• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2



    Users die Perciver shippen
    Square
    Hotchner
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Hotchner
    Chocolate van Hotchner
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Hotchner
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van Hotchner
    Perciver Characters van Hotchner
    Perciver United van Hotchner
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Hotchner
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:27 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hotchner schreef:
    (...)
    Criminal Minds :3
    En het past voor geen ene meter bij de rest van mijn profiel maar goed... Wel bij mijn facebookpagina x'D


    Ah, volgens mij had ik dat kunnen weten. ^^







    O, en Wiarda; hier en hier zijn de zwart-wit versies van twee van de tekeningen.
    Dan ga ik ook meteen een nogal lange opmerking toevoegen; de lijnen hebben van die random pixels links en rechts en worden dikker en dunner vanwege de geweldige kwaliteit van foto's die ik met mijn iPod neem en het fantastische licht op de wc (op de wc, ja, want daar is het licht het felst hier in huis bij gebrek aan zon :'D ). Hoe dan ook, om het er toch wat netter uit te laten zien leg ik meestal een vervaagde versie van alleen de line art over de gekleurde tekening heen, want dan vallen die onregelmatigheden wat minder op. Ik denk dat je wel weet hoe je werkt met Transparancy, toch? Alpha channel toevoegen, zodat stukken doorzichtig kunnen worden als je gumt of iets dergelijks? Dat doe je dus, je haalt al het witte weg ('selecteren op kleur', dat is een van de knopjes links, en op delete drukken werkt daarvoor het beste) en dan heb je als het goed is een doorzichtige laag met alleen de zwarte lijntjes nog. Deze laag die overblijft kun je overigens ook erg goed gebruiken om gewoon te kleuren, want je kunt dan bijvoorbeeld heel gemakkelijk een achtergrond op de laag eronder plakken, maar je kunt hem dus ook vervagen; filters > blur > vervagen is hiervoor precies sterk genoeg. Het is natuurlijk niet per se nodig dat je dat doet, maar ik vind dit een handige manier om het er net iets gladder uit te laten zien.
    Misschien wist je dat ook wel allemaal al of was je er zelf wel achter gekomen, maar het kostte mij een tijdje voordat ik het had uitgevogeld, en het leek me dat het geen kwaad kon het even uit te leggen. Succes. (:

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:25 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben nu ongeveer zevenentwintig uur te laat voor een kersttekening, maar ik denk dat dit ook nog wel door kan gaan als iets dat is geïnspireerd door het seizoen. ^^



    En nu ga ik slapen, want ik dacht net al dat een Perciver crossover met Harry Potter een geniaal idee zou zijn. Zo origineel. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben nu ongeveer zevenentwintig uur te laat voor een kersttekening, maar ik denk dat dit ook nog wel door kan gaan als iets dat is geïnspireerd door het seizoen. ^^



    En nu ga ik slapen, want ik dacht net al dat een Perciver crossover met Harry Potter een geniaal idee zou zijn. Zo origineel. :W

    Nee, dat wordt een geweldig verhaal; Perciver met Harry Potter x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hotchner schreef:
    (...)
    Nee, dat wordt een geweldig verhaal; Perciver met Harry Potter x'D


    Tja, ik was dus niet meer helemaal wakker. (krul)



    We zitten nu trouwens op pagina twintig. Ik heb het volgende topic al klaarliggen in een ander tabblad - denken jullie dat we deze vandaag nog vol krijgen? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Tja, ik was dus niet meer helemaal wakker. (krul)



    We zitten nu trouwens op pagina twintig. Ik heb het volgende topic al klaarliggen in een ander tabblad - denken jullie dat we deze vandaag nog vol krijgen? :'D

    No.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hotchner schreef:
    (...)
    No.


    O, ye of little faith. (cat)





    Ik heb Daddy!Perciver bijna af, maar ik denk dat ik eerst maar eens ga douchen. Ik zit nog steeds in mijn pyjama. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    O, ye of little faith. (cat)





    Ik heb Daddy!Perciver bijna af, maar ik denk dat ik eerst maar eens ga douchen. Ik zit nog steeds in mijn pyjama. :')


    Ach joh, het is vakantie. Alles mag. :Y)

    Ik ga overigens zo eens wat proberen met de line art. Helaas heb ik nog steeds ontzettend weinig door over GIMP, dus zal het waarschijnlijk als een soort tekening van een vijfjarige eruit gaan zien (ik heb nog steeds niet door hoe je automatisch dingen kan inkleuren, dus doe ik alles met het verfblik-tooltje en handmatige schaduwen die er soms nogal mislukt uitzien). x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Ach joh, het is vakantie. Alles mag. :Y)

    Ik ga overigens zo eens wat proberen met de line art. Helaas heb ik nog steeds ontzettend weinig door over GIMP, dus zal het waarschijnlijk als een soort tekening van een vijfjarige eruit gaan zien (ik heb nog steeds niet door hoe je automatisch dingen kan inkleuren, dus doe ik alles met het verfblik-tooltje en handmatige schaduwen die er soms nogal mislukt uitzien). x)


    Dat doe ik ook nog steeds, hoor. Het is best mogelijk dat er een handigere manier bestaat, maar ik zou eigenlijk geen idee hebben hoe dat dan zou moeten. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dat doe ik ook nog steeds, hoor. Het is best mogelijk dat er een handigere manier bestaat, maar ik zou eigenlijk geen idee hebben hoe dat dan zou moeten. :'D

    In dat geval moet ik je echt even complimenteren met Rain, want daar zal dan aardig wat werk ingezeten hebben. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    In dat geval moet ik je echt even complimenteren met Rain, want daar zal dan aardig wat werk ingezeten hebben. :'D


    Ja, dat is ook wel zo. Daarom gebruik ik ook nog helemaal geen schaduwen bij de chibi's. x')

    Het gaat trouwens wel gemakkelijker als je de juiste gebieden selecteert wanneer je schaduwen toevoegt, want dan kleur je nooit buiten de lijntjes. Dat kan vrij simpel door wanneer je bijvoorbeeld het haar één kleur rood heb gegeven te kiezen voor 'selecteren op kleur'. Dan heb je alleen het haar geselecteerd, en kun je alleen binnen dat geselecteerde stuk kleuren, waardoor het dus niet op de zwarte lijnen of ergens buiten het haar terecht komt. Dat scheelt een heleboel gegum en zodra ik dat doorhad ging het allemaal een stuk sneller. :'D
    Ik zou je daarom ook aanraden om schaduwen altijd in een nieuwe laag te tekenen, als je dat nog niet doet. Je kunt zo'n laag dan heel gemakkelijk weer weghalen als je er toch niet tevreden mee bent en in de originele laag houdt het hele haar één kleur, waardoor het gemakkelijk is om het juiste stuk te selecteren als dat nog eens nodig is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sakjhfwkuhrgouehfkjvb kdshtk dhfkjsh ksjhf kgjsfkjahbg. Eindelijk. Eindelijk is het op iets fatsoenlijks gaan lijken. Het kostte ongeveer twee uur, maar nu heb ik dan toch echt iets. Pfoeh. :'D

    Dit zal waarschijnlijk ergens rond Kerst zijn, aangezien Percy dus zijn Weasley trui aan heeft. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Sakjhfwkuhrgouehfkjvb kdshtk dhfkjsh ksjhf kgjsfkjahbg. Eindelijk. Eindelijk is het op iets fatsoenlijks gaan lijken. Het kostte ongeveer twee uur, maar nu heb ik dan toch echt iets. Pfoeh. :'D

    Dit zal waarschijnlijk ergens rond Kerst zijn, aangezien Percy dus zijn Weasley trui aan heeft. x)



    Haha, awesome. Percy's sproeten zijn leuk. :'D
    Ik zou de huidskleur wel een beetje anders doen, eigenlijk; vooral Oliver ziet er een beetje ongezond uit. Verder vind ik hem wel heel goed gelukt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, awesome. Percy's sproeten zijn leuk. :'D
    Ik zou de huidskleur wel een beetje anders doen, eigenlijk; vooral Oliver ziet er een beetje ongezond uit. Verder vind ik hem wel heel goed gelukt. ^^

    De huidskleur is inderdaad iets waar ik de hele tijd mee gekloot heb, aangezien eigenlijk niets er gezond uitzag. >< In mijn ogen leek het me het meest logisch om Percy een aardig bleke huid te geven, maar Oliver wilde gewoon niet lukken. (no_chears) Maar misschien kan ik er nog wel even mee prutsen.



    Versie twee. ^^

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 19:39 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    De huidskleur is inderdaad iets waar ik de hele tijd mee gekloot heb, aangezien eigenlijk niets er gezond uitzag. >< In mijn ogen leek het me het meest logisch om Percy een aardig bleke huid te geven, maar Oliver wilde gewoon niet lukken. (no_chears) Maar misschien kan ik er nog wel even mee prutsen.



    Versie twee. ^^


    Dat ziet er inderdaad wel al beter uit. Huidskleur is gewoon iets heel rottigs. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Daddy!Perciver, eindelijk. ^^




    Het vierde topic.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 19:45 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan