Sam Jason Night
Ik hoor dat Nala even wat stiller wordt van mijn aanwezigheid, en even ben ik bang dat ze me weg gaat sturen. En ze draait zich naar me toe en drukt zich dan tegen me aan. Haar ademhaling is iets rustiger maar ze begint dan weer te huilen en drukt haar hoofd tegen mijn schouder aan. Mijn shirt wordt nat van haar tranen maar dat zal wel mijn laatste zorg zijn. De pijn die het normaal meebrengt als ik beweeg of ze tegen me aan komt liggen voel ik niet eens door de grote opluchting dat ze me weer toe laat. Dat is iets wat echt verandert is aan mij. Als ik vroeger een meisje had en ze had zoiets gedaan zou ik zeggen; adios en tot nooit meer ziens, rot maar lekker op dan. Maar nu is het anders. Nala is anders. Nala betekent zowaar echt iets voor me. Ik ga beter zitten op de rand want anders dreig ik er vanaf te vallen. Ik ga zo zitten dat het kussen in mijn rug is en Nala gewoon goed bij me kan liggen. Mijn armen zijn om haar heen geslagen en ik wieg haar dan zachtjes heen en weer. 'Ik zou niet weten hoe het is om zoiets te voelen Nala,' fluister ik. 'Maar ik weet wel hoe is het om je zwaar klote en waarschijnlijk ook leeg te voelen. En nu lijkt dat oneindig te voelen, maar ooit komt er wel weer een betere dag.' Ik druk een kus op haar kruin.
Leslie Day
Door kleine details.. Josh let echt op me, dat is hier wel uit te merken. In eerste instantie hadden Josh en ik helemaal niets. Gewoon het lustgedeelte van een relatie zonder de moeilijkheden. Maar tot nu toe hebben Josh en ik qua relatie geen moeilijkheden gehad. 'Ik weet dat ik je veel kan vertellen ja,' zeg ik dan tegen hem. Veel, niet alles. Hoewel ik wel het grootste ding heb verteld. Over mijn vader, over mijn angsten. Nog steeds zijn er dingen. Zoals dit dus, dat ik hem niet over Marcell ga vertellen omdat hij anders waarschijnlijk Marcell iets aan gaat of in iedergeval wil doen waardoor ik problemen krijg omdat Marcell dan denkt dat ik het geheim heb doorverteld. De belofte gebroken. Dat dacht hij de vorige keer ook al. Ik heb Josh ook niet verteld dat Marcell degene was die me gestraft heeft, alweer, en dat hij degene was die mijn vingers heeft opengeslagen en ervoor gezorgd heeft dat ik putjes in mijn buik kreeg door een liniaal met scherpe puntjes te gebruiken. En ook dat het door Marcell, en Ariël, kwam dat ik afgelopen nacht ineens niet meer bij hem lag omdat ik hen zo nodig tegen moest komen en ze dreigde me op te sluiten in de badkamer. Die dingen lijken gewoon beter om niet te vertellen aan Josh. Dan vertelt Josh me wat Lessie betekent en er verschijnt een grote glimlach op mijn gezicht. 'Dat is lief,' zeg ik glimlachend. Ik druk nog een klein kusje op zijn lippen en sluit dan mijn ogen. 'Slaapwel.' Het is heerlijk warm zo bij Josh en al snel val ik in slaap.
I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.