakje x'D En Charlie was een asshole.


    Dat klinkt... erg interessant. Maar volgens mij zou dat hoe dan ook wel onder "crack" vallen. x')



    Florreke schreef:
    Hey Lisanne/Creativity, welkom in de groep ;) Mijn naam is trouwens Isabelle...Daar gaat die goede raad van mijn ouders dus om nooit je echte naam te vertellen op het Internet...
    Dat hele End-of-the-world gedoe, maakt me een beetje depri. Zit net in de examens en had gedacht om in kerstvakantie die Perciver fic te typen (Loves From Barcelona), maar daar zal dus niet veel van terecht komen?
    En nah, ik ziet niet op Tumblr... srry hoor... Maar er zijn daar altijd wel leuke plaatjes:Y)
    Trouwens, Square, wat betekent genderswap?


    Een vriendin van mij heet ook Isabelle. Ik denk dat ik dat wel zal kunnen onthouden; en wonder boven wonder weet ik tot nu toe zelfs alle andere namen nog. (krul)

    Dan is het dus duidelijk wat je moet doen; vergeet het leren voor die examens en typ nu Perciver. Als de wereld toch gewoon blijft draaien ben ik niet aansprakelijk voor de gevolgen. :Y)

    En daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen. Dat is natuurlijk helemaal je eigen keuze en zelfs al je wel op Tumblr had gezeten zou het prima zijn als dit je verder niets kon schelen. Ik wil niemand iets opdringen. ^^
    Een fic met genderswap is een verhaal waarin personages een ander geslacht hebben dan normaal. Het kan om alle personages gaan, of om maar eentje of een deel ervan. In het geval van Percy en Oliver schrijf je dan dus een verhaal met twee meisjes in plaats van twee jongens. Ik heb zelf eigenlijk net zo weinig met genderswap als met Mpreg, maar er zijn mensen die daar fan van zijn. :'D

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 14:30 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan